Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #1 Skrevet 16. august 2012 Jeg er en av dem som har et barn fra før og nå er sammen med mannen i mitt liv. Vi skumler med tanken om å få et barn sammen. Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med dette? Hvordan reagerte deres eldste barn på å fa et søsken (mitt er nå 10). Barnet har flere søsken på farens side, og tok ikke dette så bra (bf var ikke flink å inkludere barnet i sine søskens ankomst, og forskjellsbehandler nå barna da de "nye" er så små og trenger så mye i følge han). Jeg har fått mange tips om hva IKKE å gjøre, men lurer på om noen kloke hoder her inne har noen tips til hvordan gjøre dette uten at barnet skal bli "skadelidende" Er veldig bekymret for at barnet mitt ikke skal takle denne overgangen etter farens fadeser, på nippet til å ikke få flere barn Takk for svar
YumYum2 Skrevet 16. august 2012 #2 Skrevet 16. august 2012 Hei! Jeg har ei datter fra et tidligere forhold, ho er nå snart 5 og jeg venter nr 2 om ca 7 uker. Jeg har valgt å inkludere henne så mye som mulig. Ho var med da vi kjøpte vogn, får lov å bruke senga, vugga og vogna til dukkene sine samt låne litt klær og bleier. Vi har øvd på å bade, mate, skifte på og kle på denne dukka, på stellebordet Ho har også fått velge klær og slikt til babyen. Ho gleder seg helt enormt og jeg kommer til å la henne være med mest mulig. Hjelpe til mes stell, mating og la ho trille vogna Gjør dette i tillegg til å prate mye om at det vil komme en baby og la henne bli vant med tanken. Din er j ennå eldre enn min så h*n kan hjelpe til enda mer. Dette med mestring vil bare forsterke båndet Lykke til, h*n har godt av å få en god opplevelse med det å få søsken tenker jeg. Virker som du virkelig ser dette barnet og vil h*n sitt beste så dette tror jeg dere klarer fint. Ikke la hans feil ødelegge for deres familieønsker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå