Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #1 Skrevet 15. august 2012 Har søkt en jobb, og har mottatt "kvittering" på at de har mottatt søknaden. Har ikke hørt noe mer enn det, så lurer på hvor lang tid det er vanlig at man kaller inn til intervju fra søknadsfristen har gått ut? Det var også tiltredelse snarerst på denne jeg har søkt på.
Mamma.til.en.2013 Skrevet 15. august 2012 #2 Skrevet 15. august 2012 Svært varierende. Et av stedene jeg søkte på da jeg var nyutdannet sendte meg brev flere måneder senere der de skrev at jeg var svært aktuell for en stilling hos dem. Da hadde jeg allerede begynt i en annen jobb som jeg (heldigvis) hadde enda mer lyst på. Noen er kjappe, andre ikke.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #3 Skrevet 15. august 2012 Det er vel ingen regel. Men min mann som driver med ansettelse innimellom har gjerne ikke sendt avslag før han har ansatt noen i stillingen. Er det ingen kandidater som er fristende nok blir det gjerne lagt på is en stund. Hører man ikke noe kjapt etter søknadsfristen har man sansynligvis ikke fått jobben.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #4 Skrevet 15. august 2012 Det er jo veldig forskjellig. Men vil ikke tro de venter så mange dager med å innkalle til intervju dersom de har tiltredelse snarest. Andre venter til søknadsfristen har gått ut før de begynner på innkalle. Opplevde en gang å bli ringt kun få timer etter at jeg søkte på en stilling i kommunen. Hvem hadde trodd det om kommunen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå