Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #1 Skrevet 15. august 2012 Og visst hvor mye i mnd? Er dere enslig eller par? Er enslig. Sparer 100 kr til hver av barna og prøver å spare 1000 kr i mnd.
Studine mevik Skrevet 15. august 2012 #2 Skrevet 15. august 2012 Vi er to og sparer så mye vi klarer hver måned. Setter alltid av 2000kr som senere går til årlige utgifter. Hva vi sparer utenom det varierer hele tida siden vi prøver å fullføre utdanning begge to og har begrenset med inntekt.
Flettfrid og lilleprins Skrevet 15. august 2012 #3 Skrevet 15. august 2012 Gift. Jeg sparer 500 kr i mnd, til barnet sparer vi mellom 200 og 700 i mnd. I tillegg sparer vi til vi skal ha permisjon uten lønn neste år.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 15. august 2012 #4 Skrevet 15. august 2012 Sparer 500 til Mille, 500 til BSU og 2000 til annet. Er for glad i nuet til å spare mer for øyeblikket..
Gjest Mamma til 3 små Gull Skrevet 16. august 2012 #5 Skrevet 16. august 2012 Par. Sparer 1000 kr til hver av barna og mellom 2.000 og 5.000 kr til annet. Dette går til ferier, møbler og uforutsette utgifter. Har også spart en del, slik at vi skulle få 6 mnd lengre permisjon
kaklemor Skrevet 16. august 2012 #6 Skrevet 16. august 2012 Ja, jeg og mannen sparer. Vi sparer 1000,- til en felles konto hver mnd som går til kun kommunale avgifter. 1000,- til en konto jeg har til sønnen min. Øker til 2000,- når lillebror kommer. 1000,- på min egen konto. Så alt i alt sparer jeg to-tre tusen hver mnd.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #7 Skrevet 16. august 2012 vi setter av 20 000 hver på regningskonto i mnd ( har rundt en 27000 i faste utgifter. Jeg sparer 2000 på fond i mnd, er snart 140 000 der nå !
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #8 Skrevet 16. august 2012 gift og sparer 800 til nrk lisens og veiavgift 500 til begge barna. 1000 kr til bufferkonto. 1000 på sparing konto. dette er hva vi har råd til nå, skal refinansiere og da får vi spart mer.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #9 Skrevet 16. august 2012 Jeg er alene med barn, jobber full tid og prøver å spare opp egenkapital så er ganske god til å spare for tiden synes jeg. Jeg sparer fast 3000 til sparekonto. Og så sparer jeg ca. 2000 til hver måned når jeg ser hva som er på kontoen ved neste lønning. Pluss jeg setter litt mer (500?) inn på regningskonto enn jeg trenger hver måned. Jeg sparer gjerne mye av feriepengene, tilbakebetalt skatt osv. Og nå får jeg snart omtrent 2000 netto i lønsforhøyelse og det skal spares hver måned også
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #10 Skrevet 16. august 2012 Vi er par. Jeg sparer 1500 av mine penger pluss 1000 til kontoen til sønnen pr. mnd. Sambo sparer opptil 10.000 i mnd. Skal sies at vi har planer om å bygge på, og vil ha ganske mye egenkapital. Lever likevel romslig
Lille- MO Skrevet 16. august 2012 #11 Skrevet 16. august 2012 Enslig, sparer ikke noe fast, men setter av litt og litt på en sparekonto. Mini har nok penger så sparer ikke noe der ennå, blir litt sparing senere til konfirmasjonstur da skal vi reise langt
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. august 2012 #12 Skrevet 16. august 2012 Setter av 5000 på bufferkonto hver mnd, der blir alle "årlige" regninger trukket, pluss strøm hver mnd. Setter av 1000 kr til en egen feriekonto, og ungene får 500. Sparer og 300 på bsu, skal øke den litt nå som inntekten har økt.
