Gå til innhold

Oppdrag: Telttur med spedbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke si at jeg selv noengang har prøvd å gjennomføre dette. Faktisk kunne det aldri falt meg inn, om jeg skal være ærlig, kjenner jeg bare avsky ved tanken. Men etter en lovende tur til det herlige sørlandet, nærmere bestemt Kristiansand, har jeg sett til min store overraskelse at fenomenet er utbredt.

Det som er ennå mer overraskende eller redselsfullt, er at disse menneskene tilsynelatende forsøker å forholde seg (eller barna) til de selvsamme rutinene de har til daglig. Nærmere bestemt f eks det å holde leggetiden til 19.30 med skrikende trette barn på armen som ikke så ut til å ville legge seg mens solsteken fremdeles sto hett på teltet, og de selv løper svette frem og tilbake på campingplassen og sprer stressvibber for alt de makter.

Jeg skal ikke utbrodere videre i det vide og det bredet annet enn: MåTTE DERE BRENNE!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da! Må nesten le også ;)

Men ja, det er ikke alle som tenker likt. Og noen tror jo også at så lenge man er bak et forheng, telt, skillevegg etc så er det lydtett. Ute av øye, ute av sinn, eller noe i den dur... Håper du fikk sove litt da!

Skrevet

Vivar på telttur flere ganger før ungene var et år, riktignok aldri på en campingplass, men i telt i skogen. Det var aldri noe problem. Ungene sov like godt eller dårlig som de gjorde hjemme og leggetidene var også greie.

Om ungen skrek rundt 19.30 var vel ikke det så farlig. Dat var vel ikke så mange andre som skulle sove da.

Skrevet

Telttur med spebarn? Jeg tenker bare 'the dingo took the baby!'

Skrevet

Kaller man det telttur når man slår opp teltet på en campingplass atså? Må være et byassfenomen.

Skrevet
Kaller man det telttur når man slår opp teltet på en campingplass atså? Må være et byassfenomen.

Hva er telttur egentlig da?

Og hva heter det når man slår opp teltet på en campingplass?

Skrevet

telt på campingplass kaller jeg for nettopp "camping".

Telt TUR er for meg ( og dette er min personlige mening) og ta med seg teltet,ryggsekken og det man måtte trenge, for en helgetur/ukestur i Jotunheimen,Hardangervidda, osv.

DA er man på telttur spør du meg.

Ser overhode ikke problemet med å ha med babyer og barn på slike turer, tvert om så tror jeg det er sunt.

Man legger jo ikke teltet i umiddelbar nærhet til andre telt eller foreksempel DNT sine hytter, og det er jo noe av det som er så flott med telt også! det kan slås opp AKKURAT (NESTEN) hvor du vil og dette er jo med å gjøre slik at du ikke er til sjenanse for andre på mer "bebodde" område i tilknyttning til DNT hytter osv.

Vi har også 3 hunder og tenker på samme vis med dem. Legger oss ikke 2 meter fra en familie i telt, med 3 bikjer som reisefølge.

JA til barn og babyer som tas med forsvarlig på tur :D

Skrevet
Hva er telttur egentlig da? Og hva heter det når man slår opp teltet på en campingplass?

På campingplass kaller jeg det camping, telt i skogen eller på fjellet kaller jeg telttur.

Skrevet

Jeg syns liksom man må ha gått/syklet for egen maskin, så slår man opp teltet gjerne et sted man gjerne er alene for at det skal kunne kalles telttur. På campingplass kaller jeg det å campe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...