Gå til innhold

Jeg er så sliten!


Trondheimiseptember

Anbefalte innlegg

3 uker til permisjonen starter, og i dag har vært en skikkelig hulkedag, der både mor og søster og samboer har fått høre på all hikstingen min. Jeg jobber i et firma som gjør det veldig bra, og vi tjener masse på prosjektene våre. Jeg jobber ikke med drift eller økonomi, men blir veldig påvirket av korte frister på en drøss av ting som MÅ bli gjøres. Hvert prosjekt er avhengig av at jeg gjør min del for at det kan settes igang. Etter sommerferien virker det helt uoverkommelig. Har jobbet masse overtid i noen uker nå, og kjenner at jeg blir helt frustrert når det stadig kommer nye ting. Er sur når jeg kommer hjem, og er blitt utålmodig ift min snille, flinke 4-åring når han bruker litt tid på noe. I dag måtte jeg bare si til sjefen at nå var det mer å gjøre enn jeg trodde jeg kunne klare. Svaret var jobbe mer-jobbe hardere- jobbe lenger. Kjempefint svar å få, må jeg si. Ble faktisk på gråten, og måtte bare prøve å bite tennene sammen for å ikke begynne å gråte flere ganger på jobb i dag. Tror jeg er utslitt. Hva tenker dere om sykemelding de siste 2 ukene og 2 dagene i en sånn situasjon?sykemeldes jeg 50% vil jeg måtte jobbe 100% likevel, for det er bare jeg som har denne stillingen på jobben, og vi har ikke overtidsordning. I roligere perioder har vi det ganske fritt ift å ta fri, mens jobben må gjøres når det er mye å gjøre. Får dårlig samvittighet, men har så lyst til å ta 100% sykemelding hvis jeg får dette hos legen - og heller si at jeg vil bidra med det jeg kan så lenge det ikke går utover helsen min. Jeg er 100% frisk ellers - er bare mentalt helt utslitt, og tydeligvis i ubalanse. Hva tenker dere om dette? Er det dårlig av meg å be om en sykemelding og la oppgavene på jobb ligge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var selv sykemeldt 100% de to siste ukene før jeg gikk ut i ferie. Var vond og sliten og orket rett og slett ikke mer. Det var så deilig og bare slappe helt av, kjente at kroppen trengte det :) Jeg hadde selv dårlig samvittighet i forhold til jobben, men når jeg først hadde sykemeldt meg kjente jeg hvor riktig det var for kroppen min, så da slapp den dårlige samvittigheten taket :) Jeg synes du har vært kjempe flink som har klart å være i full jobb helt til nå, så om du kjenner at du trenger å sykemelde deg, så synes jeg absolutt du skal gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med legen din du, jeg tror ikke sykemelding blir noe problem. Arbeidsgiver har plikt til å legge til rette for deg, -noe arbeidsgiver tydeligvis ikke kan.

 

Selv er jeg vel like langt på vei som deg, og jeg kjenner at bare det å sitte lenge på en stol er et problem. Får hovne føtter og vondt i kroppen, og trappegåing er nok til å gjøre meg sliten. Følger studier men gjør det i mitt tempo. Å jobbe fulltid med det jeg normalt jobber med ville ille vært godt for hverken meg eller baby akkurat nå; høyt tempo, ingen mulighet til å sitte ned, mange baller i luften, mange mennesker som prater hele tiden... Masse masse å passe p (ja, har jobbet som lærer. Nå er jeg student, det er litt mer gravidvennlig, gitt,,)

 

Så la legen ta avgjørelsen for deg, på bakgrunn av din ærlige beskrivelse av hvordan du har det nå. Du skal faktisk ha overskudd til å ha en fin ettermiddag med fireåringen din når du kommer hjem også.

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, tusen takk for så gode tilbakemeldinger. Fikk sånn god følelse av å lese dem!! Jeg hadde forferdelig lyst til å dra på jobben i dag, men er veldig glad jeg gjorde det. For i dag var det bedre, og det er godt å ikke avslutte før permisjonen med en sånn fæl dag som i går. Men jeg er fortsatt trøtt og sliten, og sitter med jobb- pc'n foran meg nå... Så tenker at nå er det tiden for å avslutte - hvis legen gir meg en sykemelding. Tror det vil være godt! Igjen, begge to: tusen tusen takk for trøstende ord!!hjalp veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...