Gå til innhold

Hva er den perfekte dåpsgaven til min fadderunge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal være fadder for min venninnes datter men aner ikke hva jeg skal kjøpe eller hvor mye penger jeg skal bruke på det?

Tips taes imot med stor takk!! :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gitt barnebibel og 500 til mine fadderbarn.

Skrevet

barnesølje er mitt forslag. Dette kan brukes av barnet til det er nærmere 10-13 år, og kan gå i arv i generasjoner. Synes det er kjempekoselig :)

Eventuelt om du avtaler med foreldrene om det er et mønster med sølvbestikk de kunne tenke seg at barnet vil begynne å samle på så kan du jo gi noe i den retningen?

Skrevet

Lille gutt fikk time hos fotograf av to av sine faddere, ellers fikk han sølje, og barnehagesekk og bøker. Slike store eventyr bøker. Gøy å få noe man kan ha glede av lenge

Skrevet

sølvskje eller tallerken til å gravere inn fødselsdato/lengde/vekt/klokkeslett/dåpsdato :) eller kansje et gravert hjertesmykke med navnet til barnet. Det er ting jeg har blitt glad for at vår jente har fått

Skrevet

Vi fikk et nydelig smykkeskrin til vår datter, og nå som hun er blitt eldre elsker hun å få sitte litt med det av og til. Er med en liten lås og alt.

Ellers ville jeg hørt med foreldrene. Ikke alle har samme smak tross alt, og der noen elsker å få inngravert bestikk ol, så er det andre som "hater" slike ting.

Skrevet

Hva med en flott eventyrbok av den "gamle" sorten?

Skrevet

Jeg ville kjøpt et skikkelig smykkeskrin, at den typen som kan følge henne hele livet. Det fikk begge jentene mine til dåpen og de er kjempefine. De står på toppen av kommoden og inneholder de skikkelige smykkene som de bare bruker når de skal pynte seg, veldig stas.

Slike smykkeskrin selger de i koffertbutikker og hos gullsmeden, de koster gjerne fra 4-500 kroner og oppover til flere tusen så du kan bestemme selv hva du vil legge i det.

Jeg hadde nok kjøpt et smykkeskrin til rund 600 kroner og i tillegg en barnesølje til ca 200 og lagt i.

Begge mine jenter fikk sølje til dåpen og de blir brukt til alle høytider de bruker bunad eller festdrakt, jul, 17.mai, konfirmasjoner o.l.

• 2 uker senere...
Skrevet

En skikkelig eventyrbok som du skriver en hyggelig hilsen i i permen, har det selv fra min gudmor og har brukt den masse gjennom hele barndommen og leser nå mye i den for egne barn...eneste dåpsgaven jeg vet jeg har fått, sikkert mye annen jeg fikk som ikke eksisterer lenger..men de noe er jo et evig minne..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...