Gå til innhold

bæresele..

Anbefalte innlegg

Skrevet

venter nummer to, og har tenkt å investere i en god bæresele denne gangen..

arvet en babybjørn til førstemann, men denne ble brukt max to ganger fordi jeg fikk så vondt i nakke/skuldre av den.. akkurat som hele vekten av barnet ble båret på nakke/skuldre!

derfor vil jeg ha en som fordeler vekten litt mer denne gangen - altså med en magebelte..

Men jeg vil ikke ha bæresjal, for jeg bare vet at hverken jeg eller samboer kommer til å orke å styre med den knytingen..

Har gjort litt research og kommet frem til at manduca kan være et godt alternativ for oss! Noen som har erfaring med denne typen? Hvor er det bra å kjøpe?

Andre tips til bæresele (uten knyting) som kan passe for oss??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes babybjørn active er bra, den kan strammes inn slik at du bruker ryggen også:) jeg fik og vondt i skuldre, men når jeg lærte å bruke den riktig var den mye bedre :)

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Jeg har samme erfaring som deg med Babybjørn, man blir super sliten.

Skulle egentlig kjøpe meg en manduca i forrige uke, men de var utsolgt. Og ettersom det hastet litt, så landet jeg på en Ergobaby bæresele. Den har samme prinsipp som manduca, dvs at mye av vekten ligger på hoftene. Jeg er ihvertfall super fornøyd, og merker stor forskjell på kroppen min etter å ha hatt den på lenge. Den kan også (som manducaen) bæres både foran, på siden og på ryggen.

Så vil anbefale både manduca og Ergobaby, synes ikke det er så stor forskjell på disse.

Kjøpte min på Babyshop, men ville tatt en titt på nettsiden til Bæreglede. Der står det masse info, og du kan kjøpe over nettet hvis du befinner deg et stykke unna Oslo.

Skrevet

Her gikk vi, etter møysommelig vurdering, til innkjøp av en ergobaby, har brukt den MASSE. Kjempefornøyd :) Den ser fortsatt like fin ut, og er kjemperobust, jr sov godt i den som liten og den er grei å bruke på tur hvis han blir sliten av å gå.

Skrevet

Anbefaler babyhawk eller Ergobaby:)

Om du har mulighet så prøv i butikken! Ikke alle typer som passer for alle. Selv fungerte ikke manduca på meg av en eller annen grunn...

Vet at barnashus hadde Ergobaby før ihvertfall. Bleieboden i Valle hadde BabyHawk.

Skrevet

Vi kjøpte også Ergobaby og har vært veldig fornøyd med den, men fikk ikke brukt den noe særlig før babyen var 3-4 mnd, han fikset ikke å ligge i det spedbarnsinnlegget som du kan få kjøpt til den. Derfor kjøpte jeg Close Baby Carrier (eller Caboo tror jeg den heter nå) som vi brukte de første månedene. Veldig fornøyd med den også, men den er ikke like god for ryggen når babyen blir større.

Skrevet

Vi har Manduca (+ bæresjal) og er veldig fornøyde med den. Enkel å bruke, og til og med jeg som sliter med nakkesmerter kan fint bruke den:) Kjøpte den på Bæreglede, der får man veldig god hjelp av folk som kan mye om bæring. Anbefaler å ta en tur dit hvis du har mulighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...