Gå til innhold

Vil så gjerne forbedre helsa mi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så utrolig lat, tiltaksløs, konstant trøtt men sliter med å legge meg, deprimert, forferdelig blek i ansiktet (får masse kommentarer om det) svart under/rundt øynene og tørr og livløs hud. Ofte kvalme og hodepine.

Har bestemt meg for at jeg skal få minst en times gåtur ute i frisk luft i løpet av dagen fra nå av, helst mer.

Leggetid senest kl. 23 om babyen er samarbeidsvillig.

Skrubb og ansiktsmaske minst en gang i uken. - Noen tips?

Drikke MASSE vann.

Freshe meg litt opp for å få en selvtillitsboost.

Ta vitaminer. - Tips til hvilke?

Spise sunnere. - Tips til ukesmeny/frokost, lunch, middag og kvelds?

Hva burde jeg holde meg unna av mat-og drikkevarer?

Noe mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Mindre tid foran data og TV

- Gjøre ting du liker

- Ha mer sex

- Ta vanlige vitaminer - Ala Biovit eller god gammeldags SanaSol

- Ta tran, helt vanlig tran

- Spis grønnsaker og frukt

- Trim! Gå til jobb om du har mulighet. Om du er i permisjon, trill turer så ofte muligheten byr seg (som oftest minimum en gang per dag)

- Hold deg unna sukker generelt

- Spis grovt brød

- Spis gulrøtter, det gir en fin glød i huden (knaskegulrøtter er kjempegodt)

- Ha alltid noe sunt tilgjengelig

- Drikk grønn te istedetfor kaffe (da blir sikker baby også mer medgjørlig om natten, om du ammer altså)

- Få nok søvn

- Kvitt deg med ting du ikke bruker lenger

- Ikke kjøp ting du ikke trenger

- Tøm klesskap og boder for alt skrot, og prøv å ha det enkelt i stue, kjøkken og soverom

Ting man ikke lenger bruker, som kun står og tar plass, tar ikke bare plass i boden/garasjen. Alle ting du eier tar en del av deg. Feng Shui, jo mer du eier, desto mer tyngre blir det å leve.

Prøv å holde deg unna parabener og parfymerte produkter. Kjøp økologiske produkter og kvitt deg med de gamle.

Ikke ha for høye forventninger til deg selv, for min del gjør det at jeg blir tiltaksløs, og føler at uansett hva jeg gjør, er det ikke godt nok. Lag mål som er mer enn overkommelige slik at du blir glad og overrasket når du har gjennomført de.

Bare le, folkens, men alt dette har jeg selv gjort, og forbedret livet mitt veldig mye. Ferien var dog et unntak, og jeg merker allerede sløvheten herje i kroppen.

Skrevet

Hilsen fra meg med den første kommentaren:

Husk å stoppe for å nyte det som er rundt deg! Jeg har vært kraftig deprimert, både før jeg fikk barn, og etter. Og det å kunne stoppe opp for å se den utrolig fine bygningen, huset, blomsten, bilen eller whatever gjorde livet mer rosenrødt i akkurat det øyeblikket. Det er ihvertfall en start det kan være verdt å begynne med! Se det fine i ting. Tenk positive tanker om det som er rundt deg når du går. Koble ut av og til, eventuelt finn en plass hvor du kan koble av fra hverdagens kjas og mas, hvor du kun lever i nået.

For min del var en vanlig park en slik plass. Med mye pent rundt meg kunne jeg om ikke annet tenke på hvor lenge treet rett foran meg har vært der. Sjøen synes jeg også er fin å se på.

Men viktig er ihvertfall å prøve å bruke naturlige produkter til hud og hår, samme med mat. Kutt konserveringsmidlene litt, for kroppen vil nok motsette seg unaturlige stoffer, og du vil bli deprimert fordi kroppen ikke er heeeelt "frisk".

Verdt å prøve! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...