Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #1 Skrevet 16. august 2012 Lurer på om det er vanlig at far ser på når baby kommer ut? Det virker helt utenkelig for meg...!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #2 Skrevet 16. august 2012 Om han ønsker kan han selvfølgelig det, mannen min valgte å sitte ved hodet mitt, minst mulig blod og gørr
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #3 Skrevet 16. august 2012 Hadde ikke sagt noe til han om han ikke fikk kikke, men han valgte å ikke se selv. Han var uansett mest opptatt av meg.. Men han kikket når babyen kom ut, og jeg tror han angrer på det. Babyen hadde navlestrengen rundt hodet, og det så nok litt dramatisk ut, og samboer tenker fortsatt på dette, og er redd for at det samme kan skje igjen.. Var så ille at jm måtte fortelle han at så lenge det ikke var noen knute på navlesnoren så går det som regel bra.
<3 2G <3 Skrevet 16. august 2012 #4 Skrevet 16. august 2012 Om han vil får han det ja. Er ikke av den tandre sorten.
Gjest Heartbroken Skrevet 16. august 2012 #5 Skrevet 16. august 2012 Mannen min har alltid sittet og holdt hånden min når baby kommer. Hva han ser eller ikke derfra har aldri bekymret meg Jeg tror at opplevelsen av å se barnet sitt blir født overskygger alt annet. Han har hvertfall aldri nevnt at det er 'ekkelt' på noen måte.
Nirgal Skrevet 16. august 2012 #6 Skrevet 16. august 2012 Ja det kommer vel litt ann på fødselen og vil jeg tro.. mannen min hadde bestemt seg for at han ville absolutt ikke se der nede under fødselen. men hvem var den som midt pressriene sier; Kjære, jeg ser jenta vår, jeg ser henne!!. Hehe.. da med bare hode utenfor! Skal vel og mye til før en mann finner det avskrekkende vil jeg tro, det er jo det mest naturlige i verden. Det har heller ikke påvirket sexlivet våres, han er like "med" som vanlig:P hehe
Bonanza Skrevet 16. august 2012 #7 Skrevet 16. august 2012 Lurer på om det er vanlig at far ser på når baby kommer ut? Det virker helt utenkelig for meg...! Hei! Vi er jo forskjellige, men JEG hadde aldri villet at mannen skyllet kikket rett oppi DER nei.. ABSOLUTT ikke. Jeg gjorde det veldig klart for mannen, og det respekterte han selvfølgelig. Nå har begge mine svangerskap endt opp i haste ks da, men i utg.punktet var det aldri tema å kikke ret oppi DER nei. Uansett, kvinnens ønske skal respekteres på høyeste i nivå i en slik situasjon mener nå jeg !!
eaglebeagle Skrevet 16. august 2012 #8 Skrevet 16. august 2012 Det får han velge selv, jeg har ikke noe problem med det for min egen del. Sist fødte jeg stående med underbuksen på, så det var ikke mye å se. Første gangen kikket far, da vi begge kjente på hodet som var på vei ut. Det var veldig spennende :-) Tror det er ekstremt individuelt hvordan menn takler den intime kvinnesonen en fødestue gjerne er, og hvor konfortable hvert enkelt par er med situasjonen. Vanligst er det nok at far er ved kjærestens hode og klapper, trøster, snakker osv.
Mamma_til_2 Skrevet 16. august 2012 #9 Skrevet 16. august 2012 Han hadde ingen interesse av det da han hadde sett "der" da hans særkullsbarn kom og ikke var helt forberedt på hva han kom til og se så med mine 2 har han holdt seg i ansiktshøyde
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #10 Skrevet 16. august 2012 Nå røper jeg hvem jeg er for de som kjenner meg på privaten, men far var faktisk der nede etter fødsel og hjalp jordmor å spraye på mer bedøvelse mens jeg ble sydd! Alle de andre jordmødrene hadde gått ut av rommet, bedøvelsen var på vei ut og bedøvelsessprayen var satt på vasken utenfor håndsrekke til jordmor. Så da måtte far gå rundt meg, hente flasken, sette seg på huk ved siden av jordmor og spraye litt, med ett meget konsentrert blikk! Jeg ler bare av det den dag idag, mens han vil helst ikke bli påmint det. Men mens det pågikk tenkte han ikke veldig mye over hva han egentlig tittet på Dagens ekle historie;) Under selve fødsel så tror jeg han så hodet halvveis ute/på vei ut, men da fra min side mens han satt og holdt meg i hånden. Hadde han ønsket å se mer skulle han gjerne fått gjort det, bare han hadde klart å holde meg samtidig;) Før fødsel hadde jeg også tanker om at det var ganske utenkelig/uaktuelt for meg at far skulle følge med der nede, men under fødsel falt det bare veldig naturlig om han ønsket det. En fødsel er jo ganske stort for far også, og se sitt barn komme til verden. Tror ikke man uansett tenker noe særlig over det mens det står på Og om far stirrer veldig, så er det nok mer fordi han er fascinert av hva som skjer, enn at han tenker over "det ekle" han ser;)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #11 Skrevet 16. august 2012 Pappaens fremste oppgave er å støtte meg, ikke være tilskuer, så det har vel aldri falt ham inn. Forøvrig tror jeg verken han eller jeg har noe ønske om at han skal studere underlivet mitt når ungen er på vei ut. Vi kikker selvfølgelig ned mot ungen begge to, men han holder seg i hodeenden.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #12 Skrevet 16. august 2012 Akkurat i det de ble født satt han vel ved siden av meg, men han har sett meg der nede helt til de siste minuttene under begge fødsler. Så lenge ikke han har problem med det så har ikke jeg det heller. Og akkurat de siste minuttene av fødslene så er det ikke akkurat hva han ser og ikke jeg har mest i fokus.
mrsrogaland. Skrevet 16. august 2012 #13 Skrevet 16. august 2012 (endret) Mannen min satt ved hodet mitt og støttet hodet mitt. Holdt meg i hånda når jeg skulle presse. Har var mere til bruk der, enn å stå å bare se i et enormt hull fullt av blod, bæsj, slim, og alt som måtte være. Endret 16. august 2012 av mrsrogaland
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #14 Skrevet 16. august 2012 mannen satt med hodet mitt når første ungen kom. andre ungen kom da tok han imot ungen,. fødte hjemme.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. august 2012 #15 Skrevet 16. august 2012 Før fødsel sa jeg at jeg ville at han skulle holde seg ved hodenden, men da vi sto midt oppi det ga jeg rett f*** i hva han så og ikke så. Det gjorde han også. Så det endte med at han gikk til og fra og fikset kald klut til meg, fulgte nøye med mens hodet var på vei ut og var nedi der for å klippe navlestrengen og det hele. Han syntes selv det var "fascinerende", og jeg kunne som sagt ikke brydd meg mindre. Han sier nå at han er glad for at han så barnet sitt bli født, akkurat i det øyeblikket hun kom til verden.
Gjest Miryks Skrevet 16. august 2012 #16 Skrevet 16. august 2012 Jeg tenkte selv at ikke fjandinn om han skulle se godskarna bli strekt til det ytterste, fullt av blod og gørr. Men under fødselen måtte han flytte seg for jordmor, så da måtte han gå rundt på andre siden for å kunne holde meg i hånda. Da fikk han et glimt, og han stod som paralysert et par sekunder før han gikk videre...
itb Skrevet 16. august 2012 #17 Skrevet 16. august 2012 Jeg sa at han ikke fikk lov til det, ikke fordi jeg ikke ville at han skulle se der nede, men fordi jeg ville ha en oppe hos meg hele tiden. Det viser seg at han fikk i pose og sekk da han kunne se alt i en speile:)
Mamma_til_2 Skrevet 16. august 2012 #18 Skrevet 16. august 2012 Jeg tenkte selv at ikke fjandinn om han skulle se godskarna bli strekt til det ytterste, fullt av blod og gørr. Men under fødselen måtte han flytte seg for jordmor, så da måtte han gå rundt på andre siden for å kunne holde meg i hånda. Da fikk han et glimt, og han stod som paralysert et par sekunder før han gikk videre... Stakkars mann, Ikke helt forberedt på hva han kom til og se
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 16. august 2012 #19 Skrevet 16. august 2012 Samboeren her holdt seg langt unna DER, han hadde blitt advart av en kompis.. Kompisen hadde funnet ut at han ville se hvordan det egentlig så ut med fødsel, han fikk ekstreme traumer av det (ikke noe spøk nei) han klarte ikke ha sex med samboeren på ca 2 år, og gikk til psykolog for å komme over det, sart sjel med andre ord. Enda samboeren min har deltatt på fødsel av både lam og kyr, så fant han ut at dette ble ikke det samme, for det var hans kjære som fødet, og hans kjæreste som ble født Så han ventet pent til ungene kom i armene mine, og han fikk klippe navlestreng og holde de selv
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #20 Skrevet 16. august 2012 Moro å se at noen synes det er ubehagelig å la mannfolket titte, men la de smake mus på kveldstid går greit haha!!! Men sistemann nektet jeg ham å sitte ved meg å dulle, her skulle det dokumenteres! Så han var fotograf ved siden av jordmor. Han flotte bilder av fødselen så angrer ikke et sekund! Skulle bare ønske vi hadde digitalkamera med førstemann, men det var på 90 tallet.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #21 Skrevet 16. august 2012 Moro å se at noen synes det er ubehagelig å la mannfolket titte, men la de smake mus på kveldstid går greit haha!!! Men sistemann nektet jeg ham å sitte ved meg å dulle, her skulle det dokumenteres! Så han var fotograf ved siden av jordmor. Han flotte bilder av fødselen så angrer ikke et sekund! Skulle bare ønske vi hadde digitalkamera med førstemann, men det var på 90 tallet. Er en vesentlig forskjell på kvelds kos og en fødsel da! Om du har blod gørr, og en BABY kommende ut når han mannen din slikker deg, så lurer jeg nå litt på hva som feiler deg For min egen del, så føler jeg ikke for at han misteren her skal se alt av blod, klumper, et hode osv der nede, hadde det vært opp til meg, så hadde ikke jordmor eller lege gjort det heller, men de må jo nesten bare få gjøre jobben sin. Mannfolket skal få sitte ved siden av meg denne gangen, som de 4 andre gangene
Amelita^ Skrevet 16. august 2012 #22 Skrevet 16. august 2012 mannen satt ved hodet men så alt likevel.. det er jo ikke såå langt fra hodet og ned dit.. han synes det var stort og fascinerende
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #23 Skrevet 16. august 2012 Her hadde nok samboeren tatt over jobben til jordmor om han fikk lov, var like fasinert under alle de 3 fødslene han deltok i, første fødselen, så glemte han meg totalt! Han slapp hånda mi, og stilte seg halvveis bak jordmora! Var hakket før jeg fikk han kastet ut av fødestua! Var godt min kjære svigermor var med også, og holdt meg i hånda, og tok over hans oppgaver :-P
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #24 Skrevet 16. august 2012 Selvfølgelig fikk han se. Jeg ville jo se selv også. Jordmor måtte til og med frem med speil for at jeg skulle få se hodet mellom bena mine Ingenting der mannen ikke har sett før, om enn i annen størrelse.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 16. august 2012 #25 Skrevet 16. august 2012 Her har mannen sett begge 2 bli født. Med nr 1 tok han også bilder .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå