Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #1 Skrevet 14. august 2012 Datteren min har nå vært hes i mellom to og tre måneder. Det startet plutselig en dag hun verken var forkjølet eller syk, og siden har hun vært hes. Hun var hos legen (en vikar) da hun hadde vært hes ca en måned, og han tok crp og allergitest uten funn. Etter at hun ble hes kan hun ikke synge og bør ikke prate høyt for da må hun presse stemmen. Hvis hun gråter, mister hun omtrent stemmen. Jeg tenker å ta henne med til legen igjen, for noe må da hesheten skyldes? Har noen opplevd noe liknende med sitt barn eller seg selv (eller kjenner noen)? Hva var årsaken til hesheten? Fikk den hese noen medisiner/behandling? Barnet er ellers helt friskt, med unntak av astma og noe refluks.
Bustehue Skrevet 14. august 2012 #2 Skrevet 14. august 2012 Gå til legen og få henvisning til ØNH. Dette mener jeg hØres ut som noe en ØNH-lege bØr sjekke ut. :-)
Anonym bruker Skrevet 14. august 2012 #3 Skrevet 14. august 2012 Hun bør få det sjekket.. Moren min ble plutselig hes og det forsvant ikke.. viste seg at hun hadde en kul i halsen (ikke ondartet). Sier ikke at det må være noe sånt altså, men man skal alltid sjekke opp sånne ting.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 14. august 2012 #4 Skrevet 14. august 2012 (endret) Strupekatar? Jeg hadde strupekatar for et par år siden var konstant hås, og jeg gikk hele tiden og harket. Det er ikke farlig, og må evt gå over av seg sjøl stort sett, men fryktelig plagsomt. Kan være det finnes medisiner mot det. Spør lege. Jeg var hos en øre nese hals lege og fikk det konstantert. Fikk beskjed om å ikke prate mye (også jeg som har munndiare da) og ikke røyke (som jeg gjorde på det tidspunktet) Det gikk over av seg sjøl etter noen måneder. Endret 14. august 2012 av Scania
humlesurr Skrevet 15. august 2012 #5 Skrevet 15. august 2012 Ta henne til legen du Det kan være masse, f.eks en uskyldig polypp på stemmenåndet... Må være travelt for henne å bruke kraft for å få ut lydene også.... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå