Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #1 Skrevet 15. august 2012 Jeg skulle amme lillesøster på senga, og storesøster på 7 år fikk låne i-Paden for å sitte i sofaen og se på et dyreprogram. Så kom hun plutselig inn på rommet, skulle vise meg noen seler på programmet, og før jeg fikk rukket å si at hun ikke skulle gå med i-Paden, klarte hun å snuble i noe på badegulvet. Dermed raste i-Paden i gulvet og knuste med et smell, hele skjermen i tusen knas + en del av sidepanelet knust. Hun bare gråter og gråter, og selv om jeg trøster så godt jeg kan, gråter jeg inni megler også! Fikk i-Paden til bursdagen min for tre uker siden, så den er ganske ny. Hyyyyyyyyyl :-(!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #2 Skrevet 15. august 2012 Hvorfor låner du bort i-paden til barn? Du kan takke deg selv! Og du burde trøste dattera di, ikke hennes feil at hennes uansvarlige mor ikke passer tingene sine.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #3 Skrevet 15. august 2012 har du ikke forsikring ol? garanti eller noe som dekker den slags uhell?? stakkars jenta di,så lei seg ho er... mi på 5 flyr også rundt med min ipad hele tiden, vil ikke nekte henne det,men er litt bekymra av og til...
L-8 Skrevet 15. august 2012 #4 Skrevet 15. august 2012 Snakk med henne om at det var et uhell, og at det kunne skjedd for alle, men man må være forsiktig med sånne ting. Ellers har jeg som filosofi at jeg ikke har noe i hus som ikke kan ødelegges. Heldigvis er det kjapt gjort å bytte skjerm på iPad, men koster deg fort en tusenlapp...
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #5 Skrevet 15. august 2012 Hvorfor låner du bort i-paden til barn? Du kan takke deg selv! Og du burde trøste dattera di, ikke hennes feil at hennes uansvarlige mor ikke passer tingene sine. Her har jeg lyst til å svare deg like frekt tilbake, men skal passe meg. Hun er 7 år. Hun skulle sitte rolig i sofaen. Jeg har aldri sagt at jeg ikke trøster henne, men strever litt inni meg akkurat nå. Uansvarlig er jeg kanskje, men å la 7-åringen sitte alene rolig i sofaen ser jeg ikke på som direkte uansvarlig. Jeg er bare lei meg for det som har skjedd! HI
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #6 Skrevet 15. august 2012 Så du fortalte aldri den stakkars jenta at hun ikke fikk lov å gå med den rundt omkring? For hvis du gjorde det så er det jo hennes feil og ikke noe du kunne noe for stakkar.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #7 Skrevet 15. august 2012 Si at uhellet skjedde ute og så tar du det på reiseforsikringen. Ikke helt riktig å juge, men skit au
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #8 Skrevet 15. august 2012 Det var vel ikke du som peip her inne om at du hadde fått iPad i bursdagsgave av mannen og at det var så fælt og upersonlig?
Puppen og lillemor Skrevet 15. august 2012 #9 Skrevet 15. august 2012 reiseforsikringen dekker ikke at barn mister og ødelegger en iPad.. prøvde selv i sommer.. :/
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #10 Skrevet 15. august 2012 Hvorfor låner du bort i-paden til barn? Du kan takke deg selv! Og du burde trøste dattera di, ikke hennes feil at hennes uansvarlige mor ikke passer tingene sine. Herregud så dum du er!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #11 Skrevet 15. august 2012 Erglig, men sånt skjer. Du klarer deg fint uten.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #12 Skrevet 15. august 2012 Takk for svar, alle sammen! Iallfall til de av dere som klarer å svare saklig og sivilisert! Og nei, jeg har ikke klaget over at jeg har fått i-Pad i gave. Ble kjempeglad da jeg fikk den, og tanken var litt sånn at vi kunne bruke den alle sammen, jeg til nett og jenta vår til filmkikking. Reiser en del, så greit å ha på lange turer, etc. Ellers så skjønner jeg jo at flere her inne mener på at dette er min feil ene og alene, og jeg burde jo skjønne bedre at i den perfekte din-verdenen så skjer ikke slike ting. Alle gode mødre har jo selvsagt oversikten over slikt - hele tiden! Selv har jeg ikke vært ute etter å fordele skyld. Har trøstet og kost med jenta mi, samtidig er det enkelte celler i kroppen min som er nogen irritert, da hun tross alt er 7 år og VET at dette er en gjenstand som vi behandler med forsiktighet (feks ut å gå med den er ikke lov). Jeg har sagt til henne at jeg ikke er verken sur eller sint på henne, men at hun må begynne å se seg litt bedre for og teamet litt mer rolig (her springes det, ikke gåing). Jaja. Tapt sak dette dessverre, ikke noe å gjøre med det - og det var heller ikke sånn at jeg forventet at dere damer skulle løse "problemet", var mer litt skriftlig klaging og bevis på at det finnes dødelige damer der ute, som er langt fra perfekt og lar ungene sine sitte med dyre gjenstander uten helt å tenke seg om! HI
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #13 Skrevet 15. august 2012 Mange fjerne damer her inne. Skjønner deg godt HI, jeg hadde også blitt irritert hvis min snart 7-åring hadde ødelagt iPhonen min. Har får han kun lov til å spille/se på youtube med den i sofaen eller senga, hadde blitt irritert om han hadde gått på badet med den.
