Gå til innhold

Hvorfor blir negative gravitester positive?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en test som var negativ. Dagen etter var den positiv. Altså, jeg lurer ikke på om jeg er gravid eller noe da jeg vet jeg ikke er det, MEN...hvorfor blir de positve etter en stund?? Er det ikke noe med HCG i urinen og at den streken blir synlig pga det stoffet som er i pinnen, som kun reagerer med HCG? Skjønner ikke sånt jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror vi kvinner har hcg hele tiden, men at det er så lite normalt sett at det aldri vil slå ut på en test. Det er først når nivået stiger drastisk (pga graviditet) at testene slår ut. Så det kan jo være at det bitte lille som er i kroppen blir nok til slutt likevel? Ellers så har jeg kun opplevd at tester er blitt positive alt for sent de gangene jeg har vært gravid likevel ;)

Skrevet
Jeg tror vi kvinner har hcg hele tiden, men at det er så lite normalt sett at det aldri vil slå ut på en test. Det er først når nivået stiger drastisk (pga graviditet) at testene slår ut. Så det kan jo være at det bitte lille som er i kroppen blir nok til slutt likevel? Ellers så har jeg kun opplevd at tester er blitt positive alt for sent de gangene jeg har vært gravid likevel ;)

 

Har vi? Hm, artig :) Ja, men da er kanskje det grunnen da...

Ja, jeg har også opplevd å være gravid selvom det ikke har vært positiv test før etter ca 1 time. Men denne tok jeg i går kl 18, og den var positiv når jeg titta på den i dag tidlig. Så sånn sett er jeg ganske sikker på at jeg ikke er det. Har tatt en til i dag tidlig, så får vi nå se. Men den er fortsatt blank, så har mine tvil. Hvilket er helt greit, forøvrig :)

Skrevet

Har hørt at urinen kan farge hele testen etterhvert. Og at det rett å slett er tisset som har gjort den våt eller noe..

 

 

Har ikke testet dette selv, så vet ikke om det er noe i det. :P

Skrevet
Har hørt at urinen kan farge hele testen etterhvert. Og at det rett å slett er tisset som har gjort den våt eller noe.. Har ikke testet dette selv, så vet ikke om det er noe i det. :P

 

Ja, det har jeg opplevd før, at hele vinduet er rosa. Men nå er det en sterk kontroll-strek, og en litt svakere test-strek. Tror jeg må ta vare på den jeg tok i dag tidlig, og se om den endrer seg til i morgen.

Skrevet
Har vi? Hm, artig :) Ja, men da er kanskje det grunnen da... Ja, jeg har også opplevd å være gravid selvom det ikke har vært positiv test før etter ca 1 time. Men denne tok jeg i går kl 18, og den var positiv når jeg titta på den i dag tidlig. Så sånn sett er jeg ganske sikker på at jeg ikke er det. Har tatt en til i dag tidlig, så får vi nå se. Men den er fortsatt blank, så har mine tvil. Hvilket er helt greit, forøvrig :)

 

Ble så nysgjerrig at jeg måtte google det, og fant dette:

 

"Meget små mengder produseres også i hypofysen både hos menn og hos ikke-gravide kvinner. "

 

http://www.uus.no/labus/index.asp?Bok=1&Kap=2&Par=35&Boknavn=Laboratoriemedisinske%20unders%F8kelser%20ved%20Oslo-sykehusene

Skrevet
Har vi? Hm, artig :) Ja, men da er kanskje det grunnen da... Ja, jeg har også opplevd å være gravid selvom det ikke har vært positiv test før etter ca 1 time. Men denne tok jeg i går kl 18, og den var positiv når jeg titta på den i dag tidlig. Så sånn sett er jeg ganske sikker på at jeg ikke er det. Har tatt en til i dag tidlig, så får vi nå se. Men den er fortsatt blank, så har mine tvil. Hvilket er helt greit, forøvrig :)
Ble så nysgjerrig at jeg måtte google det, og fant dette: "Meget små mengder produseres også i hypofysen både hos menn og hos ikke-gravide kvinner. " http://www.uus.no/la...Oslo-sykehusene

 

Hah, hos menn og? Da bør de produsere mer så kan de ta den støyten ;)

Skrevet

Jeg trodde det bare var fuktigheten som blir liggende i testen som får fargen frem etterhvert, men jeg vet ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...