Gå til innhold

Gifte seg - skatteklasse...?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min og jeg skal gifte oss til sommeren. Nå har vi begge skatteklasse 2, da vi har hver våre barn. Når vi gifter oss får vi selvsagt skatteklasse 1, men gjelder det da med tilbakevirkende effekt, slik at vi blir lignet i klasse 1 for hele året, selv om vi ikke har vært gift mer enn halve året?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er status ved årsskiftet som gjelder, såvidt jeg har skjønt.

Skrevet

Kjipt. Vi har nemlig to husholdninger å drive før vi gifter oss og en etterpå, så det blir et dyrt første halvår. Men, men.

Skrevet

Neste _hele_ år tror jeg det er.

 

Vi giftet oss i mars 2009, og ble ikke lignet sammen før 2010 (altså på selvangivelsen som kom 2011, men som er for 2010)

 

Ring skatteetaten og sjekk for sikkerhets skyld. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...