Gå til innhold

hvordan kler dere babyen nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har på kortarmet body med bukse, sokker og innejakke/genser utenpå...

blir det for mye med langarmet body med strikket jakke utenpå slik at det blir to lag? har dere strømpebukse under buksa på høsten?

veldig usikker på hvordan jeg skal kle babyen..

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Kjenn i nakken på babyen, er den varm/klam, så er det for mye, virker huden kald mot din, så er babyen for kald :)

Er ikke så lett dette.

Her er det VARMT i dag, så jenta vår har fått på seg sommer drakt (heldrakt med korte armer og bein, som er av halv varmende stoff) Den funker fint, merker jeg hun blir små kald på armer/bein, swå tar jeg på en bukse eller en jakke/hettegenser, sokker når hun ligger ute i vogna og sover.

Skrevet

Det kommer an på vær og temperatur, noe som varierer stort fra dag til dag her for tiden

I dag er det sol og varmt i solsteiken, men 16-17 gr i skyggen, tåka er ikke langt unna så det kommer en kald trekk innimellom.

Nå er jenta mi 15 mnd, men jeg kledde henne likt som nå for et år siden i samme type vær. Nå ligger hun i vogna ute og sover (ikke helt i form forøvrig). Hun har på seg kortermet body og en tynn bukse. Har helseteppe over seg. Vogna står i halvskygge.

Skrevet (endret)

Jeg tenker slik at man kler babyer og barn omtrent slik man ville kledd seg selv. Inne holder det med ett lag. To lag ute dersom vær og vind tilsier det. Jo kaldere, jo tykkere lag. Det viktigste er å holde hode, hender og føtter varme. Viktig er det jo også å sørge for at barna ikke blir for varme.

Akkurat nå er det fremdeles sommer her så det går fremdeles i kortermet og kortbent for de store aktive barna. Hadde jeg hatt baby idag så ville den nok ha hatt på seg noe langermet, men lett, og med muligheter for å ta av dersom det skulle blir for varmt. Hadde det blåst mer så ville jeg hatt på ei lita lue.

Endret av MamaLadyBug
Skrevet

Her er det så varmt at ungen hadde kun fått ligget i bleia.

Jeg stryker med:S

Men slipper den før neste år=)

Skrevet

Hadde først på body og bukse men da ble han klam,så byttet til t skjorte og tynn bukse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...