Gå til innhold

Bestilte varer fra ulandet ved et "uhell"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte varer for ca 1000 kr fra en nettbutikk (tekstiler) med .no-adresse, norsk tekst osv. Det falt meg ikke inn å sjekke om dette var et norsk firma før jeg fikk melding om at pakken var sendt, fra DANMARK! Pokker, kommer det toll og greier på toppen av prisen nå? Utrolig irriterende, i så fall, for da blir det jo ikke så veldig billig likevel.

Hvordan gjøres forresten det, har aldri bestilt over tollgrensen på 200 fra utlandet før. Må man hente pakken på ett eller annet toll-sted, og ikke på posten? Eller kommer det en regning i ettertid? Jeg tviler på at pakken er merket "gave" eller noe slikt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det er toll og moms så får du først brev som du må skrive under på fra posten at de tar seg av fortolling av varene. Deretter sender de pakken til ditt postkontor der du må betale toll, moms og forenklet tollbehandling før du får pakken.

Hvilken nettside er dette? smartkids.no sender f.eks fra Danmark, men momsen har ikke du som kjøper noe med, det blir ordnet uten å blande inn deg som kjøper.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Hvis det er bestilt fra en norsk nettadresse får du nok verken toll eller avgifter på pakken. Det er en ordning mange firmaer har.

Skrevet

Les på betingelser! Fant akkurat en slik nettbutikk for barneutstyr i går, no-domene og svensk adresse. Men de skrev på betingelser at det ikke kom toll i tillegg, de drev i både Sverige og Norge. Jeg har også bestilt fra trademax.no før for ett par tusen kr, sendingen kom fra Sverige, men ikke toll.

Skrevet

PompdeLux sender fra Danmark, men ikke toll oppå varene der. Tror de har lager i Danmakr, men at de "Importerer" varene til lager i Norge, før det sendes til kunder. Om du skjønner hva jeg mener. Altså,d e har kanskje ikke et fysisk lager i Norge, men på papiret så har de det, slik minker risiko med overbestilling og det og bli sittende med masse varer man ikke får solgt.....Så det sitter "Noen" og betaler toll på varene og at dette er inkludert i prisen når du kjøper.

Skrevet

Prisene på stoff og stil er inkludert moms, så innfortollingen fra DK er det Stoff og Stil NO som betaler for.

Skrevet
PompdeLux sender fra Danmark, men ikke toll oppå varene der. Tror de har lager i Danmakr, men at de "Importerer" varene til lager i Norge, før det sendes til kunder. Om du skjønner hva jeg mener. Altså,d e har kanskje ikke et fysisk lager i Norge, men på papiret så har de det, slik minker risiko med overbestilling og det og bli sittende med masse varer man ikke får solgt.....Så det sitter "Noen" og betaler toll på varene og at dette er inkludert i prisen når du kjøper.

PdL har "norsk lager" i Danmark, dvs at varene er ferdig fortollet når de sendes. De hadde lager i Norge de første to sesongene, men det ble så mye tull med de som pakket og sendte varene at det ikke lønnet seg.

Hilsen tidligere PdL-konsulent

Skrevet
Dersom det er toll og moms så får du først brev som du må skrive under på fra posten at de tar seg av fortolling av varene. Deretter sender de pakken til ditt postkontor der du må betale toll, moms og forenklet tollbehandling før du får pakken. Hvilken nettside er dette? smartkids.no sender f.eks fra Danmark, men momsen har ikke du som kjøper noe med, det blir ordnet uten å blande inn deg som kjøper.

Du får som regel bare en oppkravsmelding i posten, hvor du må betale for fortollingen for å få hentet ut pakka.

Jeg har handlet via utlandet i mange år, og har bare en gang fått sms om å godkjenne fortolling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...