Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #1 Skrevet 15. august 2012 Hva gjør jeg nå? Kan jeg slutte på dagen? Har jo egentlig behov for å gå på de, men vil jo ikke gjøre noe som kan skade fosteret. Går på 10mg pr.dag.
valkyrien Skrevet 15. august 2012 #2 Skrevet 15. august 2012 Prat med legen din. Det går an å slutte på dagen, men det er virkelig ikke å anbefale.
Subwoofer Skrevet 15. august 2012 #3 Skrevet 15. august 2012 Jeg sluttet med cipralex, 10mg, på dagen når jeg bestemte meg for å beholde. Det er det værste jeg noen sinne har vært med på, men jeg fikk beskjed av min gravide lege om å slutte tvert av.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #4 Skrevet 15. august 2012 Subwoofer: Hvorfor er det det verste du har vært med på? Hva skjedde? Bare nysgjerrig HI
valkyrien Skrevet 15. august 2012 #5 Skrevet 15. august 2012 Jeg har ikke bråsluttet på cipralex, men bråsluttet på efexor. Det jeg fikk var et par uker med ekstrem kvalme, svimmelhet og hyppige angstanfall.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #6 Skrevet 15. august 2012 Takk for svar Men når jeg nå tar 1 tabl. til dagen (10 mg), hvordan kan jeg da trappe ned? Hvordan virker det? HI
Subwoofer Skrevet 15. august 2012 #7 Skrevet 15. august 2012 Etter tre-fire dager ble jeg kjempe svimmel. Kjentes ut som jeg var kanon dritings i edru tilstand Når det hadde gått over (varte i ca en uke), begynte humøret sakte men sikkert å dale. å være deprimert, på en nedtur, samtidig som jeg var full av hormoner var helt ekstremt! Så havnet jeg på et stabilt dårlig humør, som ikke bedret seg før i slutten av juni (sluttet med cipralex i mars).
Gjest Hellokitty03+09+13+13 Skrevet 15. august 2012 #8 Skrevet 15. august 2012 jeg gikk på cipralex 40 mg gjennom hele svangerskapet. gikk helt fint det.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #9 Skrevet 15. august 2012 Hellokitty_03+09: Uff, det vet jeg ikke om jeg tør. Trodde ikke det var anbefalt? HI
2 hjertegull :) Skrevet 15. august 2012 #10 Skrevet 15. august 2012 Man skal aldri, ALDRI, bråslutte slike medikamenter! Uansett hva du gjør, så gjør det i samråd med legen din. Jeg hadde kun nådd å gå kort tid på de, så vi trappa ned over en uke bare, men selv det er litt kort. Jeg hadde et psykisj utfordrende svangerskap fordi jeg slutta på medisin, så det var jo litt frustrerende da at på en ektra ul/samtaletime to uker før fødsel, sa overlegen på gyn.pol at jeg fint hadde kunnet gå på de tablettene gjennom svangerskapet!! Legen hos vpp har også sagt at jeg kan bruke medisin nå mår jeg ammer, men da 10mg døgndose. Jeg føler ikke at jeg trenger det akkurat nå, men fint å vite at muligheten er der.. Uansett, snakk med legen din! IKKE bråslutt, vær så snill, for ditt eget beste!
Gjest Hellokitty03+09+13+13 Skrevet 15. august 2012 #11 Skrevet 15. august 2012 rådførte meg med mange leger og alle mente det var trygt.
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. august 2012 #12 Skrevet 15. august 2012 Sjefen min sa alltid at om man trenger å gå på det når man er gravid, så gjør man det. Snakk med legen din, ingen her vet hva som er best for deg
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #13 Skrevet 15. august 2012 Jeg sluttet med det samme jeg fant ut jeg var gravid og fikk ingen plager, men det varierer sikkert fra person til person.. Jeg snakket med lege om det først såklart og det bør du og
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #14 Skrevet 15. august 2012 jeg gikk på cipralex 40 mg gjennom hele svangerskapet. gikk helt fint det. 40 mg? Er ikke 20 mg max dose på cipralex??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå