Gå til innhold

Poden har ikke bæsja..

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tre dager nå! Han er 13mnd

Eller, i går kom det en liten hard tørr klump på størrelse med en plommestein..

Sikkert ikke krise tenker flere av dere, men jo det er det syns jeg!

Han virker veldig plaget av det, begynner plutselig å gråte - vil ikke spise eller drikke - og promper som lukter værre enn verst.

Det skal også sies at han jobber med to jeksler oppe så han har litt feber og er pjusk i formen...

Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre??

Har laget aprikosmos, det har han kanskje fått i seg en halv t-skje av, han har drukket ett nestleglass med sviskejuice (fordelt på to dager) og har massert magen hans.

Såpeatykke er jeg ikke fan av, pga tidligere erfaringer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sviskemos har funket bedre enn sviskejuice her i gården. Maltekstakt? Rosiner?.. .

Mente du såpeStykke?? Hva i alle dager er det godt for....

Skrevet
Sviskemos har funket bedre enn sviskejuice her i gården. Maltekstakt? Rosiner?.. . Mente du såpeStykke?? Hva i alle dager er det godt for....

Maltekstrakt *

Skrevet

Man får ikke feber av tannfrembrudd, men tennene kommer lettere fram når barna har feber

Gjest Gullguttene
Skrevet

Prøv med sviskemos og gi kun vann og drikke. Kommer det ut noe luft når du maserer magen hans? Gutten min var forstoppa for en liten stund tilbake (ca. 20 mnd. gammel da), han kunne tidvis få vondt i magen og det lukta død og fordervelse når han prompa. Vi dro på legevakta siden jeg er ganske hysterisk av meg. Legen der mente han hadde mye luft i tarmene og at det kunne komme av stort matinntak og at han spiser fort og tygger dårlig. Vi fikk beskjed om å gi Minifom, det får man reseptfritt på apoteket og er egentlig ment for babyer med kolikk. Det fungerte her, i tilegg til at vi har kutta ned på matmengden(vi ga visst ungen for mye mat selv om han er langt fra overvektig). Legen viste oss også hvordan man skal masere magen for å få ut litt luft. Jobba oss liksom rundt i en sirkel med klokka nederst på magen.

Skrevet

Maltekstrakt er det eneste som funka på jenta vår:)

Skrevet

Takk for tips!!

skal se om jeg får i han litt sviskemos i morgen...

Ikke kommet noe luft mens jeg har massert, men det kommer litt luft når han går fra krabbende til sittende stilling, samt når han sitter i tripptrapp

Skrevet

Rosiner og druer.

Hvis han ofte er forstoppet kan det være lurt å finne ut om det er noen årsak til det.

Gjest Gullguttene
Skrevet

Det er jo ikke noe i veien for å ringe til legen å høre hva h*n mener om saken. Hvis det plager gutten din veldig hadde jeg ikke nølt med det, men nå har jeg veldig lav terskel for sånt :P God bedring :)

Skrevet

Gi han et par skjeer malt :)

Når jeg selv blir forstoppet spiser jeg masse malt (3-4 spiseskjeer for dag, ja jeg vet det er mye, men jeg elsker malt :P )og da løsner det :)

Når jentungen er hard i magen gir jeg henne sviskemos, og en sjelden gang har hun fått sviskekompott, hjelper mye på magen :)

Druer skal hvis også hjelpe på med å få fart på magen

Skrevet

Hvis han får grøt kan du blande sviskemosen i den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...