Gå til innhold

Kan noen fortelle meg hvordan man planlegger et bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå vært forlovet i to år. Vi vil gifte oss i juni neste år.. Jeg er helt "grønn" når det gjelder brullup..

Kan noen fortelle meg hvordan man planlegger slikt? Hvor tidlig er vanlig å begynne å planlegge? når sender man ut invitasjoner?

En annen ting.. jeg har så stygg håndskrift.. :/ Hvordan få invitasjonene fine da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fortalte familiene våre at vi ikke ønsket å arrangere bryllup, og så gjorde de det for oss (med tillatelse). Super løsning :D

Skrevet

hehe.. vil gjerne gjøre det selv jeg da :)

HI

Skrevet

Invitasjoner får du superfine her. www.kortshop.no, disse kan du sende ut i mars.

kirke og lokale booker du nå.

gjesteliste tenker du på nå (for å være sikker på at lokalet passer i størrelse)

begynn å tenke antrekk nå.

Resten tar du senere.

Skrevet

er ikke mars litt sent om man skal ha bryllup i Juni?

Jeg har fått invitasjoner til bryllup både 6-7-8 mnd før jeg..

Skrevet

akuratt slik eg har det :P har hver forlova i litt over 1.5 år. har ringt kirken i dag og hørt hvilken datoer som er ledige. skal bokke lokal senere i dag :)

uten om det så er eg blank :P

men veit me må søka om og gifte oss. men det kan vi ikkje gjør før 4 mnd før dagen er der.

uten om det er det jo kun det du gjør det til selv. mat, og så klart kjolen med tilbehør frisør osv.

musikk / underholdring er jo veldig variert hva folk vil ha. og hvor mye penger en vil legge i.

så er det litt pynt på bord evt lokale.

invitasjonen trenger ikkje vere så lenge i forveien om alle bor i nerheten. er det til reisende bør du sende ut ett par mnd i forveien.

litt greit og vite hvor mangen som kommer med tanke på mat.

Skrevet

Bare å Google "hvordan planlegge bryllup" så kommer det opp en haug av gode nettsider med tips og råd. Vil også anbefalle dittegetbryllup.no. En super blogg med masse inspirasjon. og begynn å planlegge så tidlig som mulig. Det er mye mer enn det man tror det er å tenke på. Masse detaljer som dukker opp underveis og da er det greit å ha de store tingene i orden. Lykke til :):)

Skrevet

Som "Tro smo konosoro" men er jeg også at det er lurt å først og fremst begynne å tenke på kirke/lokale for vielse (hvis dere skal gifte dere Humanetisk feks), festlokale og gjesteliste først.

Ellers vil jeg anbefale deg å kjøpe et av disse bryllupsmagasinene. Der står det alltid en fin oversikt over hva man bør tenke på, og ikke minst når man bør begynne å tenke på det.

Når det gjelder håndskrift til innbydelser og slikt: De trenger ikke å være håndskrevet. Vi kjøpte ferdigtrykte innbydelser fra www.kortbutikken.no. De hadde både god service, fine kort og var billige. =)

Lykke til!

Skrevet

Invitasjonene kan du skrive ut på data på flotte papir, det synes jeg er penere enn det meste håndskrevet uansett. Ett kort jeg har fått var skrvet ut på et litt gjennomsiktig hvitt ark og festet på kortet, det så veldig stilig ut.

Jeg hadde ingen erfaring med planlegging av bryllup før jeg måtte planlegge mitt eget i fjor, utenom at jeg hadde tanker på hva jeg ville ha med (eller ikke) etter å ha vært i andres.

Jeg vil si at mitt bryllup ble så flott som det ble for oss fordi vi hadde en klar plan på hva som skulle skje hele dagen, ned til hver minste detalj. Og en toastmaster som kjente til alle ønskene mine og som turde å ta styring når ikke bruden var til stede.

Dessuten synes jeg at det er viktig å nyte den store dagen. Ikke stress med noen ting annet. Bare nyt dagen. All planleggingen du gjør i forkant er for at den store dagen skal gå så knirkefritt som mulig.

Lykke til!

Skrevet

http://www.bryllup.org/

sjekk ut denne. Har hjulpet meg masse. Er endel som jeg anser som unødvendig på denne listen med det tok jeg vekk.

Kopierte denne over på word og brukte den som oversikt over hva jeg hadde gjort og hva jeg trengte å gjøre. Fylte inn info etterhvert som jeg bestilte og/eller ordnet ting.

Skrevet

Hvis man gifter seg i juni, juli eller august ville jeg sendt ut invitasjoner 6 mnd før, siden dette er feriemåneder.

Vi giftet oss på tinghuset, og der fikk vi ikke vite om vi fikk datoen vi ønsket før 2-3 mnd før, så vi sa fra til alle (bare familien da) hvilken dato vi planla bryllupet, og sendte invitasjonene så fort vi fikk bekreftet dato.

Dere kan jo sende ut "save the date"-kort, om dere ikke får bekreftet datoen, evt ikke har bestemt lokaler for festen.

Google "Planlegging av bryllup", så kommer det nok MASSE. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...