Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #1 Skrevet 17. august 2012 Gi meg en liste på hvor mye ullklær, fleece osv. et barn trenger nå til høsten og i vinter? Hva slags merker er gode på kvalitet uten at det blir for dyrt? Har to barn, 3 år og 9 mnd. Er helt forvirret!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #2 Skrevet 17. august 2012 Mine barn har atopisk eksem og tåler ikke ull så det har vi ikke i det hele tatt. De har noen sett superundertøy til de kaldeste dagene, men ellers fungerer bomullsundertøy helt utmerket her på sørlandet. Er nøye med at de får en dress som er helt vind- og vanntett, da holder de seg varme. De har en fleecebukse og en fleecegenser til å ha under dressen på de aller kaldeste dagene, men de holder seg stort sett varme med undertøy i bomull, en joggedress og en god vinterdress. Bruker hals, ulvangsokker e.l. utenpå et par bomullssokker og gode gore-tex sko.
2_små_og_flere_grå Skrevet 17. august 2012 #3 Skrevet 17. august 2012 Vi hadde ca 4 sett til hver i fjor (4 tynne ulltrøyer og 4 tynne bukser), samt 1 sett med tykk bukse og genser i ull til å ha utpå om det var veldig kaldt. Hadde også 1 sett med fleece. Brukt en del vanlige klær utpå undertøyet. Jeg har kjøpt det meste av ullundertøyet på kiwi faktisk, av pierre robert eller hva det heter Synes det er fine farger, billig og holder godt. Ull trenger man jo ikke å vaske hele tiden og det tørker fort, så er ikke nødvendig å ha for mange sett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå