Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #1 Skrevet 16. august 2012 Her inne ropes det alltid høyt opp om dårlige foreldre, som setter ungene i bhg 9-10 timer hver dag, har barnepass hver helg, prioriterer trening og skjønnhetsbehandlinger fremfor tid med barna, kun har fokus på karrieren og jobber vanvittig mye og generelt ser på ungen som et fint tilbehør, men ellers ikke bryr seg så mye. Men hvor er disse mødrene og fedrene...? Jeg kjenner ikke noen som holder på på den måten. De fleste jeg kjenner har konstant dårlig samvittighet, løper hjem fra jobb for å hente, på ettermiddagen er det aktiviteter og/eller lekser. De er sjeleglade de få gangene i året de har barnefri og har mulighet til en kveld alene sammen med sin kjære. De bruker det meste av sin fritid på barna og de er helt utrolig glade i dem. Alt er ikke perfekt, men de gjør så godt de kan. Er ikke det godt nok?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. august 2012 #2 Skrevet 16. august 2012 Sier det samme- jeg kjenner ingen sånne. De fleste jeg vet om har ungene i bhg fordi de Må, og de gjør de de kan for at de ikke skal være der hele dagen og kunne ta fri ofte. Jeg mener de fleste foreldre er mer enn bra nok. Det finnes også langt verre ting for barn å utsettes for, enn å være i barnehage og på skole.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 16. august 2012 #3 Skrevet 16. august 2012 Selv går jeg hjemme, elste ungen (18 mnd i morgen) går 50% i bhg.. Føler meg konstant skyldig for det, enda det er best for oss alle 3 (ungene og meg) Jeg kom meg aldri helt etter fødselen til gutten, så etter enda et svangerskap på rappen, og en fødsel til, så strekker ikke energien til, samtidig bor vi øde til, må bo i forhold til leie prisene, og her finnes det ikke andre barn på hans alder, som han kan leke med på dagtid. Enda en ting jeg føler skyld for. Så nei, jeg ser heller ikke det her, og ser heller ikke hvordan noen kan påstå at vi som går hjemme med ungene, som har noe bhg plass, gjør det fordi vi ikke gidder å ha de hjemme, enda ikke møtt et eneste menneske, som ikke gidder sitt eget barn.
Gjest marie-s Skrevet 16. august 2012 #4 Skrevet 16. august 2012 Det er kun for å forbedre sin egen samvittighet i forhold til at de selv bruker altfor mange timer her. Jeg kjenner forresten heller ingen som er slik, mulig noen ville sagt at jeg var det, men da kjenner de ikke meg særlig godt.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 16. august 2012 #5 Skrevet 16. august 2012 Er det ikke det som er livet da? Nesten alle jeg kjenner jobber,har barna i bhg,drar på fritidsaktiviteter,ordner hus og hjem, drar på ferie og har barnefri innimellom. Helt normalt. For å ha mat på bordet,tak over hodet så må man jobbe. Og selv foreldre blir slitene og trenger fri fra jobb og unger en gang i blant. Jeg kan ikke fatte at barn har vondt av å være i bhg og hos besteforeldre en gang i bland. Er kun her inne det ikke er normalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå