Gå til innhold

Det er de mest ressurssterke som gifter seg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk fra lavere klasse har større sjanse for å bare være samboende hele livet, eller halve livet eller korte perioder men ressurssterke mennesker gifter seg...

Det er også større sjanse for å gå fra hverandre når man bare er samboende enn hvis man er gift... Jeg tenker at bryllupets symbolverdi styrker et forhold. Men, dette forstår kanskje ressurssterke mennesker bedre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så mye sprøyt det kom fra deg om dette da.. Definer ressurssterk i det minste, og legg ved dokumentasjon for påstandene dine.

Skrevet

Jeg er helt enig! Jeg er helt sjukt ressurssterk og vi giftet oss. Er skilt nå, da men jeg er fortsatt skikkelig ressurssterk lizzom...

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jada. Du er så ressurssterk atte. Helt sikkert den mest ressurssterke på HELE dib/bim. Kanskje i hele verden!

Skrevet

Jeg er høyt utdannet og det samme er min mann. Vi kommer fra ressurssterke familier begge to. Vi har ikke giftet oss av den enkle grunn at vi trives slik vi har det nå. Har vert sammen i 12 år og har det helt fantastisk med våre to barn.

Det siste året har tre av våre gifte vennepar gått fra hverandre. Naboene våre som har vert gift i en årrekke, er under barnevernets oppsyn hele tiden på grunn av rus, og det minner meg om at de er ganske så ressurssvake.

Skrevet

Jeg er så ressurssvak at jeg ikke engang skjønte hvor du vil med dette innlegget.

Skrevet

Selv om dere kjenner til et eksempel der flotte mennesker ikke gifter seg og et eksempel der fæle folk gifter seg... så rokker ikke det ved påstanden. Bare les statistikkene

Skrevet

Var det et spørsmål i innlegget, eller følte du bare for å dele synsingen din? Du slår fast noe som at det er eneste sannhet (uten kilder), ikke mye utgangspunkt for en diskusjon.

Skrevet

Hahaha når jeg leser det du skriver tenker jeg: det er er jammen meg ett ressurssvakt menneske.

Skrevet
Folk fra lavere klasse har større sjanse for å bare være samboende hele livet, eller halve livet eller korte perioder men ressurssterke mennesker gifter seg... Det er også større sjanse for å gå fra hverandre når man bare er samboende enn hvis man er gift... Jeg tenker at bryllupets symbolverdi styrker et forhold. Men, dette forstår kanskje ressurssterke mennesker bedre.

Hehe:- "lavere klasser"? Morro du, og ikke minst en smule ekkel. Er langt fra ressursvak selv, men kunne ikke falt meg inn å kategorisere mennesker slik. Jobber med barn og blir kvalm av mennsker som har slike holdninger som deg. Tenk over at de holdningene dine også gjelder barn.

Hva legger du forresten i ressursvak og ressurssterk? Har sett mange rare definisjoner her inne på det, så jeg lurer på om du vet hva du babler om i det hele tatt?

Ellers ønsker jeg deg god bedring og så får vi håpe at dine egne barn lever opp til dine forventninger. Stakkars de om de skulle falle utenfor!

Skrevet

Og det er kun de ressurssvake som trenger å hevde seg selv!

Skrevet
Folk fra lavere klasse har større sjanse for å bare være samboende hele livet, eller halve livet eller korte perioder men ressurssterke mennesker gifter seg... Det er også større sjanse for å gå fra hverandre når man bare er samboende enn hvis man er gift... Jeg tenker at bryllupets symbolverdi styrker et forhold. Men, dette forstår kanskje ressurssterke mennesker bedre.

50% av ekteskap ender i skilsmisse. Rart at ressurssterke kan gå i den fellen da. Men du er vel ikke en av de: du se rjo i krystallkulen din at dere vil være sammen for alltid;)

Syns det er utrolig mange syke innlegg her nå, og tenker at noen kjeder seg mye! Vil anbefale deg roe ned og prøve bli frisk istedet for å slite deg ut i alle forsøkene på å provosere.

Skrevet

Hva vil det si å være ressurssvak? Ressurssterk?

Har det med penger eller sosial status å gjøre?

Kan noen definere det for meg?

Skrevet

Problemet med å påstå at samboere oftere går fra hverandre enn gifte, er jo også at de som gifter seg gjerne har vært gjennom ett eller flere kortere samboerskap før de giftet seg med noen. Dermed har de bidratt til en eventuell statistikk over samboere som går fra hverandre, før de har giftet seg med noen og holdt sammen med dem. Det er jo ikke særlig vanlig lenger at man gifter seg før man bor sammen, og går rett fra å være under mor og fars vinger til en ektemanns.

Skrevet

Innleggene dine interesserer meg langt inni rompehullet...

Skrevet
Hva vil det si å være ressurssvak? Ressurssterk? Har det med penger eller sosial status å gjøre? Kan noen definere det for meg?

Tror det holder å ha nesa i sky og hevde at man er av høyere klasse for å defineres som ressurssterk :P

Skrevet

kan det ikke snart være nok med dette giftehysteriet?

la nå folk få bestemme selv.jeg gifter meg da ikke for at andre syns jeg

skal gjøre og jeg gidder ikke å forsvare mitt valg.

mitt valg er mitt valg,ditt valg er ditt valg.sånn er det!

Skrevet
Selv om dere kjenner til et eksempel der flotte mennesker ikke gifter seg og et eksempel der fæle folk gifter seg... så rokker ikke det ved påstanden. Bare les statistikkene

Min pappa er sterkere enn din pappa....

Skrevet

Jøss. Er det bare et giftemål som skal til for å bli resurssterk? Det var da lett:P

Skrevet

Er nok heller du som vil framstå som ressursterk Hi. Sorry du klarer det ukje ig detskinner gjenom og virker dum i tilegg.

Skrevet

Du burde da, som alle ressurssterke mennesker, vite at man må kunne dokumentere sine påstander. Kom med link til kildene for din viten, er du snill.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Funker ikke A eller B, så prøver vi likegreit på C... Eller hva HI?

Skrevet

Kilde? Link?

Jeg synes at dette kunne ha vært et spennende tema, men da må du definere hva du mener med ressurssterke og hvilke kilder du bruker.

Jeg er selv gift. Vi valgte å gifte oss både av romantiske grunner, men også med tanke på økonomi og de juridiske sidene ved det. Da slipper vi å sette oss ned for å skrive kontrakt og testamente og slike ting.

Skrevet

Du må være ensom å sjalu på de som faktisk har det godt..

Håper du kommer deg opp og frem i verden etterhvert, men den veien kan vel virke lang for deg som liker å ligge på sofaen og spise grandis?

Det skal ikke mye til for å bli "resurssterk", jeg vil si at det er noen som hjelper til å bidra! Det kan være å hjelpe til frivillig i samfunnet, hjelpe andre osv, man trenger IKKE være rik (MIN mening).

Jeg er 23 år, gift og har 3 barn. Jeg vil ikke si at noen av oss er resurssterke på den måten DU sannsynligvis vil ha dette frem på, men samtidig vil jeg si at vi er resurssterke begge to. De fleste har noe positivt å bidra med i samfunnet, ja til og med de som har nedsatt funksjonsevne er FANTASTISKE å ha! :)

Man trenger ikke være sprøytrik, ha BMW til mange millioner, en villa til hver av barna. Man kan bo i et hus med 1 soverom, og det er DE jeg vil si bidrar til noe godt! De som hjelper mest er de som faktisk ikke har det fult så enkelt som mange andre.

å elske noen har ikke med om man er resurssterk eller resurssvak. Det har med at man finner den rette, og kunne svelge litt kameler begge to for å få det godt.

Ingen er perfekte (VIKTIG!!!) ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...