Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #1 Skrevet 15. august 2012 Har en baby på nesten 3 uker og en gutt på 2 år. kort historie lang... pappaen klarte å gi 2-åringens sutt til babyen! Den er jo på ingen måter særlig ren for å si det mildt da han kaster den fra seg over alt (ute og inne og verste av alt på gulvet til legevakten når vi var der en tur i går). Kjenner jeg er helt svett og bekymret nå for babyen min. Hva er det verste som kan skje og hva gjør jeg nå? Håper noen vet og kan hjelpe en engstelig og bekymret mamma nå!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #2 Skrevet 15. august 2012 Hva konkret er en sutt og hvorfor har din 2åring så skitten sutt? Vaske du den ikke noengang? Skikelig ukoselig da på 2åringens vegne. Kan jo hende babyen får litt rar mage, men det skjer vel neppe noe mer enn det.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #3 Skrevet 15. august 2012 ØØØh... Men å la en toåring sutte på en sutt han mistet på gulvet på legevakten er helt greit??
VinterSol+2 Skrevet 15. august 2012 #4 Skrevet 15. august 2012 Jeg tror ikke det skjer noe galt overhodet jeg. Mine unger bytter mat og glass og da de brukte smokk så byttet de den og, så fort som jeg så vekk var det noe i babyens munn el. Det er sånn de bygger immunforsvar.
I scream for icecream! Skrevet 15. august 2012 #5 Skrevet 15. august 2012 Når man har baby og eldre barn er det helt umulig å holde dem unna basselusker. Det har nok skjedd før at en snill storesøster eller bror har gitt smokken sin til babyen, nyst på den eller kost med sandete hender. Jeg ville ikke engstet meg, tenk alle babyene som vokser opp med storesøsken. Det går nok så bra atte!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #6 Skrevet 15. august 2012 Takk for svar BOX FRESH trengte å høre det! og ja sutten ble kokt for 2 dager siden og det med at den ble kastet på gulvet på legevakten så snappet han den opp igjen før vi fikk sukk for oss og puttet den i munnen igjen. Vi tok den fra ham etterpå og den har ligget på hylla her siden... Ingen grunn til å være spydig folkens uhell skjer faktisk her også!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #7 Skrevet 15. august 2012 Takk for svar BOX FRESH trengte å høre det! og ja sutten ble kokt for 2 dager siden og det med at den ble kastet på gulvet på legevakten så snappet han den opp igjen før vi fikk sukk for oss og puttet den i munnen igjen. Vi tok den fra ham etterpå og den har ligget på hylla her siden... Ingen grunn til å være spydig folkens uhell skjer faktisk her også! H Hva gjorde en 2åring med smokk på dagen?? Skulle toåringen sove på legevakta? 2 åringer går ikke rundt med smokk på dagtid da.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #8 Skrevet 15. august 2012 Går nok veldig bra! Alle mine barn har brukt smokk, men bare frem til 1-års dagen. Jeg har kun kokt smokkene før første gangs bruk. Knapt vasket de etterpå. puttet de i munnen min om de har falt ned på gata eller noe. Lodotter bare fjernet innerst på smokken... Bygger imunforsvar slik er min mening. De putter jo alt annet i munnen etter hvert, og hendene er alle steder hvor det er lite rent... Hvorfor må da smokken være så veldig ren?
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 15. august 2012 #9 Skrevet 15. august 2012 Lille snuppa har en storebror som liker å dele med henne så det meste han har får hin også, smokk (før han sluttet) osv. Hun ble litt forkjølet i vinter etter å ha fått hans smok. Men utenom det har ingenting galt skjedd jeg velger å tro det styrker imunnforsvaret Kommer til å gå helt fint hos dere også
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #10 Skrevet 15. august 2012 Takk for svar BOX FRESH trengte å høre det! og ja sutten ble kokt for 2 dager siden og det med at den ble kastet på gulvet på legevakten så snappet han den opp igjen før vi fikk sukk for oss og puttet den i munnen igjen. Vi tok den fra ham etterpå og den har ligget på hylla her siden... Ingen grunn til å være spydig folkens uhell skjer faktisk her også! H Hva gjorde en 2åring med smokk på dagen?? Skulle toåringen sove på legevakta? 2 åringer går ikke rundt med smokk på dagtid da. 2 åringen hadde smokk på dagen på legevakten fordi han hadde hatt et uhell i bhg. og fikk ha den som trøst. nei, han skulle ikke sove på legevakten!
Tante Gustava Skrevet 15. august 2012 #11 Skrevet 15. august 2012 Takk for svar BOX FRESH trengte å høre det! og ja sutten ble kokt for 2 dager siden og det med at den ble kastet på gulvet på legevakten så snappet han den opp igjen før vi fikk sukk for oss og puttet den i munnen igjen. Vi tok den fra ham etterpå og den har ligget på hylla her siden... Ingen grunn til å være spydig folkens uhell skjer faktisk her også! H Hva gjorde en 2åring med smokk på dagen?? Skulle toåringen sove på legevakta? 2 åringer går ikke rundt med smokk på dagtid da. I alle dager, slapp nå av da. Det er noen toåringer som går rundt med smokk på dagtid, antagelig ikke det verste som kan skje. Uansett, selv om mine barn ikke brukte smokk på dagtid i en alder av to år, så fikk de absolutt ha med seg den som ekstra trøst hvis de var så syk / skadet at de måtte på legevakta... Over til HIs spørsmål, dette kommer til å gå så fint. Lillebror her fikk litt av hvert puttet i munnen av en velmenende storebror, og det har alltid gått helt fint. De tåler mer enn vi tror
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå