Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #1 Skrevet 17. august 2012 jeg har et fryktelig dårlig kosthold, mye junk (flere dager i nuken) ala Mc'd o.l , noen dager mye andre dager spiser jeg kun et par brødskiver med nugatti feks liker ikke frukt og grønnsaker eller fisk... derfor lurer jeg , bør jeg gi MMEistedenfor og amme barnet mitt? Jeg har nok melk , hun er 4 uker gammel. og jaaaa jeg vet usunt for meg , bør skjerpe meg for barnets skyld osv osv.. men ikke det jeg vil diskutere idag
<3 2G <3 Skrevet 17. august 2012 #2 Skrevet 17. august 2012 Jeg slet sist etter et svangerskap med lite mat, så jeg spiste feil når jeg fødte. Ente opp med å måtte gi mme innimellom etter 6 uker ca. Hadde melk, men ikke bra nok til at han ble mett.
gale damen Skrevet 17. august 2012 #3 Skrevet 17. august 2012 Jeg har vanskelig for å tro at noen er så dum som det der. Tenker du er et troll.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #4 Skrevet 17. august 2012 Jeg har vanskelig for å tro at noen er så dum som det der. Tenker du er et troll. Det var min første tanke også.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #5 Skrevet 17. august 2012 ikke troll nei.. bare dum,fryktelig kosthold . derfor heg spør ,hva er bestt? min melk eller mme*?
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 17. august 2012 #7 Skrevet 17. august 2012 De sier jo at amming er det beste alternativet, uansett hva.. Vel, så lenge ungen ikke er alergisk mot mm da.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #8 Skrevet 17. august 2012 Morsmelk. Selv om du spiser mye dritt er det jo noe næring i det du spiser også og det går til barnet. Men ta nå et kosttilskudd da, en vitamintablett og evt litt juice e.l. så du får i deg noen vitaminer, for din egen skyld også.
Gjest yrild Skrevet 17. august 2012 #11 Skrevet 17. august 2012 Amming er uansett det beste :-) rådfør deg med helsesøster hvis det virker som om babyen ikke får nok næring. Og ta litt vitaminer :-) (Det finnes jo sånne gummibjørner for barn... he he... de passer vel inn i kostholdskjemaet ditt ;-))
2 hjertegull :) Skrevet 17. august 2012 #12 Skrevet 17. august 2012 Når amming anbefales selv om mor røyker, så vil jeg tro det anbefales selv om mor spiser junk! Men ja, du har helt rett i at det ikke er bra for deg, og bla bla bla Enig med hun som sier vitaminer og litt juice!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #13 Skrevet 17. august 2012 Glad noen spør, for jeg har lurt på det samme, men ikke turt å spørre noen.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #14 Skrevet 17. august 2012 Jeg vil tro at du bør fortsette ammingen uansett.... Men det jeg ikke forstår er hvorfor man ikke greier å gjøre noe med kostholdet når man først har vært så heldig å få barn og man vet at det man tilbyr barnet ikke er det beste man kan gjøre. Hvorfor ikke gjøre noe med ditt kosthold? Om du ikke bryr deg om din egen helse så har du på sett og vis "rett" til det om du vil (om enn ikke samfunnsøkonomisk) - men hvorfor er ikke barnets helse grunn nok? Det beste for barnet er amming, udiskutabelt, hvorfor da så stor motstand hos deg til å gjøre det best mulig? (Jeg prøver bare forstå, ikke være spydig...) Det finnes et kosttilskudd i pulverform som heter Vital Greens på helsekosten. Det inneholder over 70 ulike næringsstoffer fra naturlige kilder, bl.a. brokkoli, bær osv. osv. Inneholder det meste man trenger, men som ammende bør du også ta omega3 og D-vitaminer også. Det koster en del, men da får du i hvert fall et mye mer variert tilskudd, og unngår næringsmangel både hos deg selv og barnet. Det finnes også en del grønnsaksjuicer som er ok i smak som kan gjøre at det er lettere å få i seg det dere begge trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå