Gå til innhold

Gravid og plutselig mye dårligere treningsform

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg tok min første joggetur etter ferien var jeg rundt fem uker på vei. Da hadde jeg ikke trent på flere uker, og ble svært positivt overrasket over hvor god formen var. En uke etterpå tok jeg en ny tur (samme ruten), og denne gangen var det blytungt. Gikk ut på joggetur dagen etter også, og fremdeles var det like tungt. Kondisen er dårligere og det føles som at jeg ikke har nok krefter i beina til å jogge. Er dette vanlig ved graviditet? I min forrige graviditet jogget jeg frem til uke 18, men hvis det skal være så tungt som nå, kommer ikke jeg til å klare å jogge. Hadde virkelig håpet på å kunne drive litt utholdenhetstrening og holde formen ved like.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg merka nedgang formen forholdsvis fort, Her syklet jeg til og fra jobb (som trening da jeg har 3,5 mil hver vei) samme uken jeg ble gravid (ser jeg tilbake på i ettertid) ble beina utrolig tunge, ble fortere anpusten, måtte ha i meg mye mer vann og fikk en smerte i nedre del av magen. Jeg viste ikke at jeg var gravid og gikk til legen etter en uke og da slo det ut på test.

Hele svangerskapet ble bare tyngre og tyngre syntes jeg, nesten så jeg ikke orka å gå opp bakken hjemme til slutt (700m).

Syntes det nå er helt forferdelig å begynne å trene igjen, for er like sliten (kanskje det er hormoner?!?! aner ikke)

Håper du ikke får det som meg..

Skrevet

Samme her, dessverre. Var i grunnen pusten og magevondten som først fikk meg til å tenke at jeg var gravid.

Klarte overhode ikke jogge før lenge etter babyen var født, og da var det ufattelig tungt og demotiverende..:(

Skrevet

Takk for svar. Håper det bedrer seg. Formen blir jo ganske så dårlig hvis jeg ikke får trent utholdenhet hele svangerskapet. Da er det desto tyngre å komme i gang igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...