Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #1 Skrevet 16. august 2012 Ja, guffent tema, men jeg har vel til gode å møte en unge som ikke gjør dette, og har gruet meg til min egen begynner. Nå vet jeg jo at enkelte eksperter mener at det er sunt for immunforsvaret og at barn bør spise mer snørr, men sammen med andre mennesker ser det jo ikke bra ut. Så nå er spørsmålet - hvordan får man barn til IKKE å gjøre dette, hva sier man?
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. august 2012 #2 Skrevet 16. august 2012 Jeg sier ; "Åh, er du sulten? Skal jeg lage en skive til deg??". Og da tar de som regel hintet...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. august 2012 #3 Skrevet 16. august 2012 Jeg sier bare at vi ikke spiser buser. Og at hvis hun plages så mye av busene at hun må plukke dem ut, så kan hun tørke dem på et papir. Ikke alltid hun bryr seg, men det er nå min policy foreløpig.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #4 Skrevet 16. august 2012 De "spiser" jo stort sett snør fordi det renner og er i veien, og det enkleste er da å fjerne det med tunga uten å tenke noe mer over det. Så jeg spør enkelt og greit "Nå ser jeg at du har snør, trenger du litt papir?"
nerdybirdy Skrevet 16. august 2012 #5 Skrevet 16. august 2012 forklarte min at dette var uhygenisk og hadde et lengre innlegg om bakterienes verden (analogi til pokemon) noen er snille og noen er slemme. De som finnes i buser er ikke snille, og skal ikke inn i munnen. Da slutte han å spise buser (i allefall i mitt nærvær)...
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #6 Skrevet 16. august 2012 Sier at han får mark i magen av det! Haha, neida.. Fikk selv høre dette, og tror de fleste på min alder og har fått høre det. Pleier å si at man ikke spiser de, han kan ta de på et papir som han kaster etterpå. Dette gjøres på bad eller rommet.
Nordhagenjentene :) Skrevet 16. august 2012 #7 Skrevet 16. august 2012 Sist sa jeg "Ikke spis snørret ditt, det er grisete. Finn heller papir." Her er det kronisk rennende nese, jeg kan ikke skjønne at det er plass til så mye snørr i en så liten kropp, så det går nok inn ene øret og ut det andre. ;P
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #8 Skrevet 16. august 2012 Sier bare at det er ekkelt å spise snørr så det tørker vi på et papir. Vi spiser jo snørr hver gang vi snufser så snørr i magen får vi uansett hva vi sier, men man trenger ikke pille buser ut av nesa og putte de inn i munnen. Mannen min sier bare at de ikke får lov å spise buser, gå og finn et papir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå