Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #1 Skrevet 17. august 2012 Mange spørsmål om emnet i dag, men Poden her begynner i 1. klasse. Jeg får inntrykk av at begge foreldrene ofte møter opp, men hos oss er det bare jeg som har spurt om fri. Tenkte at jeg var der mer som støtte for barnet, enn at det skulle være en begivenhet for oss voksne. Har også tidligere sett at foreldre legger ut bilde på facebook av barna ved pulten 1. skoledag. Er det vanlig å ta med kameraer og knipse i vei? Er helt ny på dette, og lurer på hva som er normalen.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #2 Skrevet 17. august 2012 Det er vanlig at begge foreldrene er med, ikke alle gjør det, men de fleste. Kamera er et must, har ikke du bilde av deg selv fra 1.skoledag? Har to barn i skolen selv og tror 100% av foreldrene knipset med enten kamera eller telefon.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #3 Skrevet 17. august 2012 Jeg er også ny. Men det er ikke normalt at begge tar fri om man har en vanlig jobb der man ikke styrer fridager selv. Det er ikke nødvendig å ha med begge foreldrene, og heller ikke normalen. Er ikke uvanlig at en tar bilder den dagen, men de fleste gjør ikke dette heller. Det blir vel helst at en tar bilder med sekken på før en drar på skolen,
Teline Skrevet 17. august 2012 #4 Skrevet 17. august 2012 Jeg er også ny. Men det er ikke normalt at begge tar fri om man har en vanlig jobb der man ikke styrer fridager selv. Det er ikke nødvendig å ha med begge foreldrene, og heller ikke normalen. Er ikke uvanlig at en tar bilder den dagen, men de fleste gjør ikke dette heller. Det blir vel helst at en tar bilder med sekken på før en drar på skolen, Er ikke det normalt? Her er det helt normalt. I de tilfellene hvor ikke begge foreldrene er med er det stort sett pga sykdom eller at den ene er død. Her er begge foreldrene med, det knipses i vei, er taler og høytideligheter og en kjempestor begivenhet for store og små
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #5 Skrevet 17. august 2012 Jeg er også ny. Men det er ikke normalt at begge tar fri om man har en vanlig jobb der man ikke styrer fridager selv. Det er ikke nødvendig å ha med begge foreldrene, og heller ikke normalen. Er ikke uvanlig at en tar bilder den dagen, men de fleste gjør ikke dette heller. Det blir vel helst at en tar bilder med sekken på før en drar på skolen, Hos oss får de ikke sekken før de er på skolen, så det må i så fall bli når vi går Men hvordan vet du hva som er normalen, hvis du også er ny i gamet? HI
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #6 Skrevet 17. august 2012 Jeg er også ny. Men det er ikke normalt at begge tar fri om man har en vanlig jobb der man ikke styrer fridager selv. Det er ikke nødvendig å ha med begge foreldrene, og heller ikke normalen. Er ikke uvanlig at en tar bilder den dagen, men de fleste gjør ikke dette heller. Det blir vel helst at en tar bilder med sekken på før en drar på skolen, Er ikke det normalt? Her er det helt normalt. I de tilfellene hvor ikke begge foreldrene er med er det stort sett pga sykdom eller at den ene er død. Her er begge foreldrene med, det knipses i vei, er taler og høytideligheter og en kjempestor begivenhet for store og små Tydeligvis forskjellig fra sted til sted.
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. august 2012 #7 Skrevet 17. august 2012 Det var da normalt når jeg begynte i 1. klasse og det:) her dro jeg uten far. Samboeren min ønsket å bli med, men siden vi hadde invitert far med ble ikke min mann med. Og far dukket ikke opp, så jeg sto der alene. Blir å ta med mannen neste år når det er minstemann sin tur ja:)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #8 Skrevet 17. august 2012 Jeg - og mannen - fulgte vår første førsteklassing til skolen i går, så jeg er heller ikke helt inne i opplegget. Har imidlertid inntrykk av at det er ganske vanlig at begge foreldrene er med, og at man tar bilder både før man går til skolen og på skolen. På jobben min er for øvrig første skoledag en dag man kan få velferdspermisjon for. Husker også at da jeg begynte på skolen for snart 30 år siden (hjelpes!), var både mamma og pappa med - og det tror jeg må ha vært omtrent den eneste gangen jeg har opplevd at pappa har hatt fravær på jobb...;-) Samtidig, når sant skal sies, hadde mannen min overhodet ikke tenkt tanken på at han skulle være hjemme fra jobb for å være med skolen siden jeg hadde tatt meg fri...;-) Og jeg hadde overhodet ikke tenkt tanken at han ikke skulle være med! Men jeg fikk han da med - syns det er en litt viktig dag.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #9 Skrevet 17. august 2012 Jeg er også ny. Men det er ikke normalt at begge tar fri om man har en vanlig jobb der man ikke styrer fridager selv. Det er ikke nødvendig å ha med begge foreldrene, og heller ikke normalen. Er ikke uvanlig at en tar bilder den dagen, men de fleste gjør ikke dette heller. Det blir vel helst at en tar bilder med sekken på før en drar på skolen, Hos oss får de ikke sekken før de er på skolen, så det må i så fall bli når vi går Men hvordan vet du hva som er normalen, hvis du også er ny i gamet? HI Hørt om lærere?
Tovehvit Skrevet 17. august 2012 #10 Skrevet 17. august 2012 Her skal både far og jeg(stemor). Eldste begynner i 4. klassen, så regner med at han ikke vil ha meg med^^ Men mellomste skal vi begge se=) Og da blir kameraet med til knipsing både ute og inne. Stor dag dette før 1 klassingen, så dette skal feires=) Etterpå skal vi besøke mamman på grava, sånn at hun også får "se og bi fortalt" hvordan hun hadde det:) Så skal hele saueflokken på peppes å spise=)
Gjest Heartbroken Skrevet 17. august 2012 #11 Skrevet 17. august 2012 Her vi bor er det normalen at begge foreldrene er med om de har mulighet. Det er en stor merkedag i både foreldres og barnas liv, og jeg hadde syns det var en stor sorg å ikke få lov å delta på den. Jeg har heller aldri vært ansatt noe sted hvor det ikke har vært en gyldig grunn til fravær - selv om ikke alle tar seg fri hele dagen.
*Lissi* Skrevet 17. august 2012 #12 Skrevet 17. august 2012 Både jeg og mannen blir med første skoledag. Er jo kjempe stort Kommer til å ha med på video og vanlig kamera.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 17. august 2012 #13 Skrevet 17. august 2012 Her som jeg bor, og der vi bodde før, er det vanlig at begge foreldrene stiller, og alle tar bilder ser det ut som. Vi har stilt begge to med begge de eldste og det blir nok det samme de neste gangene også. Her har til og med lærerne lagt inn "ta bilde"-tid der alle foreldrene skal få et lite minutt på seg til å ta bilder av barna i klasserommet.
Mamma i vinden Skrevet 17. august 2012 #14 Skrevet 17. august 2012 Her hadde noen med begge, og noen med bare mor eller far. Like vanlig begge deler. Jeg er i permisjon og far tok seg fri. Gjør slik det passer for dere. Lykke til! :-)
Mamma i vinden Skrevet 17. august 2012 #15 Skrevet 17. august 2012 Men bilder tok vel de fleste ja. :-) Koselig å ha.
Husbygger Skrevet 17. august 2012 #16 Skrevet 17. august 2012 Både jeg og mannen har fulgt alle våre 3 til første skoledag, der hvor jeg jobbet før fikk vi velferdspermisjon. I fjor ble jeg satt opp på seinvakt siden jeg bare var innleid, og ikke fikk velferdspermisjon! Far har fått velferdspermisjon alle tre gangene :-) Knipset bilder til den store gullmedaljen gjorde vi også, stor dag for både oss voksne og ungene :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå