Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #1 Skrevet 16. august 2012 Vi har en 5åring som ikke får sove. Hun blir lagt til samme tid klokken 8 hver kveld. Er kjempetrøtt før hun legger seg, er kjempetrøtt om morgenen, men får ikke sove. Hun blir liggende til klokken 9-10 og halv elleve før hun klarer å finne søvnen. Jeg blir GAL! Det er grining, og MAMMA hele jævla kvelden, hun vekker småsøsken og det er et rabalder uten like! What to do?? Har noen opplevd det samme?
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #2 Skrevet 16. august 2012 Har noenlunde samme "maset", tar lang tid, mye tulling!! ikke sikker hva det er, kanskje de tipper over, er du sinna? kanskje hun ikke klarer finne roen om hun er redd... en annen gutt vi kjenner fikk konstatert adhd etter hatt denne problemstillingen også.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #3 Skrevet 16. august 2012 Har noenlunde samme "maset", tar lang tid, mye tulling!! ikke sikker hva det er, kanskje de tipper over, er du sinna? kanskje hun ikke klarer finne roen om hun er redd... en annen gutt vi kjenner fikk konstatert adhd etter hatt denne problemstillingen også. Er ikke sinna, bare skikkelig oppgitt. Tror nesten jeg må kontakte lege eller helsestasjon, for jeg har (ikke alvorlig altså) vurdert å knuse postafen i kveldsmaten...
fredkris Skrevet 16. august 2012 #4 Skrevet 16. august 2012 vår er likedan, men han må være stille på rommet sitt. ikke aktuelt å få lov til å stå opp, rope eller hyle. han har alltid vært sånn om sommeren, blir bedre på vinteren. vi bruker også skjema med klistremerker i perioder det er ille. jeg syns det hjelper å være konsekvent, han får ikke noe oppmerksomhet på oppførselen
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #5 Skrevet 16. august 2012 Men hva gjør dere hvis han roper, står opp og springer opp og ned? Vi har prøvd klistremerker, men det har ikke fungert, har prøvd å ta bort goder (hun har prinsesseslør på sengen som hun ELSKER,) men det virker ikke... Jeg er helt opprådd..
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 16. august 2012 #6 Skrevet 16. august 2012 Vel, postafen er jo ikke anbefalt til barn lenger. Det finnes godkjente legemidler for barn for å gi innsoving. Jeg ville trodd at dette har å gjøre med voksesmerter, overtrøtthet eller mange inntrykk i løpet av dagen/livlig fantasi. Man kan jo som voksen også ha en overaktiv hjerne som spiller en mange puss i innsovingen. Kontakt lege og hør om du kan få noen tips og eller medikamenter som kan hjelpe dere over kneika. Dette ordner seg men det hjelper ikke å bli sint da Varme bad og rolige rutiner/lesing i koselige bøker fungerer her i huset..
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #7 Skrevet 16. august 2012 Vi har faste rutiner, hun får være oppe lenger enn søsteren som er et år yngre, da leser vi en bok, prater om dagen og synger nattasang. Hun har ikke vondt noen plass, er ikke redd, hun får bare ikke sove... Og så kjeder hun seg npr hun ligger i sengen og skal være stille..
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #8 Skrevet 16. august 2012 Kanskje hun trenger å legge seg litt tidligere? Vår 5åring tuller mer hvis han legger seg for sent og kl8 bør lyset være av for han og bøker osv bør være ferdiglest.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #9 Skrevet 16. august 2012 Min femåring er i seng lenge før klokka åtte. Sju er passelig for min :-) Blir ungene overtrøtte blir de umulig å få i seng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå