Gå til innhold

Når sluttet barna deres med dagsoving?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har skjønte at det varierer veldig..

bare nysgjerrig på gjennomsnittet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste, som nå er 3 1/2, sluttet når han var 22 mnd(gikk ikke i bhg da).

Ser for meg at yngste(nå 15 mnd) kommer til å sove noe lenger enn det.

Skrevet

Eldste som om dagen til han var rett over 3 år.

Andre sluttet å sove på dagen da han var 3,5 år.

Tredje sluttet å sove på dagen da hun var 3 år.

Fjerde sluttet å sove på dagen i barnehagen da hun var 3 år, men som en times tid midt på dagen i helgene til hun var 3,5 år.

Alle fire har godt sovehjerte og dagsoving har aldri påvirket natten, de har sovet ca 11-12 timer om natten selv om de også sov om dagen.

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Eldste sluttet rett før hun ble 2 år (og yngstemann er bare 6 mnd, så han sover fortsatt masse på dagen ;) )

Skrevet

2 år og 9-10 mnd

2,5 år

2 år og 2-3 mnd

21-22 mnd

Skrevet

Min eldste var vel 2,5 år, mellomste 22 mnd og minsta er 15 mnd og sover fortsatt på dagen, men ser ikke for meg at hun er så veldig gammel når hun slutter med dagsoving.

Skrevet

Eldste sluttet da hun fylte tre år. Var da hun begynte på storebarnsavdeling i barnehagen, så det passet fint, for der legges det ikke til rette for soving.

Minste har sluttet nå i sommer, før han skulle begynne på storebarnsavdeling. Han er da tre år og tre måneder. Han har trengt dagsoving fram til nå, for ellers blir han så grinete.

Skrevet

Jenta slutta før hun var 2 år.:Sovnet da en gang nå og da på barnehagen, eller aller helst når vi kom hjem. Men bare et par-tre ganger i måneden.

Gutten vår sov på dagtid til han var 4 år! Da begynte de med litt emr "tvang" på barnehagen. Altså, han måtte prøve og holde seg våken: Men noen gang sovnet han ved matbordet, eller under lesestund, og da fikk han sove en liten stund. Han er nå "skolestarter"; altså siste år i barnehagen. Det her fortsatt hendt at han har sovet en dupp på barnehagen....:) Så enorm forskjell på mine to iallefall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...