Gå til innhold

Hvor mange ganger har du tatt abort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen, vært gravid fire ganger og har fire barn.

Skrevet

Merkelig ting å spørre om men, jeg har aldri tatt abort!

Skrevet

En gang har jeg tatt medisinsk abort. Men spontanabort klarer jeg ikke å telle på10 fingre..

Skrevet

Har ikke tatt abort men har hatt en spontanabort.

Skrevet

Aldri tattt abort, men har hatt en MA og derfor utskraping

Skrevet

Ingen ganger.

Hvordan det?

Skrevet

Æsj ja, sikkert merkelig spørsmål. Men jeg skal ta abort for 2.gang nå og er så deppa og lei meg. Første gangen jeg gjorde det for noen år siden var det "slurv", hoppet av i svingen og ble gravid. Etter det har jeg vÆrt veldig nøye med beskyttelse. Er ikke i et fast forhold nå men dater. Han brukte kondom som sprakk (da jeg hadde eggløsning), tok angrepillen 9 timer senere. Men er altså likevel gravid igjen nå :( Er 150 % sikker på jeg skal ta abort men er bare så pyton å gå gjennom det der en gang til.

Hi

Skrevet

ingen abort av noe slag. to svangerskap, to barn.

Skrevet

Ingen!! hadde aldri klart de uansett situasjon...

Skrevet

ingen, men har hatt 2 spontanaborter, så jeg har hatt en utskraping....

Skrevet

3 ganger.

Skrevet
Æsj ja, sikkert merkelig spørsmål. Men jeg skal ta abort for 2.gang nå og er så deppa og lei meg. Første gangen jeg gjorde det for noen år siden var det "slurv", hoppet av i svingen og ble gravid. Etter det har jeg vÆrt veldig nøye med beskyttelse. Er ikke i et fast forhold nå men dater. Han brukte kondom som sprakk (da jeg hadde eggløsning), tok angrepillen 9 timer senere. Men er altså likevel gravid igjen nå :( Er 150 % sikker på jeg skal ta abort men er bare så pyton å gå gjennom det der en gang til. Hi

Dette skriver jeg ikke for å vÆre slem!

Men hvis du er så sikker på at du ikke vil ha barn nå, og synes abort er ille, så bør du sørge for en prevensjon i tillegg til kondomet. Bruk piller eller spiral som sikkerhetsnett, og kondom mot kjønssykdommer.

Skrevet

1 gang. Vært gravid 7 ganger og har snart 3 barn. Mistet 3 ganger og 1 prov.abort.

Skrevet

Aldri. Heldigvis. Har vært nøye med p-piller og de har hittil aldri sviktet meg. Men jeg ville tatt abort hvis jeg hadde blitt gravid på et tidspunkt som ikke passet. Har holdt et par hender for venninner som har måttet gjennomgå det.

Skrevet

eh.... 7 ganger tror jeg.. men 3 av de har vært spontanabort eller missed abortion. hatt påfølgende utskrapning.

Skrevet

Jeg har tatt abort en gang. Ufrivillig. Jeg var 3 mnd på vei da jeg fikk en massiv blodpropp. Ble innlagt på sykehuset, satt på klexane sprøyter og maravan. Det klarte ikke løsne opp proppen, og det viste seg at det var ikke bare en propp. Det var nesten pottetett fra låret og opp over til bekkenet. Ble satt i gang trombolysebehandling, som siste alternativ. Da måtte jeg ta bort barnet, ellers ville barnet blitt veldig, veldig skadet av trombolysebehandligen. Gikk også på paralgin forte, oxynorm og oxycontin i nesten en måned.

Jeg så kjønnet når jeg aborterte. Det var en gutt. Så det er noe av det som gjør det litt vanskeligere. Jeg vet at Oskar hadde fått en lillebror, og vi hadde fått en sønn. Men sånn er det. Gleder meg til å få flere barn neste gang. :)

Skrevet

2 ganger, ene var utskrapning, andre var prov.abort etter overgrep, skulle ha en abort til etter nok et overgrep, men naturen gjorde jobben for meg (heldigvis) Det er beintøft å måtte gjennom, men om man vet med hele sitt hjerte og sjel, at dette ikke går, så tror jeg det er bedre med abort, enn å få et uønsket barn.

Men vær obs på det, noen kan bli delvis steril av flere prov.aborter, noen får vanskligheter med å bli gravid igjen, og noen angrer aborten i evigheter etterpå, det er noe å tenke over, før du utfører aborten.

Skrevet

Ingen - jeg spontanaborterte da jeg var 15 (heldigvis....). Hadde sex med en fyr jeg absolutt ikke hadde noen følelser for. Ung, dum og full:-/

Men hvis svangerskapet hadde forløpt som normalt, ville jeg hatt en datter eller sønn på 24:-O

Skrevet

Ja gjett om det blir piller igjen nå, eller spiral. Sluttet på de da jeg ble singel og har ikke så mye sex så har klart meg uten. Blir skummelt å ha sex heretter. Voldsomt så fruktbar jeg skulle være. Er alene med to barn fra før og det får holde.

Gjest 5 andre
Skrevet
Æsj ja, sikkert merkelig spørsmål. Men jeg skal ta abort for 2.gang nå og er så deppa og lei meg. Første gangen jeg gjorde det for noen år siden var det "slurv", hoppet av i svingen og ble gravid. Etter det har jeg vÆrt veldig nøye med beskyttelse. Er ikke i et fast forhold nå men dater. Han brukte kondom som sprakk (da jeg hadde eggløsning), tok angrepillen 9 timer senere. Men er altså likevel gravid igjen nå :( Er 150 % sikker på jeg skal ta abort men er bare så pyton å gå gjennom det der en gang til. Hi
Dette skriver jeg ikke for å vÆre slem! Men hvis du er så sikker på at du ikke vil ha barn nå, og synes abort er ille, så bør du sørge for en prevensjon i tillegg til kondomet. Bruk piller eller spiral som sikkerhetsnett, og kondom mot kjønssykdommer.

Det er ikke alle som tåler annen prevensjon. Da er det eneste alternativet avholdenhet, og det er vel litt mer enn man kan forvente at man skal praktisere.

Skjønner godt du synes det er tøft, Hi, men du tar ansvar for din egen situasjon på godt og vondt. Så lenge du er sikker, er det det riktige valget.

Skrevet

En gang. Akkurat for en uke siden. Synes det er utrolig trist, men har ikke helse til det nå. Sliter fortsatt med bekkenløsning fra forrige svangerskap. 12mnd siden. Her blir det ikke sex før spiralen er på plass! Aldri igjen!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...