Puppen og lillemor Skrevet 15. august 2012 #14 Skrevet 15. august 2012 #9 igjen her.. ikke bry deg om alle 'du har deg selv å takke' kommentarene her inne.. jeg låner bort iPaden min til snuppa hele tiden, og hun er bare 2! Og i sommer skjedde selvfølgelig det uunngåelige, hun mistet den ute på noen steinheller, og glasset knuste.. :/ du kan jo prøve enten reiseforsikring eller innboforsikring (men det kommer selvfølgelig an på hvor høy egenandel dere har om det lønner seg..)! Men jeg prøvde som sagt reiseforsikringen (If/europeiske) og fikk beskjed om at den ikke dekker 'uhell' som dette.. :/
Aima Skrevet 15. august 2012 #15 Skrevet 15. august 2012 Auda, fort gjort! Syns det var fint du klarte å trøste jenta i stedet for å kjefte på henne!! Jenta vår har brukt iPads og iPhones fra hun var bitteliten - hun har aldri mistet noen av dem - men det har pappan og jeg (ren flaks at ingenting har knust). Anbefaler å kjøpe et cover som gir litt padding mot slike tilfeller (selv om det heller ikke er noen garanti). Leser her: http://www.klikk.no/bonytt/boligokonomi/article550859.ece at noen innboforsikringer tar "miste i bakken" skader. Verd å sjekke om din også gjør det! Evt. kan en kjøpe trygghetsforsikring sammen med produktet. Hjelper ikke denne gang, men verd å vurdere neste gang? /trøste
Anina Skrevet 15. august 2012 #16 Skrevet 15. august 2012 Knust iPad her og i sommer. Skjerm og sidepanel ødelagt... 3200,- i reparasjonskostnader. Fikk det ikke på reiseforsikringen min selv om det skjedde på reise. Tok det på innbo, egenandel på 2000:-(
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #17 Skrevet 15. august 2012 Selvfølgelig får en 7-åring låne iPad'en, herlighet, er jo en ganske stor jente det. Men i etterpåklokskapens lys vet du at en idiotforsikring på slike ting er verdt pengene! Her har vi idiotforsikring på alt fra DS til mobil, og det har kommet godt med et par ganger. Det koster litt, men når en DS har gått i gulvet, og en skjerm har blitt knust på en telefon har du spart det inn igjen
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #18 Skrevet 15. august 2012 Bare et tips, om du og mannen er medlem i LO, eller noen av underorganisasjonene så har dere ingen egenandel på innboforsikringn som man får automatisk med, og det er en idiotforsikring. Sjekk forsikrningene dine, og se om du ikke kan få noe der. Uhell er uhell, det kan skje den beste.
Gjest Tullmusa83 Skrevet 15. august 2012 #19 Skrevet 15. august 2012 Knuser nyere iPader så lett? Har første iPaden som kom til norge å har mistet den mange ganger i gulvet riktignok i sånn mape som man kan kjøpe til. Vil annbefale den for ettertiden hvis dere ikke bruker sånn de tar jo av for litt.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #20 Skrevet 15. august 2012 Jeg har innboforsikring gjennom fagforbundet (LO) i Gjensidige. I den er det også uhell forsikring. Det er 1000 kr i egenandel. Kom godt med da pc gikk i gulvet.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #21 Skrevet 15. august 2012 Huff, kjipt når slike ting skjer! Her skulle seksåringen lade den helt nye 3DSen, og tenkte at den kom til å bli lada dobbelt så fort hvis han putta inn to ledninger. Han satt i den vanlige laderen, og putta i laderen til keyboardet der hvor hpdetelefonene egentlig skal være.. Vel, den kortslutta helt.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2012 #22 Skrevet 15. august 2012 Vær litt lur og ta det på reiseforsikring(hvis du har da) den dekker hyttetur,til og fra jobb osv. Ikke alltid det lønner seg å være 100%ærlig.
Tovehvit Skrevet 15. august 2012 #23 Skrevet 15. august 2012 Hvorfor låner du bort i-paden til barn? Du kan takke deg selv! Og du burde trøste dattera di, ikke hennes feil at hennes uansvarlige mor ikke passer tingene sine. Herregud, det kunne lik så fort ha skjedd med mora, som med ungen... Og hadde du lest innlegget skikkelig, så står det at hun trøster ungen.
fikas Skrevet 15. august 2012 #24 Skrevet 15. august 2012 Huff, kjipt når slike ting skjer! Her skulle seksåringen lade den helt nye 3DSen, og tenkte at den kom til å bli lada dobbelt så fort hvis han putta inn to ledninger. Han satt i den vanlige laderen, og putta i laderen til keyboardet der hvor hpdetelefonene egentlig skal være.. Vel, den kortslutta helt. knis, jeg liker tankegangen til den utålmodige 6åringen
n74 Skrevet 15. august 2012 #25 Skrevet 15. august 2012 Jeg er så idiot at jeg lar toåringen bruke Ipaden - fordi jeg ønsker at hun skal få kontroll over dagens teknologi så tidlig som mulig (selvfølgelig med programvare som passer en toåring). Jeg håper du finner en løsning med forsikring - men jeg håper enda mer at ungen din får en forståelse for at ingen dør av en knust Ipad, selv om det ikke er gøy å ødelegge det kuleste som finnes for øyeblikket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå