Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #1 Skrevet 16. august 2012 Jeg er i 29 uke og har bekkenløsning. På de verste dagene må jeg bruke krykker. Nå jobber jeg 50%, korte dager mandag, tirsdag, torsdag og fredag. Onsdager er det meg og sofaen! FOr jobben sin del så måtte jeg lage en arbeidsplan på når jeg skulle jobbe, og det var jo egentlig veldig greit. Men er det bare jeg som må forholde meg til denne? min leder ber meg om å skyve på arbeidstiden evt ta "fri" en annen dag enn onsdag om han ønsker å sette opp et møte. Er det greit? Nå skal jeg til legen på mandag og i utgangspunktet vet jeg at legen ønsker å sykemelde meg mer enn nå, noe fysioterapauten er enig i. Selv tror jeg at jeg kommer til å dø av kjedsomhet hvis jeg skal sitte inne med bekkenet mitt i 10-12 uker til, men nå kjenner jeg at jeg stresser og sliter meg ut fordi jeg ikke kan holde arbeidsplanen min som er lagt opp ut ifra hva som er best for meg og bekkenet. Men så har jeg jo ei lita jente fra før som jeg ønsker å være litt med på ettermiddagen også... Så hvordan er det med dere andre som har bekkenløsning, jobber dere mye og hvor går grensen for 100%?
Planleggendemamma Skrevet 16. august 2012 #2 Skrevet 16. august 2012 Jeg presset meg selv på jobb mye lenger enn hva min fysioterapeut mente var forsvarlig, og det gjorde ikke saken noe bedre. Da jeg til slutt ble sykmeldt 100% 10 uker før fødselen var jeg så sliten at jeg hadde nok med å bare lage middag i løpet av en dag, utrolig hvor fort tiden går selv om man er hjemme. Trodde selv jeg skulle gå på veggene, men startet med litt strikking til babyen og fikk utrolig nok tiden til å gå på en grei måte. I slike perioder er det viktig å høre på andre som kjenner til din situasjon og ønsker at du skal sykmelde deg, for du skal tross alt ta deg av et lite menneske om noen måneder, det blir ikke nødvendigvis helt bra rett etter fødsel (snakker av erfaring). Tror i denne situasjonen kan du legge fra deg din dårlige samvittighet og gjør det som er best for deg selv, barnet ditt og babyen i magen
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #3 Skrevet 17. august 2012 Takk for svar! All min fornuft tilsier at jeg er enig med deg... hehe at det skal være så vanskelig - når det egentlig ikke er det.... hmf...
TPK Skrevet 17. august 2012 #4 Skrevet 17. august 2012 Du må bare ta i mot sykemelding hvis legen mener det! Et kranglete bekken er ikke gøy, og spesielt ikke etter fødsel. Snakker av erfaring jeg også. I mitt første sv.skap presset jeg meg alt for lenge, og jobbet 60% på slutten. Da var bekkenet helt jævlig, og jeg orket INGENTING etter jobb. Andre sv.skap ble jeg sykemeldt i større prosent tidligere, og tok det MYE med ro, og bekkenløsningen ble faktisk bedre mot slutten! Så jeg mener ro og hvile er alfa og omega, og du får ikke medalje av å presse deg på jobb.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #5 Skrevet 21. august 2012 Da ble jeg 100% sykemeldt pga bekkenløsning og jeg har til tider store problemer med å gå, det gjør at jeg må ty til krykker. Det var legen som mente at jeg ikke var tjent med å presse meg mere. Men å levere sykemelding på jobb var ikke bare bare. For min leder mente at han kunne jo tilrettelegge. (har forsøkt det, men det har ikke fungert.) Og nå krever han at jeg er med på møter og at jeg jobber det jeg kan frem til permisjonen starter. Jeg er frustrert og irritert nå. Har prøvd de det jeg har kunnet, men nå er jeg innstilt på å være sykemeldt og høre på kroppen min. I første svangerskap så presset jeg meg det jeg kunne og ønsker ikke det nå igjen. Nå sitter jeg her og er frustrert!!! Dette er så stikk motsatt fra hva jeg er vandt med på jobben min! aaarrrrg - Måtte få ut litt frustrasjon!
Planleggendemamma Skrevet 21. august 2012 #6 Skrevet 21. august 2012 Huff, så trasig at du skal oppleve dette når legen din har skrevet ut en sykemelding, og på den står det jo at du ikke skal jobbe og slappe av! Tilretteleggingen er jo ofte slik at du blir regnet med så lenge du er på jobb, og de dagene du ikke er i form til det er det kun du som får lide for det. Jeg opplevde en leder som også prøvde å gjøre alt for å tilrettelegge, men jeg sa det slik det var, at jeg ikke klarte mer da jeg hadde så vondt. Ble til slutt hørt, men utrolig ubehagelig å måtte bevise hvordan en har det når en har fått dokumentasjon fra lege og råd fra fysioterapeut. Håper det ordner seg for deg, lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå