Gå til innhold

Noen flere som IKKE har bestemt navn enda??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sliter vi med å finne navn til jente nr 2... Opplever at omtrent alle gravide rundt meg har bestemt navn lenge før 3.trimester begynner... de fleste ser ut til å holde seg til navnet som har vært bestemt når babyen endelig er der.

Lurer bare på om det er flere som ikke vet enda?

Jeg er i uke 33 nå, har slitt hele sv.skapet med å finne alternativer og har nå slått meg til ro med at vi sannsynligvis finner ett passende navn når vi får se lillemor for 1. gang (eller iallefall i løpet av de første dagene) Vi har en liste med navn, så er iallefall noen vi kan teste ut når vi har sett frøkna ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samme problem her også. 4 barn fra før som vi ikke hadde noen problem med navn til. Men denne gangen er det blank sektor :)

Skrevet

Som om jeg skulle skrivd det selv. Venter og jente nr 2 og har ikke navn ennå :)

Tenker som deg at vi har en liste og tester ut hva som passer når vi kan se henne. Er 33+2.

Med ho første hadde vi ei liste fra 1 og nedover der nr 1 var favoritten. Da ho kom passet ikke det navnet og ikke de under heller, ble et ganske langt ned på lista faktisk :)

Skrevet

Phu... så godt å høre at andre har samme problem! ;) følt meg litt alene med navnevanskene!

Vi hadde 4 alternativer til mini, men hadde en favoritt, da hun kom tok det ikke lange tiden før det var bestemt. Ble favoritten som vi hadde da, så det var liksom så mye lettere enn det har vært denne gangen! De andre alternativene fra den gangen er ikke med, evn langt nede på lista denne gangen ;)

Skrevet

Jupp :)

Må finne to, for vet ikke kjønn. Eller vente til etter fødsel - 10 dgr til termin nå

Skrevet

28+0 og nei - vi har ikke funnet navn. Jeg er litt gammeldags og mener man burde kanskje se babyen først, og dessuten vet vi ikke kjønnet så da får vi se når h*n kommer ut "hvem" det er ;) Vi har noen få favoritter men om vi skal bruke dem, det aner vi ikke. Føler smaken forandrer seg litt gjennom månedene også hehe...

Skrevet

jeg er i uke 30 og har enda ikke funne navn. Vi har mange vi liker, men ingen klar favoritt. Med de to andre hadde vi navnet klart etter ultralyd, vi viste liksom at dette var xxxxx og xxxxxxx. Merkelig hvor vanskelig det skal være denne gangen.

syntes forresten jentenavn er mye vanskeligere enn guttenavn. Men det er min mening.

Skrevet

Vi bestemte oss for et navn nå sist uke. Er 9 dager igjen til termin.

Men vet det er mange som venter til ungen er født før de velger navn. Det er kanskje greit å ha en 4-5 valg klare før fødsel. :)

Skrevet

Poden skal ut imorgen og vi har ikke bestemt navn.

Hehe. Sist hadde jordmora et av navnene på topp-tre-lista, så ta tok vi det som et tegn og valgte det navnet.

Kanskje vi skal satse på et lignende "tegn" denne gangen... ;)

Problemet her er at navnene vi skal velge mellom er så ulike. Et veldig spesielt, et veldig tradisjonelt og et veldig pent men kanskje litt kjedelig.

Skrevet

Hehe... Fikk gutt nummer fem nå 27.juli. Han har hett "Ingenting" helt til i dag. Men nå måtte vi finne et så vi rekker å få sendt det inn å få pass til han før vi reiser hjem igjen til Spania om to uker.... Så i dag har han fått navn med masse hjelp fra gode venner og naboer. Ble et fellesmøte ute i sola :P Phillip Lionel <3

Skrevet

nr 1 fikk navn da hun lå på magen min første gang

nr 2 hadde navn ca 5-6 mnd inni magen nr 3 hadde navn et par dager i magen og det stemte da hun kom ut nr 4 ............ ikke en anelse enda men er neste 3 mnd igjen det kommer nok et navn .. ikke noe stress ;)

Skrevet

Vi har ikke navn enda, er sååå vanskelig

Skrevet

Her er det 4 dager til termin, og vi sliter veldig med å bestemme oss for navn, har noen fine navn, men klarer ikke å bestemme oss. Den ene dagen er jeg fast bestemt på det ene og den andre er jeg veldig usikker igjen, tror nok mannen min får rett at lillebror ikke får navn før vi har møtt han. Det er rart det der, førstemann hadde et navn frem til fødsel og så passet det bare ikke i det heile tatt, nr 2 sitt navn var klart fra ordinær ul og passet perfekt, nr 3 ble også bestemt nokså tidlig og passet perfekt og denne gangen klarer vi ikke å bestemme oss, hihi. Foreløpig går han under kallenavnene "minsten i magen" "lillebror" og/eller "nr 4"...

Skrevet

Virkelig godt å høre at vi ikke er de eneste som sliter! ;)

Navn får de tilslutt uansett! :)

Forteller/diskuterer dere navnealternativene med andre (venner/familie)? jeg har diskutert litt med venner, men ikke sagt hvilke vi liker bedre enn andre osv...

Skrevet

ikke noe navn på lillebror her eller.. jeg å bf blir ikke enig :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...