Gå til innhold

4kantet eller 6kantet lekegrind?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6, uten tvil!

Skrevet
6, uten tvil!

hvorfor det? har en 4kantet babygym som skal ligge oppe i den, men det gjør kanskje ikke noe?

Skrevet

Vi bruker fremdeles vår til gutten som er 1.5 nå, og han stortrives der. Mye plass å boltre seg på. Han har hatt venner på besøk i den. Når vinteren kommer, regner vi med å klare oss uten den. Da skrus fester inn i veggen, og den blir om til peisgrind, så vi kan fyre i peisen uten at han kommer nær. Da han skulle lære å gå, satt jeg mye med han i lekegrinda, for så god plass er det der. Han tok sine første skritt der inne, uten å holde seg fast. Da hadde han øvd mye på å gå rundt og rundt der inne. Nå høres det ut som om vi har latt han være der alt for mye, men det har vi altså ikke. Likevel har den vært fantastisk å ha, spesielt siden han elsker den. Han velger gjerne sitte og leke der inne, selv om døra på den er oppe stort sett hele tiden. En vanlig, liten firkantgrind kan bare ikke måle seg. Og så kan man få kjøpt et sånn leketelt til det, noe vi en stund vurderte. Rotete fortalt, men den er i alle fall helt topp. Og selvfølgelig kan du ha en firkanta babygym oppi den, det er kjempegod plass. Det følger med teppebunn i den også, så da blir det ekstra mykt. :)

Skrevet
Vi bruker fremdeles vår til gutten som er 1.5 nå, og han stortrives der. Mye plass å boltre seg på. Han har hatt venner på besøk i den. Når vinteren kommer, regner vi med å klare oss uten den. Da skrus fester inn i veggen, og den blir om til peisgrind, så vi kan fyre i peisen uten at han kommer nær. Da han skulle lære å gå, satt jeg mye med han i lekegrinda, for så god plass er det der. Han tok sine første skritt der inne, uten å holde seg fast. Da hadde han øvd mye på å gå rundt og rundt der inne. Nå høres det ut som om vi har latt han være der alt for mye, men det har vi altså ikke. Likevel har den vært fantastisk å ha, spesielt siden han elsker den. Han velger gjerne sitte og leke der inne, selv om døra på den er oppe stort sett hele tiden. En vanlig, liten firkantgrind kan bare ikke måle seg. Og så kan man få kjøpt et sånn leketelt til det, noe vi en stund vurderte. Rotete fortalt, men den er i alle fall helt topp. Og selvfølgelig kan du ha en firkanta babygym oppi den, det er kjempegod plass. Det følger med teppebunn i den også, så da blir det ekstra mykt. :)

hvilken type har du og hvor kjøpte du den?

Skrevet

Jeg husker ikke hva den heter, og den er kjøpt på den lokale barnetustyrsbutikken som ikke er en del av en kjede. De fleste er like, bare navnet som skiller dem, men de kan jo variere litt i pris da. Det ble skrevet mye om dem her inne den tiden vi fikk vår, og jeg husker det ble linket til flere butikker. Kanskje er det mulig å søke opp gamle tråder? :) En annen ting med disse er forresten at de har teppebunn, så om du har hage kan du ta den med ut og la ungen fortsette å leke i gresset, selv om du selv må løpe inn før å tisse. :)

Skrevet

Vi har hatt 6-kantet og har vært veldig fornøyd med det valget, ungene har vært veldig glad i den og lekt i den til de ble ganske store. Når vi har fått baby har eldre søsken gjerne kastet seg over grinden når den har kommet frem fordi den er så gøyal å leke i :)

Genialt at den har dør så du slipper bøye deg over sprinkler for å løfte ungen, du kan gå inn til ungen å leke der inne og ikke minst, ungene kan ha pledd over grinden og leke hytte..

Vi hadde denne, brukte den til fire barn og solgte den på Finn etterpå. Jeg la den ut til 500 kr og hadde sikkert 40 telefoner, kunne solgt den mange ganger så annenhåndsverdien er også bra.

http://www.barnashus...ultigitter.html

Skrevet
har sett på denne http://www.babyifoku...lekegrind-lotte men det er kanskje en annen type

Ja, det er en annen type, mer som en vanlig lekegrind bare sekskantet.

Den jeg linket til har ikke fast bunn, bare et tykt teppe, så om du fjerner teppet kan du ta grinden ut på plenen og la ungen sitte i gresset. Den er også leddet så du kan lage firkant, eller fjerne noen ledd og sette den foran peisen e.l.

Døren er nesten det mest geniale, ofte sto døren åpen her og lekene inni, så når de ble store nok til å bevege seg rundt krabbet de selv inn i grinden for å finne lekene sine. Veldig greit at også vi voksne kunne sitte inne i den.

Den har også gitt mange timer med lek siden den kan brukes som hytte med dør, du får kjøpt ferdig tak til den som ser ut som et sirkustelt omtrent, men vi har bare lagt pledd over og festet med klyper.

Skrevet

6-kantet er vel vanligvis større inni, men 4-kantet er lettere å plassere i stuen (greit hvis du har dårlig plass). Jeg for min del brukte bare reisesengen som lekegrind.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...