Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #1 Skrevet 16. august 2012 Min mann fylte 40 år i slutten av mai. Han er godt likt av mine foreldre, men har ikke fått noen bursdagsgave av de. Jeg spurte min far om dette nylig, tenkte de hadde forglemt seg da de ellers er nesten sykelig opptatt av gaver. Han mente det var dette som var skjedd, men det er min mor som styrer med gavene. I dag kom moren min med en forklaring som jeg syntes er merkelig. Først sier hun at vi hadde blitt enige om å slutte å gi gaver. Dette stemmer jo ikke, jeg fikk bursdagsgave et par måneder tidligere og det var ikke et rundt tall engang. Men jeg har sagt jeg synes man må sette en grense med at nevøer og nieser ikke får gaver fra meg og mannen etter de har blitt myndige. Tror det er dette hun sikter til. I tillegg sa hun at hun ikke ville gi noen gave fordi hun og min far ikke var invitert på noen bursdagsfeiring. Min mann arrangerte en bursdagsfest for sine venner, der våre foreldre ikke ble invitert. Synes dere ikke at min mors forklaring er litt merkelig? Føler bare hun prøver å komme med en bortforklaring på at bursdagsgaven er glemt helt bort...
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #2 Skrevet 16. august 2012 Er en bursdagsgave SÅ viktig?! Da er du nok like syklig opptatt av gaver, som de er.
Love my kidz Skrevet 16. august 2012 #3 Skrevet 16. august 2012 Hadde ikke jeg reflektert så veldig over egentlig. Har de ikke lyst til å gi gave så vil de ikke. La dette passere du
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #4 Skrevet 16. august 2012 Er en bursdagsgave SÅ viktig?! Da er du nok like syklig opptatt av gaver, som de er. Hæ?! Hva er det for slags kommentar da ?
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #5 Skrevet 16. august 2012 Man er alle forskjellig, jeg kjøper ikke gave til venner/bekjente jeg ikke er bedd i bursdag til. Vi har den regelen på nieser, nevøer og venners barn, at vi ikke kjøper gaver etter at de er myndig. Men her kjøpes det til foreldrene- og søskene mine, også til tantebarna, som er under 18, selv om vi gjerne ikke er innvitert dit.
LuksusLiv Skrevet 16. august 2012 #6 Skrevet 16. august 2012 Vet du, jeg hadde aldri villet konfrontert noen med at jeg eller mannen min ikke fikk pakke til bursdagen. De har sikkert sine gode grunner.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #7 Skrevet 16. august 2012 Har de pleid å gi ham bursdagsgave? Synes det var en underlig ting av din mor å si og utrolig smålig gjort. Mulig at hun prøver å dekke over at hun har glemt det..? Men jeg ville nok foretrukket å være glemsk fremfor bitter og smålig .
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #8 Skrevet 16. august 2012 Jeg spurte min far fordi jeg trodde det var noe min mann hadde gjort galt, og ville vite om det. Som anonymt troll påstår, er vi nok ikke sykelig opptatt av gaver, men vi vil vite om det er noe som lå bak dette. Hadde aldri spurt om det var 39 års dag, men 40 år da er var det svært unaturlig at det ikke kom gaver fra min manns svigerforeldre...
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #9 Skrevet 16. august 2012 Har de pleid å gi ham bursdagsgave? Synes det var en underlig ting av din mor å si og utrolig smålig gjort. Mulig at hun prøver å dekke over at hun har glemt det..? Men jeg ville nok foretrukket å være glemsk fremfor bitter og smålig . Her har det vanket gaver i alle år, og det var ingen runde bursdager... Så tror nok som du skriver at det er min mor som rett og slett har vært glemsk og dekker over dette med noen utrolige forklaringer.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #10 Skrevet 16. august 2012 Jeg spurte min far fordi jeg trodde det var noe min mann hadde gjort galt, og ville vite om det. Som anonymt troll påstår, er vi nok ikke sykelig opptatt av gaver, men vi vil vite om det er noe som lå bak dette. Hadde aldri spurt om det var 39 års dag, men 40 år da er var det svært unaturlig at det ikke kom gaver fra min manns svigerforeldre... Er jeg troll fordi jeg påpeker at dere virker mer enn litt opptatt av at han ikke har fått gave?! Jaja, da får det i såfall være.. Det er snakk om en liten gave, og om det var fordi dere var redd for at noe var galt, så kunne du vel spurt om noe var galt? Ikke gå til begge foreldrene dine og mase om en gave. Om han fyller 39 eller 40 er da vel hipp som happ, nok en gang trår du til med: "Hadde aldri spurt om det var 39 års dag, men 40 år da er var det svært unaturlig at det ikke kom gaver fra min manns svigerforeldre" Men opptatt av gaver? Neida...
Love my kidz Skrevet 16. august 2012 #11 Skrevet 16. august 2012 Etter å ha lest flere innlegg, så er jeg enig med deg Hi.. litt merkelig er det, så skjønner godt at dere lurte på om det var noe galt. Står man nær så er det heller ikke rart å undersøke ved å spørre. Kan det være økonomiske problemer da kanskje?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 16. august 2012 #12 Skrevet 16. august 2012 Personlig syns jeg det er ganske frekt å etterlyse og å spørre etter gave for en gave er noe man får fordi giveren har lyst, ikke av plikt
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #13 Skrevet 16. august 2012 Etter å ha lest flere innlegg, så er jeg enig med deg Hi.. litt merkelig er det, så skjønner godt at dere lurte på om det var noe galt. Står man nær så er det heller ikke rart å undersøke ved å spørre. Kan det være økonomiske problemer da kanskje? Mine foreldre har det veldig greit økonomisk, så det er nok ikke det som ligger bak. Min mor er en meget spesiell dame som aldri har tatt selvkritikk i hele sitt liv. Hun har flere fiender enn hun har venner for å si det sånn. Så er ikke overrasket over at hun plumper ut en dårlig Donald Duck historie istedet for å bare si at "det hadde vi helt glemt". Her var det heller ikke snakk at vi "maste" om gave som det blir sagt over, vi lurte rett og slett på om noe var galt. Og som du sier vil man vel finne ut av ting når det er nær familie...
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #14 Skrevet 16. august 2012 Jeg hadde blitt veldig flau over mamma og pappa hvis de plutselig hadde funnet ut at de ikke skulle gi mannen min bursdagsgave, så jeg kunne godt funnet på å spørre dem om hvorfor. Ikke fordi jeg på vegne av han hadde vært veldig opptatt av den gaven, men fordi jeg hadde syntes det var pinlig, på vegne av mine foreldre, at de av en eller annen grunn ikke hadde gitt mannen min bursdagsgave. Rett og slett fordi det er høflig å gi sin egen svigersønn gave og fordi min svigerfamilie gir meg gaver på lik linje med sine egne barn/barnebarn og så lenge de ikke har en god grunn, regner jeg også med at mine foreldre gjør det samme. Jeg syns moren din hadde en rar forklaring, HI, jeg hadde nok sagt rett ut at jeg syns det er flaut at de har valgt/glemt å gi sin egen svigersønn gave til 40årsdagen.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #15 Skrevet 16. august 2012 De er sikkert sure fordi de ikke ble bedt i selskap. Moren din hinter jo om det. Uansett, litt fjernt hele greia. Greit at det er merkelig om han ikke får om han pleier å få gave, og du nettopp hadde fått til din dag, men du kan da ikke etterlyse en gave? Det får da være opp til alle og enhver om de ØNSKER å gi gave til noens bursdag. Det er ikke en plikt, og det ska det heller ikke være.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #16 Skrevet 16. august 2012 I min familie er vi opptatt av å gi gaver, både til jul og bursdag, så jeg må si jeg hadde stusset om gubben ikke hadde fått gave av foreldrene mine, rundt år eller ei. Det er tross alt svigersønnen deres. Ang å bli bedt i bursdag eller ei, så er det vel helt vanlig å ikke be foreldre/svigerforeldre i 40-årslaget sitt. Synes moren din virker litt furten
Virginia. Skrevet 16. august 2012 #17 Skrevet 16. august 2012 Jeg spurte min far fordi jeg trodde det var noe min mann hadde gjort galt, og ville vite om det. Som anonymt troll påstår, er vi nok ikke sykelig opptatt av gaver, men vi vil vite om det er noe som lå bak dette. Hadde aldri spurt om det var 39 års dag, men 40 år da er var det svært unaturlig at det ikke kom gaver fra min manns svigerforeldre... Er jeg troll fordi jeg påpeker at dere virker mer enn litt opptatt av at han ikke har fått gave?! Jaja, da får det i såfall være.. Det er snakk om en liten gave, og om det var fordi dere var redd for at noe var galt, så kunne du vel spurt om noe var galt? Ikke gå til begge foreldrene dine og mase om en gave. Om han fyller 39 eller 40 er da vel hipp som happ, nok en gang trår du til med: "Hadde aldri spurt om det var 39 års dag, men 40 år da er var det svært unaturlig at det ikke kom gaver fra min manns svigerforeldre" Men opptatt av gaver? Neida... Hvor provosert er det egentlig mulig å bli av dette innlegget her? He he, utrolig.. .
Virginia. Skrevet 16. august 2012 #18 Skrevet 16. august 2012 Personlig syns jeg det er ganske frekt å etterlyse og å spørre etter gave for en gave er noe man får fordi giveren har lyst, ikke av plikt Så hvis sønnen din ikke hatt fått bursdagsgave av dine foreldre, så hadde du ikke sagt noe ? Det er stor forskjell på å be om en egen gave, og å spørre om en gave på andres vegne når det har vært tradisjon, synes jeg.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 16. august 2012 #19 Skrevet 16. august 2012 Personlig syns jeg det er ganske frekt å etterlyse og å spørre etter gave for en gave er noe man får fordi giveren har lyst, ikke av plikt Så hvis sønnen din ikke hatt fått bursdagsgave av dine foreldre, så hadde du ikke sagt noe ? Det er stor forskjell på å be om en egen gave, og å spørre om en gave på andres vegne når det har vært tradisjon, synes jeg. Det stemmer. Når pappa ikke ga datteren min julegave så sa jeg ingenting for jeg mener det er frekt å etterlyse eller spørre etter gave. Pappa gir gaver når han vil gi gaver og det får han selvfølgelig lov til å gjøre som han vil. Selv elsker jeg å gi gaver så jeg skjønner meg ikke helt på folk som ikke gir gaver, men det er likevel deres rett å ikke gi gaver og å gi gaver til andre når de ønsker det. En gave skal være en glede. Ikke en plikt.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #20 Skrevet 16. august 2012 Her fikk heller ikke samboeren (må påpeke at vi har barn sammen og har vært sammen i 4 år og er ikke "ny" i familien...) gave på 30 års dagen sin av min familie.... tror ikke han fikk en eneste tekstmelding. Litt trist synes jeg, når de husker på meg, og familien hans gir meg flotte gaver til min bursdag. Nå bor vi langt unna min familie, og nær hans, så det er vel noe av grunnen. Her fikk jeg pengegaver fra begge sider til min bursdag, så jeg har valgt å bruke det på fellesting siden han ikke fikk noe fra min side. Synes det er veldig korttenkt av min familie, men det kunne ikke falt meg inn å spørre etter gave. Men så er ikke vi vandt med at han får gaver av dem heller så det er ikke slik som hos deg HI, at du spurte fordi du var redd det var noe galt.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #21 Skrevet 16. august 2012 Jeg venter ingen gaver, hverken til bursdag eller jul. Og da tenker jeg også fra mine foreldre. Men jeg får litt, uten at jeg da venter det. Og så klart har jeg kjøpt noe til dem og mange flere. Jeg vil gi, men trenger virkelig ikke å få. Jeg tenker at du er litt for opptatt av gaver, og da ikke helt klarer å glede deg med dagen og feiringen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå