Gå til innhold

Ville dere gått 2 km for å handle billigere mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg akkurat flyttet, og har ikke bil tilgjengelig.

Nærmeste matbutikk (Coop Mega) ligger 400 meter unna, men jeg synes de er mye dyrere. Har Også Kiwi, men den ligger 2 km unna. Ville dere gårr 2 km for å handle, eller betalt litt ekstra for å handle nært?

Har vogn å putte varene under, og orker ikke bruke buss! :P

Er det bare ett par ting jeg trenger handler jeg selvfølgelig på nærmeste matbutikk, men har hatt ett par storhandlinger på Kiwi...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvor mye jeg skulle handle- men 2 km er da slettes ikke langt??

Jeg går nå 1 mil med bikkja hver dag, og opp til mine foreldre er det 2 km, det tar meg 20 minutter å gå..

Skrevet

Hadde glatt gått hvis jeg hadde hatt tid til det.. Så får du gratis trim også. Jeg går 5 km til butikken når jeg har tid. Men det er eneste butikken, og den er jammen ikke billig.

Skrevet

Jeg hadde aldri gjort det selv om jeg er opptatt av å handle billig. Jeg er lat.

Skrevet

Hadde aldri giddet å gå verken 400m eller 2000m hjem med en storhandel, hadde brukt bilen.

Skrevet

2 kilometer er ikke langt nei, men glemte å skrive at da går hele ettermiddagen da jeg går på skole på dagtid. Da blir det hjem for å spise, så tur på butikken før jeg må dra rett hjem å legge minsten. Jeg synes jo det er koselig, men er ikke sikkert hun setter så stor pris på å sitte i vogna i ett par timer fordi jeg skal handle billig :P

HI

Skrevet

Hadde gjort det av og til kanskje. Men ikke på vinteren eller i pøsregn;)

Skrevet

Jeg bor 2,5-3 km unna butikken (kiwi og mega ligger ved siden av hverandre), og går med vogna stort sett nå som jeg er i permisjon. Burde bruke kiwi, men ender oftest opp på mega..

Skrevet
Hadde aldri giddet å gå verken 400m eller 2000m hjem med en storhandel, hadde brukt bilen.

Men nå har jeg ikke bil, så har ikke noe valg ;)

Har ikke med om man gidder eller ikke, må man så må man- slik er det bare :)

Får se det positive med både muskler og god kondisjonstrening i oppoverbakkene.

Skrevet

Vi har ca 2 km til butikken her vi bor, og det er ikke noe problem hvis man velger å ikke gjøre det til et problem. Jeg ville nok gått de 2 km ofte, og så sett an noen ganger om jeg ikke bare skulle tatt handelen på nærmeste butikk.

Skrevet

Sykkel med sykkelvogn?

Hadde sikkert valgt den dyreste på dager med dårlig vær..

Skrevet

En periode gjorde jeg det hver dag. Gikk 20 min hver vei for å handle. Drit kjipt, men jeg hadde ikke noe valg. Noen ganger tok jeg buss til byen men da blir det jo mye dyrere med ei gang. Men det er fin trim da.

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det hver dag, nei.. Da ville jeg planlagt bedre...

Skrevet

Kommer an på været. Men hadde nok gått 2 km hvis det var mye og spare, og været hadde vært "levelig" og gå i :)

Skrevet

Ja uten å nøle rett og slett fordi jeg er gjerrig

Skrevet

Fritiden min er viktigere enn de ti-tjue kronene jeg ville spart på den turen. En annen ting er jo at man sikkert trenger trimmen...

Skrevet

Nei, ikke så lenge jeg har råd. Hadde situasjonen vært en annen så kunne jeg nok ha gjort det hvis jeg hadde tid og ork.

Skrevet

Ja jeg hadde gått, men hadde lagt handelen til lørdag og kun suplert på coop mega i løpet av uken.

Skrevet

På coop Obs har de mange tilbud, en del varer som er nedsatt til halv pris, og lignende.

Men en del ganger har jeg opplevd at det er noe galt med disse tilbudene, og at jeg egentlig har betalt full pris. Gidder ikke å sjekke kvitteringa i butikken, så da oppdager jeg det hjemme.

For eks. stod det en gul lapp med "Ta 3 betal for 2" Sjokoladefavoritter. I kassen ble det tatt 150 kroner, som var prisen for 3.

Jeg kjøpte en boks med fetaost som det stod 50% nedsatt på, men det skulle jeg ikke ha gjort. Oppdaget seinere at jeg korrekt hadde betalt 18 kroner for boksen, men at det på linja under ble krevd 36 kroner for en boks med fetaost. Det betyr at jeg betalte for 1 og 1/2 boks til full pris, og det jeg fikk var én halvgammel boks.

Uff og uff...

Skrevet

Jeg har alltid syns det ser så ille ut å studere kvitteringen i butikken. Men heretter vil jeg jammen sette meg ned med kvitteringen, dersom jeg faller for fristelsen til å benytte meg av Coop Obs sine tilbud igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...