Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #1 Skrevet 15. august 2012 hva gjør legen når man har lavt brodtrykk og undertrykket er akkurat på grensa når man er gravid?? skl tilbake til fastlegen min i morgen og lurer på hva som da skjer? er det andre tester? Blir man sykemeldt??
NormaJean Skrevet 15. august 2012 #2 Skrevet 15. august 2012 Hva definerer du som lavt BT? Selv gikk jeg hele svangerskapet med BT som var mellom 80/40 og 90/50... Gikk greit det. Var endel svimmel så passet på å ikke reise meg for fort opp feks. Ble ikke sykmeldt pga det!
Anonym bruker... Skrevet 15. august 2012 #3 Skrevet 15. august 2012 ehh var vel 70/50 eller noe rundt der mener jeg og huske.. jg går og er små svimmel hele tida. håper selvsagt ikke på sykemelding men har ei venninne som ble sykemeldt pga det,derfor jeg spør også var undertrykket mitt lavt (husker ikke hvor lavt,akkurat på grensen hvertfall) men hvis det er vanlig skjønner jeg ikke hvorfor jeg må tilbake i morgen.. det jeg stussa litt på..
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 15. august 2012 #4 Skrevet 15. august 2012 Jeg hadde også lavt blodtrykk i mitt andre svangerskap (lå på omkring 80/40-80/50), men jeg merket faktisk ingenting til det. Bortsett fra når jeg tørket håret etter å ha dusjet Men en av mine kollegaer slet veldig med lavt blodtrykk, og ble etterhvert sykemeldt pga det. Rett og slett fordi hun besvimte flere ganger i uken. Så det er jo litt forskjellig hvordan man reagerer og hvor plaget man blir. Du får bare slå deg til ro med at lavt blodtrykk er fint for barnet (selv om det kan være tøft for mor)!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #5 Skrevet 15. august 2012 Vi reagerer veldig forskjellig på lavt blodtrykk, derfor er det ingen fasit på dette. Jeg har alltid lavt blodtrykk og er vant til det, jeg hopper ikke opp fra liggende til stående stilling liksom for da vet jeg at det svartner for meg. For meg er det helt naturlig å reise meg sakte, det er bare sånn jeg er. Så når jeg ble gravid og blodtrykket enda lavere, reagerte ikke jeg så veldig på det egentlig. Måtte ta litt mer hensyn og det svartnet for meg oftere enn ellers, men jeg er jo tross alt vant til at synes forsvinner og at jeg må holde meg fast til det glir over og ble ikke redd av den grunn. Jeg ligger vanligvis på mellom 100 og 110 i overtrykk og rundt 60 i undertrykk når jeg ikke er gravid. Det samme gjør min mamma og min morfar, så det er arvelig dette. Legen min spurte meg mange ganger i svangerskapet hvordan det var å ha såpass lavt blodtrykk som jeg fikk da, om jeg ikke var veldig plaget, men jeg var ikke det altså. Jeg jobbet og fungerte ganske normalt. Men en venninne av meg som vanligvis har blodtrykk i øvre grensen av normalen ble veldig dårlig da det sank i svangerskapet, hun hadde mye høyere blodtrykk enn meg men likevel besvimte hun i hytt og pine. Hun måtte sitte på en krakk i dusjen osv for hun risikerte å falle. Hun hadde overhodet ikke mulighet til å komme seg gjennom en arbeidsdag, hun kom seg knapt fra sofaen til badet uten å måtte holde seg fast i veggen på det verste, så hun ble sykemeldt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå