Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #1 Skrevet 17. august 2012 Jeg er 28 år har 2 barn på 8 og 10 år, min datter på 10 har en alvorlig sykdom men er på bedringens vei <3 Samboeren min sliter litt psykisk, men han får heldigvis hjelp! Nå har det seg slik at jeg er gravid. Og jeg ønsker meg dette barnet, men jeg vet det vil by på mange utfordringer!! Det værste er nå at familien driver og presser på at abort er det eneste alternativet her!! Noen som har hatt noe av den samme situasjonen?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #3 Skrevet 17. august 2012 Du må la dem få høre at abort er totalt uaktuelt. Ikke oppe til vurdering eller noe du vil diskutere, så de kan klappe sammen og heller prøve å støtte. Håper virkelig du klarer å stå i mot presset.
Musemorbr / Skrevet 17. august 2012 #4 Skrevet 17. august 2012 Her er det du og mannen din som bestemmer. Familiene deres har ikke bestemmelsesrett, selv om det nok er vanskelig å ikke ha meninger om det. Det er sansynlig at det de sier kommer fra bekymring, og ikke er ment for å såre, men det er likevel en forferdelig og alvorlig ting å si. Når katta først er ute av sekken, er det viktig at du er klar på hva du mener og vil. Har dere bestemt at dere beholder, må de respektere det. Nå tar jeg utgangspunkt i at mannen din er på ditt parti, og at hans problemer ikke er av en sånn art at familien er oppriktig redd for at det å få et barn nå vil bli farlig for han, deg, eller barna. De fleste uplanlagte graviditeter byr på utfordringer, men om foreldrene kan tilby et stabilt hjem, og føler seg trygge på sitt valg, pleier det meste å falle på plass likevel.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #5 Skrevet 17. august 2012 Det er dere som bestemmer, men om dere bestemmer dere for å beholde kan dere ikke forvente at familien din stiller opp for å avlaste dere. Har dere en god gjennomførbar plan for hvordan du/dere skal takle hverdagen med en baby, en syk tiåring, en syk mann og en åtteåring som også skal ha oppfølging?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå