Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #1 Skrevet 15. august 2012 Ikke meg, men en venninne av meg. Da de ble sammen røykte han hasj en gang i blant trodde hun. Først etter to år sammen oppdaget hun at det slettes ikke bare var en gang i blant, men hver dag. Han var avhengig. Det ble slutt mellom dem. Han gikk i behandling, ble rein, de ble sammen igjen. Nå har det gått 8 år og de har to barn sammen og nr. 3 på vei. Og hun har en intens følelse av at han røyker igjen. Hun har ikke noen konkret grunn til denne mistanken, bare at magefølelsen skriker. I tillegg finner han alltid en eller annen unskyldning for å stikke seg bort en times tid på kveldene. Gå seg en tur, kjøre seg en tur, jobbe litt overtid, hjelpe en kompis med ditten... osv. I løpet av de to siste mnd. har han vært hjemme hele kvelden en gang. Dvs borte en timestid de siste 60 kveldene. Når han kommer hjem oppfører han seg annerledes, og det var måten han oppfører seg på som først fikk henne til å mistenke at det var noe. Han er i uvanlig godt humør. Legger seg til på sofaen og trykker i seg sjokolade og godteri (det har han ikke pleid før) Samt at han virker sløv. Han røyker vanlig røyk, men da sigaretter. Men hun har de siste mnd. flere ganger funnet romme sigarettpapiresker i lommene hans, samt avklippede filter (og hun tenker da han tar ut tobakken?) Hva hadde du gjort i en sånn situasjon?
CaptainHindsight Skrevet 15. august 2012 #2 Skrevet 15. august 2012 Satt et ultimatum. Enten slutter du ellers går jeg. Men må innrømme at jeg hadde hatt problemer med å bli/være sammen med en mann som driver med narkotika...
Helenee Skrevet 15. august 2012 #3 Skrevet 15. august 2012 Høres ut som at venninna di er sammen med en hasjnarkoman! Hva med å konfrontere han? Si at hun ikke godtar at han ruser seg. De har jo barn som bor sammen med dem? Helt uansvarlig å ikke gjøre noe i alle fall! Håper hun finner en måte! Utrolig av ham å "gamble" med familielivet sitt på den måten, men det sier jo noe om hva rusavhengighet gjør med mennesker. Han trenger hjelp, og det får han ikke hvis hun fortsette å lukke øynene for det som tydeligvis skjer daglig..
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #4 Skrevet 15. august 2012 Det høres veldig ut som om han røyker hasj. Min bror gjorde det konstant og brukte avklippet filter fra sigaretter og satt inn i jointen.
Gjest Husfrua Skrevet 15. august 2012 #5 Skrevet 15. august 2012 Jeg kan 99 % sikkert si at han røyker. Jeg har aldri røyka selv, men la oss bare si det sånn at jeg likevel vet mer om det enn jeg vil... Jeg ville rett og slett krevd en pisseprøve hos fastlegen eller kjøpt en test på nett. Enkelt og greit. De tingene hun har funnet peker i allefall i den retningen at han røyker. Veldig typiske kjennetegn.z< De som røyker joint bruker gjerne rullingspapir, tar toabkken ut av vanlige sigaretter og gjenbruker filteret i jointen. Røyker de pipe så bruker de ofte tobakken i sigaretter fordi den er lettere å " mekke" enn tobakk til rullings.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #6 Skrevet 15. august 2012 Null problem å se om han har røyket hasj. Sitter i pupillene i flere timer etterpå. Unormalt store pupiller.
Berta_78 Skrevet 15. august 2012 #7 Skrevet 15. august 2012 Det høres jo ut som om du leser opp fra en liste over tegn man skal se etter dersom man lurer på om noen røyker hasj.. Det er veldig vanskelig å se for seg at han ikke gjør det basert på alt du sier! Hun får vel si pent og rolig at hun vet at han røyker igjen og at det ikke er noen vits å nekte. Dersom han har lyst til å være en del av familien, må han slutte. Hun skal selvfølgelig stille opp. Han får begynne hos fastlegen eller AN eller hva vet jeg, men jeg hadde forlangt at han fikk profesjonell hjelp siden den avhengigheten primært sitter i hodet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå