Gå til innhold

Putte på igjen bleien??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så usikker på hva vi skal gjøre med lisje trulta på 3,5 år. Hun sluttet med bleie i fjor sommer, og har dermed vært tørr på dagtid i over 1 år. Nattebleien kuttet vi for ca 2 mnd siden. Hun hadde da ymtet frempå noen ganger at hun ville slutte helt med bleie, så vi tenkte at "ok, vi prøver", selv om hun ikke hadde vært tørr på natten mer enn en og annen gang innimellom (men så er det jo noen som sier at så lenge bleien er der blir den brukt, så vi tenkte vi skulle prøve).

Nå, etter 2 mnd, er hun fortsatt ikke tørr på natten, og jeg lurer på hvor lang tid det er vanlig at de bruker på å bli nattetørre? Saken er den at enten så holder hun seg tørr gjennom hele natten, eller så tisser hun seg ut. Altså; hun våkner ikke når hun må på do, de nettene hun faktisk må tisse. Hun har holdt seg tørr maks 3 netter på rad, hvorpå det som regel følger 1-3 netter med uhell. Så jeg snakker ikke om å være tørr og aldri ha uhell altså, for det kan jo skje hvem som helst uansett alder liksom... Men nå har hun f.eks hatt to netter på rad med uhell to ganger iløpet av natten!! Jeg har derfor begynt å vurdere å putte på igjen bleien, og heller prøve igjen senere... Dette er dessverre noe hun selv er veeeldig imot, da hun jo er "stor jente" som ikke trenger bleie. Det jeg er usikker på er om hun vil få noen "mén" av å begynne med bleie igjen da, og heller prøve å kutte den ut senere?? Hva sier dere, noen gode tips?

Og ikke for å være sær eller noe, men tips om å sette henne på do når vi legger oss trengs ikke;) Har lest så mange plasser at dette ikke er noe lurt å gjøre, da det klusser med barnets egen utvikling av å klare og våkne selv når de må på do, så vi har valgt å forholde oss til det, og kommer derfor ikke til å sette henne på do iløpet av natten, uten at hun våkner selv... Helt greit for dere som mener at dette fungerer, men vi har altså valgt å ikke prøve dette.

Må også sies at hun alltid er flink til å tisse på do rett før hun legger seg, og at det ikke er mye hun drikker siste timene før leggetid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tok mer enn 2 mndr med snuppa her. Vi tok nattbleien bare en uke etter dagbleien fordi hun da var tørr på natten. Men etter noen dager var det av og på med tissing på natten slik du beskriver. Det føltes helt feil for meg å ta på henne bleie igjen, så vi holdt ut og etter 3-4 mndr var det slutt. Hun stod opp 1 gang og gikk på do og etter det har hun vært helt tørr.

Skrevet

Takk for svar:) Da får vi prøve å holde ut en stund til... Både hun og vi vil jo så gjerne, så jeg har jo ikke noe lyst til å putte på bleien igjen jeg heller egentlig. Blir bare litt slitsomt å stå opp og skifte på både jente og seng så ofte... Men da prøve vi litt til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...