Gå til innhold

Dere som trener (mye)...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye trener dere hver uke. Hvordan får dere tid til det i hverdagen? Hva slags trening gjør dere?

Jeg ønsker å trene mye mer enn det jeg gjør nå, men synes det er vanskelig å finne tiden til trening i en travel hverdag ned jobb, unger og studier.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener ca en gang i uka nå, men det skulle gjerne vært flere ganger.

Skrevet

jeg trener 3 ganger i uken. Trener etter leggetid:)

Skrevet

Jeg trener 2-3 ganger i uken. Vi (samboer og jeg) har investert i treningsabb. Det pusher oss litt mer og vi kan gå på timer osv. Siden jeg er i permisjon kan jeg trene når eldste er i bhg, og så er nr 2 på barnepassen. Men stort sett liker jeg best kvelden for da slipper jeg å ha ungene med. Enten må samboer legge begge to, eller så fyker jeg ut rett etter legging, altså ca 19.30. Samme med han, og han liker også å trene før jobb.

Hvilken trening kommer an på humøret.. Syns step og pilates er gøy, eller bruke tredemølle eller sykkel, eller ro. Hvis jeg er ute så et intervalltrening i bakke ganske enkelt og effektivt.

For oss handler det om å planlegge og sette det inn i rutiner. Men det er også enklere å reise fra legging og hus som står på hodet når den andre gjør det andre kvelder :) dessuten får man mer energi etter en liten treningsøkt så man rydder fint når man kommer hjem igjen :)

Skrevet

Jogger en dag i uka etter leggetid. De to andre gangene går jeg mellom 6 og 7 på kvelden for å trene time på senter. Da legger mannen ungene. Det blir travelt, men verdt det!

Skrevet

Vet ikke om jeg trener mye, men er i alle fall målrettet. Jeg trener styrke 3-4 ganger i uka for å bygge opp muskulatur etter andre fødsel. Har et program jeg kan kjøre mesteparten hjemme. Etterhvert kommer jeg til å forsøke meg på 4x4 intervalltrening *stønn*, men muskulaturen må på plass først. Tar det når jeg har tid, ofte på kvelden etter at barna har lagt seg, eller på formiddagen på treningssenteret (i permisjon).

Husk at det ikke er nødvendig å trene så utrolig mye så lenge kvaliteten på det du gjør er god. Du skal både bli skikkelig sliten og svett!

Skrevet

Trener styrke 4-5 x uke. Enten mens jr er i barnehagen (tar en times pause fra studier) eller etter at han har lagt seg. Sykler ca en mil hver dag. Holder det.

Skrevet

Det meste foregår etter at ungene er i seng. Men sykler også til og fra jobb,og det er 8+8km i bratte bakker. Jogger 2-3 ganger i uken i tillegg til sykling,også går jeg på fjellet så ofte jeg får mulighet. Tar en time og er "rett opp"= veldig god trening:-)

Skrevet

Har en elipsemaskin stående i stua. Trener 40 minutter på den så å si hver dag, ser gjerne på tv samtidig, da går det litt fortere.....

Skrevet

hva med å begynne å være mer aktiv nå du kan? Ta trappene i stedet for heisen. Gå til jobb/skole om du kan, eller sykle. Gå til nærbutikken for å handle småting. Gå turer med barna på ettermiddag. Vær aktivt med i leken med barna på lekeplassen/hagen. Ta med barna på fjelltur i helgen i stedet for å en sitte stille aktivitet.

Si til deg selv: Hver dag skal jeg gjøre noe som gjør at pulsen går opp og at jeg blir lett svett på ryggen

Du kan inkorporere treningen i hverdagen. I allefall i første omgang til du finner overskuddet til treningsøkter for deg selv :)

Lykke til :)

Skrevet

Takk for mange svar.

"problemet" mitt er at her er så mye alene med ungene i hverdagen og rekker ikke trene hverken før eller etter jobb, eller på kvelden etter ungene har lagt seg. Har trening i arbeidstiden en dag i uka, så da rekker jeg trene.

Blir en del hjemme trening ala sit-ups på gulvet hjemme, men føler liksom ikke at det er ordentlig trening det jeg gjør hjemme.

Noen forslag til effektiv hjemmetrening?

Skrevet

Jeg har forresten alt for lang vei til jobb til at det lar seg gjøre å gå eller sykle til og fra jobb.

Skrevet

Jeg jobber turnus, så jeg trener ofte på morningen/formiddagen. Trener styrke og kondisjon, prøver å få til 3-4 økter i uka, noen ganger blir det bare 2, andre uker rekker jeg 5 økter. For hjemmetrening vil jeg anbefale pilates og zumba. Forskjellige styrkeøvelser hjemme er det bare å søke etter på nett, ligger massevis av tips der ute. ;)

Skrevet

Trener 3 dager i uka. To av øktene etter leggetid og en økt den dagen jeg har fri.

Skrevet
Takk for mange svar. "problemet" mitt er at her er så mye alene med ungene i hverdagen og rekker ikke trene hverken før eller etter jobb, eller på kvelden etter ungene har lagt seg. Har trening i arbeidstiden en dag i uka, så da rekker jeg trene. Blir en del hjemme trening ala sit-ups på gulvet hjemme, men føler liksom ikke at det er ordentlig trening det jeg gjør hjemme. Noen forslag til effektiv hjemmetrening?

Gå opp og ned trappa. Det er faktisk veldig effektiv og god trening. Stort sett alle har en trapp i huset. Begynn med for eksempel 2 minutter , så 5 minutter, 7 minutter, 10 minutter også videre..... Det blir tyngre og tyngre......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...