Gå til innhold

Hvor mye brukte du til kleskjøp til barnehagestart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syntes skapet til minsten hadde blitt litt skralt så jeg fant ut jeg måtte shoppe litt til barnehagestart. Jeg brukte 2500 kr derav 30% var salgsvarer, høstdressen kostet 200 kr og jeg har ikke kjøpt sko.

Usikker på om jeg har brukt mye eller lite. Hvor mye har dere brukt til starten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke kjøpt noe som var direkte pga barnehagestart, men har sikkert brukt 1500kr (kjøpt mye på salg) fordi at han har vokst 5cm i sommer, og da vokst uta 86 på rekordfart. Måtte bytte ut alt i 86 til 92, og i tillegg så har jeg brukt mer tskjorter enn bodyer.

Parkdress, sko, støvler, regntøy hadde han fra før. Det passer enda heldigvis, for det var store str kjøpt på våren. Tilsammen sikkert 2000kr.

Skrevet

Ingenting. Syns 4-åringen har det hun trenger. Har bare vært på ferie noen få uker, så ingenting har blitt for smått, og ytterklærne hennes fra våren kan fint brukes til høsten også. Ellers kjøper vi inn etterhvert som behovet melder seg eller ligger litt i forkant. Hvis vi ser noe hun kommer til å trenge senere, som er på salg, så kjøper vi det.

Skrevet

absolutt ingenting!!

Her er det 20 varmegrader om dagen, så det å tenke dress er helt uaktuelt. Dessuten bruker vi alltid Troll sin 3-i-1 dress, så kjøper ikke egnen høstdress.

Vanlige inne- og uteklær har de fra før - også regntøy og støvler. Vi har jo vært ute med ungen også før barnehagestart! Vanlige joggesko ogs dandaler har han jo hatt i sommer også, og de passer fortsatt:)

Sekk og matboks fikk han til 1-års dagen.

Skrevet

Ingenting.

Begge jentene fikk vårdress i vår så den brukes naturligvis også på høsten.

Sko, klær, jakke, regntøy og støvler hadde de begge to som passet.

Må kjøpe vintersko etterhvert, også tror jeg vi trenger noen flere votter. Lue pleier jeg kjøpe ny hvert år for jeg synes det er gøy med ny lue, de bruker den tross alt hver eneste dag i flere måneder så hver vinter fortjener en ny lue som er frisk i fargene og ikke sliten/utvasket.

Vinterdress har de begge to, det kjøpte jeg på salg i våres.

Skrevet

Mine barn har trengte det samme hjemme som de har trengt i barnehagen, så har vel ikke kjøpt noe ekstra tror jeg. Jo, forresten, regntøy bruker vi ikke hjemme, her brukes kun dress, men barnehagen er visst litt trege av seg så de sverger til regntøy når det er vått.

Skrevet

Vi har ikke brukt noen ting. Vesla på 20 mnd. begynner mandag. Har regnklær og yttertøy fra før selvfølgelig. Høstsko kjøper vi når det blir litt kaldere og sikkert høstdress også. Vinterdress og ullklær har hun allerede.

Skrevet

Nærmere 10000 tipper jeg, tør ikke regne på det.

Men vi har nå måttet kjøpe alt mulig. Høstdress, vinterdress, regntøy, sydvest, regnvotter, votter, luer (i bomull, tynnere til høst, og ull til vinter), halser, tommelvotter i ull og i fleece. Ulldress til under parkdress, tykk og tynn, fleecedress, ullundertøy (diverse bodyer og strømpebukser og stillongser i ull), ullsokker, støvler, utesko, innesko, matboks, sekk, drikkeflaske, sovevogn (finn.no, brukt), og såklart vanlig klær, bukser, joggingser, gensere, t skjorter osv. I tillegg har vi kjøpt reserve sett av noe, feks høstdress, og regntøy bare sånn i tilfelle vi skulle trenge to. Kjøpte da noe billige geier til noen hundre kroner. Det som er tragisk er at dette vokser han vel ut av i løpet av vinteren... Skrekk og gru;o)

Skrevet
Ingenting. Begge jentene fikk vårdress i vår så den brukes naturligvis også på høsten. Sko, klær, jakke, regntøy og støvler hadde de begge to som passet. Må kjøpe vintersko etterhvert, også tror jeg vi trenger noen flere votter. Lue pleier jeg kjøpe ny hvert år for jeg synes det er gøy med ny lue, de bruker den tross alt hver eneste dag i flere måneder så hver vinter fortjener en ny lue som er frisk i fargene og ikke sliten/utvasket. Vinterdress har de begge to, det kjøpte jeg på salg i våres.

Med fare for å virker skikkelig teit, men sier du at ungene dine har en (1) lue hver. KUN en?? De bruker samme lue HELE året??

Skrevet

Ehm.. Ingenting? Barna mine har da alltid hatt passende klær før de begynte i bhg også ;) Altså de får klær når de trenger dem. Det er jo ikke akkurat som om man må ha klart dresser, vintersko, votter, luer osv akkurat på dagen man starter i bhg om dette f.eks er i august.

Skrevet

I år har jeg brukt ca. 800 kr på sko. Regner med å bruke ca.1000 kr til for innkjøp av vinterdress, votter, luer og eventuelt ulltøy. Runder vel minimum 1500 med alt til denne sesongen. Sko blir sikkert også smått til våren eller nyttår.

I fjor var første barnehageår, brukte vel tilsammen 4-5000 (inkludert vognpose til 2000 kr og vinterdress kr 1200) på hele sesongen. Nå trenger toåringen heldigvis ikke mye nytt, og skal dessuten selge alt av yttertøy som ble kjøpt i fjor samt en vognpose fra babytiden.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

I år har jeg så langt ikke brukt noen penger til barnehagestart. Hun trenger ny vinterdress, ull-tøy og nye vintersko, men det tar jeg etterhvert.

Skrevet
Ingenting. Begge jentene fikk vårdress i vår så den brukes naturligvis også på høsten. Sko, klær, jakke, regntøy og støvler hadde de begge to som passet. Må kjøpe vintersko etterhvert, også tror jeg vi trenger noen flere votter. Lue pleier jeg kjøpe ny hvert år for jeg synes det er gøy med ny lue, de bruker den tross alt hver eneste dag i flere måneder så hver vinter fortjener en ny lue som er frisk i fargene og ikke sliten/utvasket. Vinterdress har de begge to, det kjøpte jeg på salg i våres.
Med fare for å virker skikkelig teit, men sier du at ungene dine har en (1) lue hver. KUN en?? De bruker samme lue HELE året??

Hehe, neida, de har både pannebånd og bomullsluer, men de har bare en dyr vinterlue. Bor på sørlandet og her er det ikke skikkelig vinterkaldt så mange ukene i året så jeg bruker ikke mange hundre kroner på flere vinterluer.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Har ikke kjøpt noen egne inne klær til barnehage starten.

Hun har regndress, høstdress, støvler ++ fra før.

Min mamma derimot kjøpte nye joggesko og tøfler til henne =)

Jeg kjøpte vinterdressen allerede i dag til ca 800 fra Name it, kjøpt 2 pk med bomullsvotter til høsten. Så 830 kr kanskje?

Hun trenger ikke noe nytt med det første. Har masse høstluer. Trenger et par ekstra vintersko/votter og lue til kalde dager, men ikke enda =) Ull kan hun ikke bruke innerst så da trengs ikke det heller

Skrevet

Vi bor på bondegård og er veldig mye ute på kveld/helger og det blir en del møkkete barn på kveldstid, derfor har vi to sett av det meste. Lite poppis med sauepromp på dressen i bhg, hehe :) Så dobbelt av støvler, utetøy ol. Antrekkene hjemme har vært mest body og strømpis så vi måtte ha litt finere sett også. Kjøpte brukt vogn til soving (1500). Utenom vognen har det sikkert gått med 2000,-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...