Mummy79 Skrevet 17. august 2012 #1 Skrevet 17. august 2012 Helst litt høy så den metter mange, takker for tips :-)
Fuglefrø Skrevet 17. august 2012 #2 Skrevet 17. august 2012 Jeg lagde denne i dag, den er veldig god! http://www.dagbladet.no/2012/03/30/tema/fru_timian/oppskrifter/krydderkake/frutimian/20880696/
Himmel og hav Skrevet 17. august 2012 #3 Skrevet 17. august 2012 Denne er knallgod! http://www.nrk.no/programmer/tv/frokost_tv/4143653.html
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #4 Skrevet 17. august 2012 10 dl hvetemel 7,5 dl surmelk 7,5 dl sukker (jeg pleier å bruke ca 5 dl, det holder lenge) 1 ss natron (blandes i surmelken) 150 g smelta smør Steker på 220 grader i ca 30 min. Denne oppskriften kan brukes som base til sjokoladekake (tilføre 4 ss kakao i røren og lage en sjokoladekrem å ha oppå), eplekake (skjære epler i båter og legge oppå røren, strø på kanel og sukker) eller kanelkake (tilsette en liten pose kanel) Denne kaken har jeg sikkert bakt hundrevis av ganger, og den har aldri blitt mislykket Den er høy, saftig og holdbar. Vår favoritt
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #5 Skrevet 17. august 2012 Jeg lager eplekake i langpanne jeg, det er veldig godt. Ungene her er ikke så glad i eplene så jeg lager halve kaken med bær isteden, bare strør frosne bringebær blåbær over kaken før den går i ovnen.
3 er nok! Skrevet 17. august 2012 #6 Skrevet 17. august 2012 Jeg lager eplekake i langpanne jeg, det er veldig godt. Ungene her er ikke så glad i eplene så jeg lager halve kaken med bær isteden, bare strør frosne bringebær blåbær over kaken før den går i ovnen. Oppå kaka og ikke inni? Blir de ikke brent?
Mummy79 Skrevet 18. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 18. august 2012 Takker for hjelpen! Er de høye disse kakene?
bobbelfru Skrevet 18. august 2012 #8 Skrevet 18. august 2012 http://www.foreldreportalen.no/forum/showthread.php?t=27321 Denne kom jeg over for en stund siden,, den skal jeg faktisk lage senere i dag, jeg drysset litt sukker og nøtter på toppen
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 18. august 2012 #9 Skrevet 18. august 2012 Jeg tredoblet en eplekakeoppskrift en gang og hadde i langpanne. Den ble veldig høy og flott Og til du som lurte på det med bærene. Jeg vil tro de synker ned i kaken under stekingen og dermed ikke blir brente.
Mummy79 Skrevet 18. august 2012 Forfatter #10 Skrevet 18. august 2012 Hulda73 den kaken virker veldig god, skal prøve den med epler og nøtter, men tror du det holder med dette eller doble den hvis jeg skal få større kake, eller blir det for mye tror du?
Anonym bruker Skrevet 18. august 2012 #11 Skrevet 18. august 2012 Jeg lager eplekake i langpanne jeg, det er veldig godt. Ungene her er ikke så glad i eplene så jeg lager halve kaken med bær isteden, bare strør frosne bringebær blåbær over kaken før den går i ovnen. Oppå kaka og ikke inni? Blir de ikke brent? Neida, de blir ikke brent. Veldig populær kake, har hatt det med på skoleavslutninger o.l. og den har virkelig fått ben å gå på. Når kaken er avkjølt drysser jeg gjerne et tynt dryss med melis på toppen (gjennom en sil), blir så flott atte Om du googler langpanne+bær finner du mange oppskrifter på nett, denne f.eks http://detsoteliv.no...gruppe.php?2607 Men jeg bruker eplekakeoppskriften min for jeg liker den så godt.
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. august 2012 #12 Skrevet 18. august 2012 10 dl hvetemel 7,5 dl surmelk 7,5 dl sukker (jeg pleier å bruke ca 5 dl, det holder lenge) 1 ss natron (blandes i surmelken) 150 g smelta smør Steker på 220 grader i ca 30 min. Denne oppskriften kan brukes som base til sjokoladekake (tilføre 4 ss kakao i røren og lage en sjokoladekrem å ha oppå), eplekake (skjære epler i båter og legge oppå røren, strø på kanel og sukker) eller kanelkake (tilsette en liten pose kanel) Denne kaken har jeg sikkert bakt hundrevis av ganger, og den har aldri blitt mislykket Den er høy, saftig og holdbar. Vår favoritt Signerer denne! Bruker også denne kaken og den smelter på tunga, spesielt når den er litt lunken. Beste kaken
Anonym bruker Skrevet 19. august 2012 #13 Skrevet 19. august 2012 Jeg lager eplekake i langpanne jeg, det er veldig godt. Ungene her er ikke så glad i eplene så jeg lager halve kaken med bær isteden, bare strør frosne bringebær blåbær over kaken før den går i ovnen. Oppå kaka og ikke inni? Blir de ikke brent? Neida, de blir ikke brent. Veldig populær kake, har hatt det med på skoleavslutninger o.l. og den har virkelig fått ben å gå på. Når kaken er avkjølt drysser jeg gjerne et tynt dryss med melis på toppen (gjennom en sil), blir så flott atte Om du googler langpanne+bær finner du mange oppskrifter på nett, denne f.eks http://detsoteliv.no...gruppe.php?2607 Men jeg bruker eplekakeoppskriften min for jeg liker den så godt. Kan jeg spørre om eplekakeoppskriften din...?
bobbelfru Skrevet 20. august 2012 #14 Skrevet 20. august 2012 Hulda73 den kaken virker veldig god, skal prøve den med epler og nøtter, men tror du det holder med dette eller doble den hvis jeg skal få større kake, eller blir det for mye tror du? den blir egentlig ganske tung, men prøv og ha litt mer bakepulver i. Jeg har hatt eppler og nøtter på og det ble kjempe godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå