Gå til innhold

Lavkarbo og amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med å gå på lavkarbo når man ammer?

Har hørt det kan hjelpe mot migrene, og mens jeg ammer er jeg ikke noe glad i å ta medisiner (ikke når jeg var gravid heller), og lite barn gir lite søvn som igjen gir oftere migrene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sendte sofie hexeberg en Mail angående lavkarbo og amming, da jeg her inne ble mer eller mindre ble slaktet da jeg sa jeg spiste lavkarbisk når jeg ammet. Hun skulle skrive en artikkel om emnet for å ta livet av mytene rundt det, faktum var at det var helt greit å spise lavkarbisk når man ammer, men man burde unngå de mest ekstreme variantene. Jeg ammet til jr var halvannet og det gikk ikke ut over melkeproduksjonen. Han er en kvikk, frisk og rask unge og har vært det hele tiden :)

Skrevet

Tusen takk L-8, igjen kommer du med gode svar ;-)

Nei, det er ikke de ekstreme variantene jeg tenker på.

Det jeg tenker på er i øvre sjiktet av det som kalles lavkarbo..

Skrevet

De som tror det er skadelig kan ikke nok om hva lavkarbo er og står for! Alle som hører hva kostholdet mitt består av blir litt sånn ; eh, åh, men det er jo ganske mye sunnere enn det jeg spiser!

Verken du eller poden tar skade av at du spiser mye grønnsaker, rent kjøtt/fisk, ikke sukker, og lager mat fra bunn :) husk å spis godt med proteiner også :) Og pass på å få nok fett, gjerne fra nøtter, avokado, oljer som kokosolje, avokadoolje, eller extra virgin oliven, fisk osv :)

Jeg har ikke hatt migrene siden jeg la om kostholdet - veldig deilig! :)

Skrevet

Om det er skadelig eller ikke vet jeg ingenting om, men jeg vet mange mister melka si av det. Selv gikk jeg en liten periode på lavkarbo for å miste melka første gang Pga overproduksjon (gikk da på en lavkarbo"light" versjon, og melka halverte seg. Da poden ikke lenger villa ha melk produserte jeg som en ku likevel, og prøvde meg igjen på en lavkarbo. Etter fire uker var melka borte. Kjenner også andre som har mistet melka Pga lavkarbo. Har også hørt at kroppen skiller ut noen stoffer i melka som er farlige dersom man følger en skikkelig lavkarbo diett, men dette vet jeg ingenting om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...