Gå til innhold

Har dere begynt å sikle på vogn?


Ele

Anbefalte innlegg

Det har jeg!! Vært å sett litt på Emmaljunga, synes de er så fine! Jeg tenkte i utgangspunktet på City Cross, men den var for lav for min høye kropp, ble helt feil tyngdepunkt, måtte ha håndtaket på øverste hakk og da blir det mer så jeg vipper enn skubber den. Så da var det eventuelt denne nydelige Edge Duo da, den er jo bare så fin! Og riktig høyde for meg! Meeeen den er stor da... Og litt tung... Også er jo Simo sin fin og klassisk, men jeg ser jo strengt tatt at den er enda tyngre enn Edge. Har dere vært å prøvd? Hvilke tenker dere på? Jeg gleder meg sånn!!!!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har nesten bestemt meg for emmaljunga classic sport i sort (tror det er ca samme understell som chrome til edgen) med city bag supreme i trolig grå siden supreme bare kommer i pp-fargene og jeg er ikke helt overbevist, så vil ikke ha synlige farger på sømmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Ele. Hvor langt er du kommet nå? Husker vi prøvde samtidig på sist forsøk tror jeg.... Lykke til i vogn jakten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Ele. Hvor langt er du kommet nå? Husker vi prøvde samtidig på sist forsøk tror jeg.... Lykke til i vogn jakten:)

Ja, jeg husker deg også! :) Du har snart uttak nå, eller er jeg forvirra? Jeg er 15 uker i dag, så heldig! :) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke vært å prøvd i butikk enda, prøver å google meg frem til en bra tvillingvogn, men jeg blir ikke klokere egentlig...... en venninne har emmaljunga nitro city den er kjmepe å trille for lange kropper, jeg har trillet den masse og er 1.80... bare ett Ps liksom.....;) før jeg visste d var to tenkte jeg at jeg ville ha den:)

tenk 15 uker Ele!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nesten bestemt meg for emmaljunga classic sport i sort (tror det er ca samme understell som chrome til edgen) med city bag supreme i trolig grå siden supreme bare kommer i pp-fargene og jeg er ikke helt overbevist, så vil ikke ha synlige farger på sømmene.

Den virker veldig lik i størrelse og vekt som Edge ja! Er egentlig forskjellen stort sett at classic sport ikke har med bag? Men at man kjøper bag i tillegg? Bag inni eller som byttes ut med sportsdelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke vært å prøvd i butikk enda, prøver å google meg frem til en bra tvillingvogn, men jeg blir ikke klokere egentlig...... en venninne har emmaljunga nitro city den er kjmepe å trille for lange kropper, jeg har trillet den masse og er 1.80... bare ett Ps liksom.....;) før jeg visste d var to tenkte jeg at jeg ville ha den:) tenk 15 uker Ele!!!

Hihi, 15!!! Og TO for deg da!! Som jeg gleder meg til februar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Ele. Hvor langt er du kommet nå? Husker vi prøvde samtidig på sist forsøk tror jeg.... Lykke til i vogn jakten:)
Ja, jeg husker deg også! :) Du har snart uttak nå, eller er jeg forvirra? Jeg er 15 uker i dag, så heldig! :) <3

 

Hadde uttak i dag faktisk :) Ble 5 egg, men satser på at de er av super kvalitet. Blir spennende å høre i morra om de er befruktet :)

15 uker allerede ja :) Så flott :) Har du vært noe dårlig eller er formen bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Ele. Hvor langt er du kommet nå? Husker vi prøvde samtidig på sist forsøk tror jeg.... Lykke til i vogn jakten:)
Ja, jeg husker deg også! :) Du har snart uttak nå, eller er jeg forvirra? Jeg er 15 uker i dag, så heldig! :) <3
Hadde uttak i dag faktisk :) Ble 5 egg, men satser på at de er av super kvalitet. Blir spennende å høre i morra om de er befruktet :) 15 uker allerede ja :) Så flott :) Har du vært noe dårlig eller er formen bra?

åh, du er inne i de to mest spennende dagene, krysser fingrene for egga dine!! Jeg har vært i fin form, bare så uendelig takknemlig egentlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg husker deg jeg også Poteta:) får håpe det er din tur nå!!!!! skal på ul til uka, håper med hver fiber i kroppen at begge har det bra!!!! ja kanskje vi får ganske samtidig Ele, for jeg skal sikkert uansett føde før tida;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke vært å prøvd i butikk enda, prøver å google meg frem til en bra tvillingvogn, men jeg blir ikke klokere egentlig...... en venninne har emmaljunga nitro city den er kjmepe å trille for lange kropper, jeg har trillet den masse og er 1.80... bare ett Ps liksom.....;) før jeg visste d var to tenkte jeg at jeg ville ha den:) tenk 15 uker Ele!!!

Det er den med svinghjul forresten? Den er ikke ustabil da? Ser for meg at den er en alle tiders byvogn, men jeg som bor på landet i all slags vinterføre må ha skikkelige hjul... Men usikker ass...

Skal muligens kjøpe en lett trehjulsvogn av svigerinna, så den kan være byvogna om den andre blir litt for grov... Vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja svinghjul foran, de kan låses hvis det er snø eller slapps... jeg synes den er god.. fine, nette men romslige og utrolig kjekt med den lange skjermen i sol, regn eller vind.. vet ikke om andre so har det. ja d er vanskelig, er jo en hel vitenskap det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monkey - emmaljunga kom med en ny vogn nå som heter double-monkey (!). Den ligner litt på nitro på bildene: http://www.emmaljunga.com/no/Barnevogner/Velg_din_vogn/NYHET!_Monkey_&_Double_Monkey-1689.html

 

ele - Så vidt jeg har skjønt så er det forskjellen, ja. Men har bare lest på nett, har ikke spurt noen som jobber med det. classic sport er som city cross, du kan velge å ha quadrolift eller hardbar inni sportsdelen (som kombivogn). Eller city bag (eller nye city bag supreme som også har vippefunksjonen som edge har) som klikkes på understellet som duo-vogn. på edge må man flytte kalesjen mellom bag og sportsdel. sparer plass i oppbevaring, men siden man håper på en til siden her i hvert fall, så tenker jeg at da må jo kalesjen bli betraktelig mer slitt, og at det kommer til å synes når man tar den frem igjen til bagen om noen år. Men godt mulig jeg tar feil på det punktet.Jeg bruker for mye tid til å tenke å dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De eeeer så fine!! :) Jeg var vei å prøvde på Bebito i Trondheim også, men følte at jeg fikk litt dårlig hjelp... Skal innom Barnas hus og Barnesikringen senere, må prøve de andre merkene også teker jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det allerede en svart Emmaljunga Edge Duo i kjelleren :)

Har du trilla litt rundt hjemme med den da? Eller løfta den? God plass i bilen? Fornøyd?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindus :) med spire!

Vi har allerede en TFK joggster III, med både hardbag og softbag. Er super fornøyd med den! Tar ikke så stor plass i bilen, er ikke tung, lett å kjøre og meget romslig plass. Går for å ha en av de største bagene, og sportsdelen er veldig romslig (vår 4 åring har fortsatt god plass)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det Monky. Husker deg og :) fikk tlf om at det bare er ett egg som er blitt befruktet. Mulig at et il kan bli, men ser jo ikke sånn super lovende ut. Hu på laben sku ringe meg igjen i morra, så får vi se :) hvis ikke blir det på an igjen nok en gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det Monky. Husker deg og :) fikk tlf om at det bare er ett egg som er blitt befruktet. Mulig at et il kan bli, men ser jo ikke sånn super lovende ut. Hu på laben sku ringe meg igjen i morra, så får vi se :) hvis ikke blir det på an igjen nok en gang....

Første forsøk fikk jeg ut 10 egg og dagen etter var det liv i 2, men de syntes ikke de så veldig "freshe" ut, men et blomstra til dagen etter og ble satt tilbake! Det ble ikke den gangen, men det er jo bare tilfeldig, håper egget ditt stråler i morgen!! :) Er det icsi du har eller ivf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det allerede en svart Emmaljunga Edge Duo i kjelleren :)
Har du trilla litt rundt hjemme med den da? Eller løfta den? God plass i bilen? Fornøyd?? :)

 

Har ikke trilla så mye med den enda nei, men den har jo store, godt lufthjul, så triller bra :) Er som kjent ikke av de letteste vognene, men ingen problemer for meg og løfte inn og ut av bil nei. God plass i baggen og lettvint og bytte fra bag- til sportsvogndel og sette på/ta av bilstol :)

Jeg kommer til å trille mye på grusvei/skogsvei og i snø så jeg er avhengig av en vogn som kommer seg fram over alt :) Hadde Simo sist, og var fornøyd med det, men måtte ha ei vogn som passa til bilstolen så da ble det Emmaljunga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det allerede en svart Emmaljunga Edge Duo i kjelleren :)
Har du trilla litt rundt hjemme med den da? Eller løfta den? God plass i bilen? Fornøyd?? :)

Har ikke trilla så mye med den enda nei, men den har jo store, godt lufthjul, så triller bra :) Er som kjent ikke av de letteste vognene, men ingen problemer for meg og løfte inn og ut av bil nei. God plass i baggen og lettvint og bytte fra bag- til sportsvogndel og sette på/ta av bilstol :)

Jeg kommer til å trille mye på grusvei/skogsvei og i snø så jeg er avhengig av en vogn som kommer seg fram over alt :) Hadde Simo sist, og var fornøyd med det, men måtte ha ei vogn som passa til bilstolen så da ble det Emmaljunga :)

Hvilken bilstol har du da? Jeg har lyst på en som kan brukes på vogna!! Helst uten adapter da, men det må vel være adapter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det Monky. Husker deg og :) fikk tlf om at det bare er ett egg som er blitt befruktet. Mulig at et il kan bli, men ser jo ikke sånn super lovende ut. Hu på laben sku ringe meg igjen i morra, så får vi se :) hvis ikke blir det på an igjen nok en gang....

Første forsøk fikk jeg ut 10 egg og dagen etter var det liv i 2, men de syntes ikke de så veldig "freshe" ut, men et blomstra til dagen etter og ble satt tilbake! Det ble ikke den gangen, men det er jo bare tilfeldig, håper egget ditt stråler i morgen!! :) Er det icsi du har eller ivf?

Nei man vet aldri hva morgendagen bringer, men begynner jo å bli erfaren på dette nå.... :) første forsøket jeg hadde fikk vi ut 7, 4 ble befruktet, og ett var bra til innsett. Ble gravid og mistet i Ma i uke 12. Andre forsøk ble jeg litt overstimulert. Fikk ut 16 egg. 12 befruktet og 4 gode. Ett ble satt inn og 3 på frys. Så nå er det å bare å vente i spenning på morgen dagen. Må nok innrømme at håpet sank litt da jeg hørte at det bare var ett som var befruktet, men prøver å holde motet oppe :) hvis ingen overlever blir det såkalt avbrutt forsøk, og da harbjeg enda en gang igjen i 3 packen vi kjøpte :)

 

Er forresten vanlig ivf med donor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det allerede en svart Emmaljunga Edge Duo i kjelleren :)
Har du trilla litt rundt hjemme med den da? Eller løfta den? God plass i bilen? Fornøyd?? :)

Har ikke trilla så mye med den enda nei, men den har jo store, godt lufthjul, så triller bra :) Er som kjent ikke av de letteste vognene, men ingen problemer for meg og løfte inn og ut av bil nei. God plass i baggen og lettvint og bytte fra bag- til sportsvogndel og sette på/ta av bilstol :)

Jeg kommer til å trille mye på grusvei/skogsvei og i snø så jeg er avhengig av en vogn som kommer seg fram over alt :) Hadde Simo sist, og var fornøyd med det, men måtte ha ei vogn som passa til bilstolen så da ble det Emmaljunga :)

Hvilken bilstol har du da? Jeg har lyst på en som kan brukes på vogna!! Helst uten adapter da, men det må vel være adapter?

 

Hvis du ikke skal bruke adapter må du kjøpe Emmaljunga bilstol. Syntes den ikke så så bra ut, men mulig den er det for alt jeg vet ;) Blir Maxi cosi på oss, med adapter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det allerede en svart Emmaljunga Edge Duo i kjelleren :)
Har du trilla litt rundt hjemme med den da? Eller løfta den? God plass i bilen? Fornøyd?? :)

Har ikke trilla så mye med den enda nei, men den har jo store, godt lufthjul, så triller bra :) Er som kjent ikke av de letteste vognene, men ingen problemer for meg og løfte inn og ut av bil nei. God plass i baggen og lettvint og bytte fra bag- til sportsvogndel og sette på/ta av bilstol :)

Jeg kommer til å trille mye på grusvei/skogsvei og i snø så jeg er avhengig av en vogn som kommer seg fram over alt :) Hadde Simo sist, og var fornøyd med det, men måtte ha ei vogn som passa til bilstolen så da ble det Emmaljunga :)

Hvilken bilstol har du da? Jeg har lyst på en som kan brukes på vogna!! Helst uten adapter da, men det må vel være adapter?

 

Hvis du ikke skal bruke adapter må du kjøpe Emmaljunga bilstol. Syntes den ikke så så bra ut, men mulig den er det for alt jeg vet ;) Blir Maxi cosi på oss, med adapter :)

Ja, det var i grunn maxi cosi jeg også tenkte på. Kjøpte dere alt nytt? Hva kon det på til sammen? Høres ut som det blir ca det samme som jeg tenker på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...