Gå til innhold

Noen flere som får prematurt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Førstemann var prematur, og nå blir nr 2 det også, men muligens enda mer enn storebror.

Jeg synes det var ille nok med prematurt barn i uke 34, selv om alt gikk fint, og han pustet selv osv.

Nå er jeg i uke 29+5, og lille har fått 18% vekstavvik på kort tid. Storebror ble tatt på 20%. det er vel individuelt når de blir tatt ut, og om det er annen problematikk inne i bildet.

Vi skal ha ny sjekk på mandag, og bagene er klare. Prøver å forberede meg på alt, men håper lille får bli der inne litt til... <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke prematurt barn denne gangen, men har født med katastrofesnitt i uke 30 før. Gikk bra det, selv med hjertefeil :)

De som lå samtidig med oss på nyfødt som "bare" var premature fra uke 30 og mer klarte seg meget bra :)

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Ikke prematurt barn denne gangen, men har født med katastrofesnitt i uke 30 før. Gikk bra det, selv med hjertefeil :)

De som lå samtidig med oss på nyfødt som "bare" var premature fra uke 30 og mer klarte seg meget bra :)

Kan jeg få spørre hva som ender i katastrofesnitt så tidlig? :/

Bare lurer ordi jeg skal til lege om 1,5 time, og en tenker jo alltid det verste :(

Godt å høre det gikk bra vertfall:)

Skrevet

For min datters del var det hjertefeil, hun hadde hjerterytme på 42-50. Fryktelig sjeldent. Hadde de visst hva det var hadde de nok latt henne bli i magen under overvåkning. Hun har i dag pacemaker, men ingen som skulle tro det, er akkurat som alle andre.

Tror ikke du skal være for redd, premature barn har veldig gode odds på alle områder i dag, min erfaring med dem jeg møtte er at de født eter uke 30 hadde få komplikasjoner så lenge deres eneste utfordring var prematuritet.

Positive tanker :)

Skrevet

Takk for oppmuntring!:) godt å høre at alt har gått fint med jenta di!:))

Jeg gruer meg så til i morgen at jeg er uvel..jeg er nok et mareritt å være sammen med i dag, så jeg og plutten skal ta oss en tur ut, så pappa'n får litt fred ;)

Tror nok ikke jeg blir lagt inn i morgen, håper hvertfall ikke det. Men det er nok ikke så lenge til det skjer noe..lille i magen rører bare på seg hvis jeg spiser eller drikker noe søtt, ellers er det stille. Det var utslagsgivende sist hvertfall, så får vi se i morgen hva den endelige dommen blir :-)

Krysser fingrene for noen få uker til!!

Skrevet
Takk for oppmuntring!:) godt å høre at alt har gått fint med jenta di!:)) Jeg gruer meg så til i morgen at jeg er uvel..jeg er nok et mareritt å være sammen med i dag, så jeg og plutten skal ta oss en tur ut, så pappa'n får litt fred ;) Tror nok ikke jeg blir lagt inn i morgen, håper hvertfall ikke det. Men det er nok ikke så lenge til det skjer noe..lille i magen rører bare på seg hvis jeg spiser eller drikker noe søtt, ellers er det stille. Det var utslagsgivende sist hvertfall, så får vi se i morgen hva den endelige dommen blir :-) Krysser fingrene for noen få uker til!!
Masse lykke til i morgen. Tenker på deg:) Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...