Gå til innhold

Nei så tjukk jeg har blitt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt oppgitt over mannen min (og egentlig meg selv også). Jeg er hjemmeværende med datteren vår som snart blir to år gammel og jeg merker egentlig at jeg begynner å bli klar for å prøve på nestemann. Så her om dagen slår jeg armene rundt mannen min og sier "skal vi prøve på nummer to?" (hittil er det han som har hintet om det, mens jeg ikke har vært klar). Og så presterer han å si det som jeg i alle fall IKKE ville han skulle svare: "skal du ikke gå ned noen kilo først?".

Jeg ble litt perpleks. Jeg har alltid vært slank og er (ifølge meg?) fortsatt det, om enn med et par kg tyngre enn det jeg synes er ideelt. Men etter en graviditet med bekkenplager og to år hjemme med barn er jeg ikke akkurat topptrent (BMI ligger på 22, altså godt innenfor normalen).

Så nå har jeg altså hevet meg på et treningsprogram med sånne DVDer og svetter i en time hver dag (og merker gode resultater etter bare en uke), men jeg synes jo ikke det er noe morsomt! Og jeg merker at jeg ikke trener for meg selv, men for at mannen min skal bli fornøyd. Blæh. Også tenker jeg at det skal jo ikke være sånn? Altså at mannen min har "lov" til å synes jeg er tjukk når jeg ikke er sylslank og supertrent, og at jeg i stedet for å sende ham dit pepperen gror begynner og hoppe og sprette foran en treningsDVD hver kveld i stedet for å strikke slik jeg pleier. Eller er det slik det fungerer her i verden?

Måtte bare få ut litt frustrasjon! Hører gjerne kommentarer fra andre sinna/tjukke/slanke/topptrente/strikkende damer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke slik det fungerer ;-) Nå synes jeg virkelig at med en bmi på 22 så er du virkelig godt innenfor! Synes kanskje mannen var litt taktløs der.

Jeg skal allikevel gi deg en god grunn til å trene: du forfaller ikke noe mindre etter svangerskap nr to! Jeg hadde ikke noe mindre bekkenløsning på nr to, og nå må jeg bygge opp kroppen igjen fordi jeg har fått flere vondter etter enn før pga manglende muskulatur. Tren opp kjernemuskulaturen så slipper du kanskje litt billigere unna! Her blir det forhåpentligvis en nr tre også, men jeg trener nå flere ganger i uka for å bli smertefri slik at kroppen skal takle et svangerskap til.

Og et hot tips: ikke gå på vekta. Ta frem målebåndet i stedet!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Da hadde jeg blitt dritsur!! Frekke faen... Jeg var stor, ble mindre, men har blitt stor igjen. Da snakker vi stor, ikke et par kilo. Om mannen min hadde sagt det ville jeg drept han

Samtidig lurer jeg nå på om du kanskje har sagt at du vil ned i vekt før dere prøver igjen? For hadde jeg gjort det ville nok mannen også vært truende til å komme med en sånn kommentar

Skrevet

Gad... han hadde fått sparken av meg, ikke kødd en gang... RETT UT... Aldri i værden om jeg hadde funnet meg i noe slikt om min bmi var 22... Den er forøvrig høyere, men har ikke fått noe klager, og jeg ligger godt over normalen....

Skrevet

Oi. Du burde virkelig ikke la han bruke deg som dørmatte. Han syntes du er tjukk, du slanker deg? Virkelig? Neineinei. Tren KUN om DU ønsker det. Og ja, be mannen reise dit peppern gror. :) Det var veldig overfladisk, slemt og egoistisk sagt av mannen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...