Gå til innhold

Noen råd til reddharen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så livredd for å kjøre bil når det er annet vær enn sol/overskyet! Tok skrekken for ett par år siden, hadde da hatt lappen i ca 1 år og aldri kjørt ute på vinteren, skulle hjem fra jobb og kom inn i den tåka. Ble livredd, fikk hjertebank og skalv. Jeg var 5 minutter hjemmefra, men brukte en god halvtime på det.. Jeg så MAX 50 cm forann meg (hvorfor jeg ikke stoppet aner jeg ikke ) og klarte til slutt å kave meg hjem.. Når jeg endelig var komt hjem, så satt jeg i bilen i 10 minutter å prøvde å roe meg ned.. Jeg var så redd etter dette og er det fremdeles.

Når det er vær som forstyrrer sikta, så får jeg full panikk. Full panikk som i hjertebank, svetting, skjelving.. Når det regner er det ikke så gale for da kan jeg jo bare kjøre senere, men spesielt tåke skremmer meg..

Jeg har bevist prøvd å holde meg unda bilen i "tåkevær", men har innsett at jeg en eller annen gang blir nødt til å kjøre i tåka.. Så da lurer jeg på om dere har noen gode tips til hvordan jeg kan håndtere dette? Jeg skal kjøre i 90 minutter i morgen, skal på besøk til familien min, og det er meldt skikkelig nedbør.. Vet at det kommer til å gå fint, men er allikavel redd og har småvondt i magen.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du problemer med angst i andre tilfeller..? Kanskje du trenger noen å snakke med om dette? Din mor eller en venninne kanskje?

Og så gjelder jo øving da.. Ikke hold deg unna det som skremmer deg, men se det i hvitøyet og ta kontroll over situasjonen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...