Gå til innhold

Svangerskapspenger - behandlingstid NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere som har fått innvilget svangerskapspenger!

Hvor lang tid tok det å behandle søknaden?

Jeg og jordmor søkte om graderte svangerskapspenger for omlag 1 mnd siden, og jeg har ikke hørt noe ennå. I dag søker vi om 100 % svangerskapspenger, men den forige søknaden som med tilbakeføring gjelder en 2,5 mnd periode er ennå ikke ferdig behandlet. Er jo redd jeg plutserlig skal få avslag etter å ikke ha jobbet de x mnd det tar å behandle søknaden.... Men heldigvis mener jordmor at NAV sjelden overprøver deres vurdering da de ikke har kompentase til det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme skjedde med meg. Vi søkte i april, men det gikk helt til juli før vi fikk et foreløpig brev om at behandlingstid var ca 7 uker.... da ringte jeg NAV og sa at jeg da ikke ville få svar før barnet evnt var født, og at jeg kunne risikere å sitte med "gjeld" til arbeidsgiver om jeg fikk avslag. Saksbehandler sa da at "vi overprøver ikke jordmor" - uten at de liksom garanterte noe. Et par dager etter kom vedtaket om svangerskapspenger - men det tok jo da nesten to måneder fra vi søkte.

Skrevet

mener det er 8 uker . tror det tok det når eg søkte minst. men de godkjenner søknaden nesten 99% sjangse

Skrevet

Jeg tok rett og slett en telefon til NAV noen uker etter at jeg hadde sendt inn papirene (sendte de inn 2 måneder før termindato) og da kunne de fortelle at alt var i orden, lenge før jeg gikk ut i permisjon til og med. Det hjelper å slå på tråden, så får man beskjed om eventuelle endringer som trengs lenge før man sitter der med barnet og ikke får penger ;)

Skrevet

Takk skal dere ha, da skal jeg ringe og purre før jeg sender inn den neste søknaden. Vil ha den første klar slik at det ikke blir rot når det nå kommer ny søknad.

Skrevet

Her tok det 7 uker, med en del purringer, da de hadde scannet det feil når de mottok det.

De ringte fra NAV til legen, for å få enda mer forklaring av ham. (Han ringte de tilbake mens jeg var der, hadde time den dagen de hadde ringt ham) To dager etter var pengene på konto.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...