mummimamma27 Skrevet 16. august 2012 #13 Skrevet 16. august 2012 Kaller dere det sparing når dere setter av penger til regninger som kommer sjeldnere enn månedlig? Her regnes det et gjennomsnitt av lisens, veiavgift, tv/internett og så settes det av en tilsvarende sum månedlig. Setter litt mer på regningskonto enn det vi har regninger for, ønsker å bygge opp en liten buffer der med tiden. Ellers sparer vi fullt på BSU begge to (kan bli vanskelig neste år når det bare er 80% lønn, men satser på at skattepengene dekker opp litt). Banken satte fast trekk til sparekonto på 300 kr som ruller og går. Setter av 500 kr pr mnd til gaver, kjekt å ha litt å ta av når det er stordager. 1000 kr til uforutsette ting/sparing. 1000 kr som jeg har kalt fremtidsplaner. I hovedsak sparing til et evt bryllup, men det ble tatt litt derfra til kjøp av diverse babyutstyr. Ellers hentes det ikke penger fra denne kontoen. Mannen setter nok av ganske mye, men jeg har ikke helt oversikten. Da feriepengene kom satte han av 40.000 til sparing, men visste at neste lønning kom til å bli liten pga trekk for ferie. Men til tross for at han kun jobbet 14 dager i juli, ble lønna nok til å klare seg på så da ble det spart litt Ellers setter vi over hvis det er noe til overs når neste lønn kommer.
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. august 2012 #14 Skrevet 16. august 2012 Kaller dere det sparing når dere setter av penger til regninger som kommer sjeldnere enn månedlig? Her regnes det et gjennomsnitt av lisens, veiavgift, tv/internett og så settes det av en tilsvarende sum månedlig. Setter litt mer på regningskonto enn det vi har regninger for, ønsker å bygge opp en liten buffer der med tiden. Ellers sparer vi fullt på BSU begge to (kan bli vanskelig neste år når det bare er 80% lønn, men satser på at skattepengene dekker opp litt). Banken satte fast trekk til sparekonto på 300 kr som ruller og går. Setter av 500 kr pr mnd til gaver, kjekt å ha litt å ta av når det er stordager. 1000 kr til uforutsette ting/sparing. 1000 kr som jeg har kalt fremtidsplaner. I hovedsak sparing til et evt bryllup, men det ble tatt litt derfra til kjøp av diverse babyutstyr. Ellers hentes det ikke penger fra denne kontoen. Mannen setter nok av ganske mye, men jeg har ikke helt oversikten. Da feriepengene kom satte han av 40.000 til sparing, men visste at neste lønning kom til å bli liten pga trekk for ferie. Men til tross for at han kun jobbet 14 dager i juli, ble lønna nok til å klare seg på så da ble det spart litt Ellers setter vi over hvis det er noe til overs når neste lønn kommer. Nei, jeg kaller det ikke sparing. Men så det var flere som tok det med i regnestykket, så da gjorde jeg det og Og presiserte at vi setter de av, ikke sparer
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. august 2012 #15 Skrevet 16. august 2012 Kaller dere det sparing når dere setter av penger til regninger som kommer sjeldnere enn månedlig? Her regnes det et gjennomsnitt av lisens, veiavgift, tv/internett og så settes det av en tilsvarende sum månedlig. Setter litt mer på regningskonto enn det vi har regninger for, ønsker å bygge opp en liten buffer der med tiden. Ellers sparer vi fullt på BSU begge to (kan bli vanskelig neste år når det bare er 80% lønn, men satser på at skattepengene dekker opp litt). Banken satte fast trekk til sparekonto på 300 kr som ruller og går. Setter av 500 kr pr mnd til gaver, kjekt å ha litt å ta av når det er stordager. 1000 kr til uforutsette ting/sparing. 1000 kr som jeg har kalt fremtidsplaner. I hovedsak sparing til et evt bryllup, men det ble tatt litt derfra til kjøp av diverse babyutstyr. Ellers hentes det ikke penger fra denne kontoen. Mannen setter nok av ganske mye, men jeg har ikke helt oversikten. Da feriepengene kom satte han av 40.000 til sparing, men visste at neste lønning kom til å bli liten pga trekk for ferie. Men til tross for at han kun jobbet 14 dager i juli, ble lønna nok til å klare seg på så da ble det spart litt Ellers setter vi over hvis det er noe til overs når neste lønn kommer. Nei, jeg kaller det ikke sparing. Men så det var flere som tok det med i regnestykket, så da gjorde jeg det og Og presiserte at vi setter de av, ikke sparer Men vi har ikke 5000 i utgifter hver mnd på slikt da, så det blir jo en buffer etterhvert
mer enn bare mor Skrevet 16. august 2012 #16 Skrevet 16. august 2012 Jeg Sparer 1800 i mnd på BSU. Jeg Betaler også ned på huset + 1 leilighet, så begrenser seg hvor mye som er igjen. Setter av 3000 per mnd til flexilånet også, så om vi bruker noe derfra så sparer vi det jevnt inn igjen.. Samboer er ferdig med sin BSU, men ellers gjør han noenlunde samme som meg.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 16. august 2012 #17 Skrevet 16. august 2012 Sjelden, men det hender. Grunnen er den at jeg har ikke råd til å sette av noe til sparing, fordi alt går med til regninger husleie og mat. Har ikke noen buffer til krisetilfeller heller, men det er jo sånn når man ikke har råd til å spare et fast beløp hver måned. Sparer litt når jeg føler jeg har råd til det. Da sparer jeg alt fra 200 til 500 kr
☆☆☆ Skrevet 16. august 2012 #18 Skrevet 16. august 2012 Sparer 1500 på sparekonto og 1650 på BSU hver måned. I tillegg setter jeg over restene på kontoen til sparekonto dagen før lønn. Barnetrygden går inn på egen konto, men ikke for å spares til babyen blir voksen. Vi kommer til å bruke av den når hun trenger store ting.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #19 Skrevet 16. august 2012 Ja, vi sparer noe av utbyttet i firma, men bruker det stort sett opp til neste utbetaling. Setter av og til større beløp i fond. Sparer ikke noe fast i måned fra lønna.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #20 Skrevet 16. august 2012 Setter litt mer enn vi faktisk bruker over på regningskonto så vi bygger oss opp en buffer der, da har vi til uforutsette ting som bilverksted, en ødelagt vaskemaskin eller hva som nå måtte dukke opp. Har et fast trekk på 600 kr i måneden som settes på konto i mitt navn, disse er tiltenkt barna. Tenker da på alt fra tannregulering til konfirmasjon og mopedlappen, det kommer vel noen utgifter deisende etterhvert som det er lurt å ha noen penger til. Ellers sparer vi ikke, ha flexilån som vi setter inn penger på hver måned og har dermed sparepengene våre i boliglånet. Den dagen barna skal ut på boligmarkedet kan vi ta penger ut derfra og gi de forskudd på arv for å hjelpe dem. Vi er gift.
Koala *g07* Skrevet 16. august 2012 #21 Skrevet 16. august 2012 200 til hver av barna, 1000 på egen konto. Er enslig. Min sparing går som regel til regninger og ting som plutselig dukker opp.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #23 Skrevet 16. august 2012 Og visst hvor mye i mnd? Er dere enslig eller par? Er enslig. Sparer 100 kr til hver av barna og prøver å spare 1000 kr i mnd. Sparer mellom 500 og 1000kr på barnas konto per mnd, (dette er ikke direkte sparing til barna men sparing til ting barna senere vil trenge eller ønske seg, som aktiviteter de vil være med på som trenger utstyr også videre) Jeg sparer 1000kr i pensjonsparing per mnd og prøver å legge unna 1000-1500kr i bufferkontoen. Skulle gjerne spart til bolig også men har ikke mulighet til dette her og nå. Jeg er enslig
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #24 Skrevet 16. august 2012 Oj, så flinke dere er til å spare da jenter! Blir helt imponert over dere:) Jeg sparer fint lite, men etter å ha lest dette skal jeg virkelig skjerpe meg!!
bitthen Skrevet 16. august 2012 #25 Skrevet 16. august 2012 Dårlig på sparing egentlig, men prøver jo. Beste sparing er vel å betale ned lån- er det ikke? Sparer 3x 300,- i fond. Skal deles på 3, er til barna og meg selv - pensjonssparing liksom. Setter en hundrings i banken hver mnd til hver av dem... og så putter jeg småpenger jeg finner hist og her på sparebøssa deres. Setter også av litt på sparekto som skal gå til ny plen da gubben synes alt det er fint som det er...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå