Gå til innhold

Gutten min kuttet seg i pannen, og jeg ringte 113!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blødde voldsomt mye, og jeg fikk litt panikk og ringte 113. Hysterisk mamma, hehe... Det sluttet selvfølgelig å blø like etterpå. Følte meg litt dum da...

De ba meg bare legge på en kald klut til det stoppet (det hadde jeg jo allerede gjort), og vurdere om det måtte syes. Så nå er stakkars lillegutt på legevakten med pappaen.

Huff, fikk en støkk i meg der...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel strengt tatt bedre å ringe en gang for mye enn en for lite, men kanskje greit å forsøke å tenke rasjonelt i noen sekunder om en liten ulykke forekommer igjen senere ;) God bedring til gutten!

Skrevet

De er der også for å kunne svare/hjelpe i akutte situasjoner så dette skulle vel være helt greit :)

Og neste gang vet du hva du skal gjøre :)

Gjest Tullmusa83
Skrevet

rtingte 113 i sommer når gutten klasket hodet hardt.

Prøvde først legevakt nr som jeg fant på internett, men de tok ikke telefonen å når man bare er noen uker på sommern en plass er det ikke greit å vite hvordan man får legetilsyn når ikke legevakta tar telefon.

Hun på amk var svært hyggelig. Hørtes ut som hun ble litt iritert på legevakten som ikke tok telefon.

Hun fikk dem til å ringe meg faktisk så fikk jeg time med engang.

Skrevet

Jeg måtte også det en gang, kom ikke frem på telefonen til fastlege (det var noe galt med linjene) og legevakten her er ikke åpen på dagtid.

Jenta hadde slått hodet i en hylle og blødde, ingen tvil om at de måtte syes.

De var kjempehyggelige på 113, de ba meg reise rett til legesenteret selv om jeg ikke kom frem på telefonen for der var de nødt til å ta meg imot når jeg kom med et skadet barn. Så sa de at de hadde noen egne kriselinjer til legesenteret for å slippe unna telefonkøer o.l. så de skulle prøve å få gitt beskjed til fastlege om at vi var på vei.

Gikk veldig greit, jenta måtte få bedøvelse og sy noen sting også var hun god som ny.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...