Gå til innhold

Keisersnitt!


April Love

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har termin 8-10 april, men vet jeg skal ta keisersnitt, og da blir det sannsynligvis i mars...

Så hvor hører jeg hjemme liksom? Jeg vet ennå ikke om ks blir utført her eller i Norge, men mest sannsynlig i Norge!

Noen flere som vet de skal ha keisersnitt, dette blir mitt 6, så det er ingen tvil her i allefall!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde et akutt ks sist, men veit ikke åssen det blir denne gangen:) Må høre litt med legen når jeg skal til første kontroll og muligens ta et røntgen av bekkenet, noen som har gjordt det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også akutt snitt sist, litt usikker på hva det blir denne gangen. Merker motivasjonen for vanlig fødsel er dårlig denne gangen, er redd for å ende opp som sist. Sist ville jeg absolutt ikke ha snitt og var supermotivert, men det gikk altså ikke likvel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også akutt keisersnitt sist. Fødselen var knapt i gang og jeg ønsket en normal fødsel. Håper på vanlig fødsel denne gangen. Noen som har tatt keisersnitt først og deretter født normalt senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 1. april, og regner med at det blir planlagt snitt på meg denne gangen. Har et akutt snitt og et planlagt bak meg, så regner med det blir et planlagt denne gangen også.

 

Jeg velger likevel å holde meg her, fordi det er her jeg føler meg mest "hjemme". Bedre å være her hvor jeg kan følge andre som skal ha ul samtidig osv, enn å være på mars hvor de tar ordinær ul mens jeg fortsatt sliter med morgenkvalme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 1. april, og regner med at det blir planlagt snitt på meg denne gangen. Har et akutt snitt og et planlagt bak meg, så regner med det blir et planlagt denne gangen også. Jeg velger likevel å holde meg her, fordi det er her jeg føler meg mest "hjemme". Bedre å være her hvor jeg kan følge andre som skal ha ul samtidig osv, enn å være på mars hvor de tar ordinær ul mens jeg fortsatt sliter med morgenkvalme..

 

Bare lurer på om det var legene som anbefalte planlagt snitt etter det akutte? Eller ønsket du det selv? Tror egentlig jeg øsnker snitt nemlig, men er redd for å få nei... Fikk beskjed etter akutt snitt at jeg kunne føde vaginalt senere, men at man ville gå raskere til snitt enn sist, hvis det tar lang tid. Samtidig har jeg hørt andre si at man lett får planlagt snitt hvis man har hatt et akutt før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har termin 1. april, og regner med at det blir planlagt snitt på meg denne gangen. Har et akutt snitt og et planlagt bak meg, så regner med det blir et planlagt denne gangen også. Jeg velger likevel å holde meg her, fordi det er her jeg føler meg mest "hjemme". Bedre å være her hvor jeg kan følge andre som skal ha ul samtidig osv, enn å være på mars hvor de tar ordinær ul mens jeg fortsatt sliter med morgenkvalme..
Bare lurer på om det var legene som anbefalte planlagt snitt etter det akutte? Eller ønsket du det selv? Tror egentlig jeg øsnker snitt nemlig, men er redd for å få nei... Fikk beskjed etter akutt snitt at jeg kunne føde vaginalt senere, men at man ville gå raskere til snitt enn sist, hvis det tar lang tid. Samtidig har jeg hørt andre si at man lett får planlagt snitt hvis man har hatt et akutt før..

 

Hmm... Lenge siden, men jeg tror at det ble ks pga dårlig fødsel første gang. Med nr 2 holdt vi på å stryke med begge to, så var vel helst det beste.

 

Denne gangen har jeg fått vite at siden jeg har hatt to ks, så er det ikke sjans til å prøve selv en gang. Egentlig veldig greit at noen har tatt avgjørelsen for meg, tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt som deg supersnusken, lurer veldig på hva jeg skal si til legen når jeg skal ditt. Tenker at jeg gjerne skulle født normalt, men er veldig redd for at det skal bli sånn som sist...masse styr og full fart, og det sto ikke særlig bra til med gutten vår (alt er fint nå).

Tenker at vist de kunne lovet meg at denne gangen kommer det til å gå helt fint (men det vet jeg jo at de ikke kan) så skulle jeg gjerne prøvd, men orker ikke det kaoset en gang til..hmm, ikke lett dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg hadde to akutte, holdt på og stryke med første gangen, både jeg og gutten, tredje gang fikk jeg velge, men var så sliten etter to tette, at det ble ks tre uker før termin, med fjerde kunne jeg tenkt meg til og føde, men det var selvsagt uaktuelt seff også med femte, regner med jeg tar ks på drammen sykehus, siden de har spesialister på hjerte der, på a-hus oppdaget de ikke hjertefeilen på siste jenta mi, og hun kunne strøket med! Så tar ingen sjanser denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...