Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #1 Skrevet 17. august 2012 Brukere dere paiform eller kakeform, hva er best? Går det fint å steke skallet kvelden i forvegen og oppbevare det i kjøleskapet? Tenkte å lage litt grovere bunn enn det som står i oppskriften, regner med det går bra?
Nirgal Skrevet 17. august 2012 #3 Skrevet 17. august 2012 (endret) Jeg bruker stort sett maizena peideig, den er kjempe enkel å lage(ca 2 min)men blir litt annerledes hvis du skal ha den grov. Har prøvd meg på paideig fra bunnen av 2 ganger og den ene ble totalt ødelagt i ovnen, begga hadde stått over natta i kjøleskapet... Jeg hadde bare prøvd meg frem, eller evt kjøpt maizena deig eller gått på helios ol å kjøpt en der. Endret 17. august 2012 av Frk Vimse
Nirgal Skrevet 17. august 2012 #4 Skrevet 17. august 2012 Glemte å si jeg bruker paiform, både store og små.. syntes kakeformen blir for tynn så kan bli lett brent i bunnen og kantene.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #5 Skrevet 17. august 2012 Jeg pleier å lage paideigen når jeg lager resten av paien. Det tar ikke så lang tid og den forsteker mens jeg lager innholdet. Jeg har aldri lagd med grovt mel, men det er sikkert mulig det også, selv om jeg tror det er best med fint mel.
Musemorbr / Skrevet 17. august 2012 #6 Skrevet 17. august 2012 Jeg er ikke god på pai. Jeg ødelegger bunnen hver gang, noe som irriterer meg siden jeg ellers er en habil kakebaker. Om noen har en oppskrift på paibunn som de vet er veldig bra, må de gjerne dele den med meg. Ikke for å kuppe tråden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå